MellonCollie Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Mannen og jeg skal kjøpe ny seng nå, og tenkte samtidig vi skulle investere i to sett med sengetøy av god kvalitet. Er det noen som har noe å anbefale her? Har jo hørt at egyptisk bomull skal være så bra, men hvilke prisklasser etc ligger dette på? Og er det evt noe annet som også kan anbefales?
Lizzee Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Linen Factory Yves Delorme har nydelig sengetøy (kjøpte for en tid tilbake på Steen & Strøm) Ellers har de dyrt og fint sengetøy på House of Oslo i Vika. Synes norske Høiehar mye fint også jeg da.
Suzy Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har ett fantstisk sengesett fra Gant (en vakker dag når jeg blir rik skal jeg ha fler) og det er den aller beste investering jeg har gjort på den fronten. Det kostet, men det er utrolig behagelig å ligge i, det vrir seg ikke under varsk og ser akkurat like fint ut i fargene etter mange runder på 60 grader. Anbefales på det varmeste. Jeg håper å få råd til ett dobbeltsett til i vanlig bomull en dag pluss ett dobbeltsett i flanell (drømme).
fruBeist Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Sateng,ingen over,ingen under.Fåes på Kid. Jeg fikk et satengsengesett av min bror for noen år siden. De ville ikke bruke det selv. Så prøvde jeg det da, og forsto godt hvorfor de ikke ville ha det. Jeg sov i det en natt, så gikk det rett i bosset. Kaldt og ekkelt, dyna beveger seg akkurat som den vil inni dynetrekket, og det hele blir så glatt at man er heldig om man får ha dyne på seg den natta, eller om den sklir på gulvet... 2
Gjest Normalfordeling Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg fikk et satengsengesett av min bror for noen år siden. De ville ikke bruke det selv. Så prøvde jeg det da, og forsto godt hvorfor de ikke ville ha det. Jeg sov i det en natt, så gikk det rett i bosset. Kaldt og ekkelt, dyna beveger seg akkurat som den vil inni dynetrekket, og det hele blir så glatt at man er heldig om man får ha dyne på seg den natta, eller om den sklir på gulvet... Jeg tror du tenker på det sengetøyet som er blankt og kan minne om silke i utseende. Det er pyton å bruke. Bomullsateng er noe helt annet og er bare deilig.
fruBeist Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Jeg tror du tenker på det sengetøyet som er blankt og kan minne om silke i utseende. Det er pyton å bruke. Bomullsateng er noe helt annet og er bare deilig. Det kan godt være, har bare prøvd dette ekle blanke. hufsa skrev bare sateng, og ikke bomullsateng, og da fikk jeg grøssninger. Huff..
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Linen Factory er min favoritt. De har sengetøy i veldig god kvalitet, egyptisk bomull, fransk design og søm. De er ikke så fælt dyre synes jeg, 4-600 pr sett ca. De har salg innimellom, hvor du kan kjøpe til halv pris, sett deg opp på mailinglisten deres Jeg har tre sett, og er stooooorfornøyd!!! Vil kun kjøpe derfra fremover. Kid er pyton, Princess ganske bra, Høie er nok det beste norske. Og ja, sånn glatt polyestersateng er virkelig bånn i bøtta..
Bex Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 Høie og Turiform bruker jeg, og kjøper alltid bomullssateng. Det krøller ikke så veldig, og er tykt og deilig Hater når sengetøyet er krøllete, og deilig å slippe å stryke!
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #10 Skrevet 6. januar 2011 Sateng,ingen over,ingen under.Fåes på Kid. Sateng er en vevkvalitet, og sier egentlig lite, siden det er stor forskjell på polyestersateng og silkesateng, feks.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #11 Skrevet 6. januar 2011 Linen Factory +1 for Linen Factory! Jeg handlet ett sett i går. Laken til 180 seng, dynetrekk til dobbeldyne og to putevar. Kom på 1000 kr. blank. Veldig god kvalitet til en overkommelig pris.
FoxyFish Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er veldig begeistret for krepp og flanell fra Høie!
Gjest Raindrops Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Jeg elsker flanell, iallefall om vinteren. Men har ingen spesielle merker eller butikker å anbefale. Synes egentlig flanell-sengesett er vanskelig å finne.
Sweetpea25 Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 (endret) English Rose fra Kid Interiør er veldig flotte Finnes i både lyse lilla og hvitt. Selv har vi de i begge fargene. Kjempenydlige. [Edit: Gikk visst ikke ant å poste linka..] Endret 6. januar 2011 av Sweetpea25
Sign Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 (endret) Linen Factory er min favoritt. De har sengetøy i veldig god kvalitet, egyptisk bomull, fransk design og søm. De er ikke så fælt dyre synes jeg, 4-600 pr sett ca. De har salg innimellom, hvor du kan kjøpe til halv pris, sett deg opp på mailinglisten deres Jeg har tre sett, og er stooooorfornøyd!!! Vil kun kjøpe derfra fremover. Kid er pyton, Princess ganske bra, Høie er nok det beste norske. Og ja, sånn glatt polyestersateng er virkelig bånn i bøtta.. Hvor får man kjøpt Linen Factory? Forresten, glem det. Fant det Endret 7. januar 2011 av Sign
Gjest Elastica Skrevet 7. januar 2011 #17 Skrevet 7. januar 2011 Hvis man skal ha noe med god kvalitet ville jeg satset på Høie, Duxiana, Turiform eller Gant. Jeg foretrekker bomullssateng, men det er smak og behag. Eller Missoni eller lignende, men det er veldig dyrt. Jeg synes Princess er hakket bedre enn Kid's ting, og Jysk er drit.
Gjest Ruccola Skrevet 7. januar 2011 #18 Skrevet 7. januar 2011 Vi har dobbeldyne, og et av de første sengesettene vi kjøpte var sånn billig glatt sateng til ca 179 kr, for dynen var så dyr at vi ikke ville legge ut mer med en gang. DET gikk kjapt i bosset!!! Dyna gled av oss og på gulvet hele tiden! Da grov vi litt i sparekontoen og gikk på princess og kjøpte 2 sett i bommulssateng (Stripete struktur i det) Kostet 599 pr sett mener jeg å huske, og det har vert verdt hver en krone! Ikke mister det fargen i vask (Har et knall limegrønt og et helt hvitt) ikke nupper det, ikke strekker/vrir det seg og det vaskes på 60 og tromles Strøk det i starten, siden vi bruker dyna som sengeteppe på dagen, men har nå lært meg at om jeg tar det ut fra trommelen rett før det er helt tørt, og henger det dobbelt over døren så blir det så slett og fint så Vi har også et sengesett i krepp kjøpt på princess. Det er superdeilig nå på vinteren! Litt skuffet over kvaliteten der da, det er veldig tynt og skjørt, men skal absolutt ha ett til uansett om det bare varer i ett år
MellonCollie Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #19 Skrevet 7. januar 2011 Takk for masse svar! Skal ut og se på Høie-sengetøyet i dag, og skal også sjekke ut Gant. Tror de selger dette i en butikk i nærheten...
AnonymBruker Skrevet 8. januar 2011 #20 Skrevet 8. januar 2011 Er det noen som har erfaring med Fjord-sengesettene til Linen Factory? Det virker som de har vært på tilbud ganske lenge. Er de like bra kvalitet som de andre settene de har? Var innom der i dag og kikket litt, men klarte ikke å bestemme meg. Veldig mye fint sengetøy der da, og jeg har bestemt meg for at det er greot å investere litt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå