Gå til innhold

Hodepine

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du vært til nevrolog?

Jeg har migrene, og måtte til nevrolog for å få stillt diagnosen. Det KAN være nevrologiske årsaker som ligger bak, derfor er det vanlig prosedyre at fastlege henviser dit for å utelukke andre årsaker.

Tar du mye Ibux er det ikke rart du har hodepine... Du får hodepine av Ibux; skal ikke mere en tre dager før du har ibuxhodepine og må venne deg av med det.

Likedan hvis du tar hyppig fenozankoffein.... lar du være å ta fenozankoffein vil du få hodepine, pga mangelen på koffein. Akkurat det samme som kaffehodepine.... Det er abstinens etter koffein.

Du burde og vært til fysio, kan være muskulært...

Og til personen som hevder at sex hjelper mot migrene...nei, det gjør det ikke! Mulig vanlig hodepine, men ikke migrene. Jeg har prøvd....våknet med migrene, har hørt at sex skal hjelpe...spør mannen min; han syntes ikke det var noe tennende at jeg spydde over hele han...

Migrene for meg er å ligge rett ut i et mørkt rom med ei vanvittig halvsidig hodepine fra en annen verden.... all lyd og lys gjør sånn at jeg kaster opp...

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

hva har dette med blodårer å gjøre? Så lei av folk som tror alt kan kureres med kutt av melkeprodukter

om man ikke tåler melk så finnes det egen diagnose for slikt.

Migrene er en blodåre sykdom/nevrologisk sykdom,migrene får en når blodårene først utvider seg for så å ikke kunne klare å trekke seg sammen igjen.

Dette var da en rar kritikk å få? TS har som overskrift "Hodepine" og avslutter med "Hvilke som helst kjerringråd eller tips mot hodepine tas i mot med stor takk." Det er vel ingen som har sagt at hodepine bare gjelder migrene. Og legens hjelp har tydeligvis ikke hjulpet. Selv har jeg hatt sterk nedgang i både migreneanfall og vanlig hodepine med endring i MINE matvaner. Så kjære AnonymBruker: Det interesserer meg null og niks hvilke folk du er lei av. Håper bare TS og andre blir hjulpet. Jeg vet alt om hvordan det er å ligge timesvis i et mørkt rom med udefinerbare ulevelige hodesmerter.

Skrevet

det står også "Doktoren mente det var migrene, " da gir man migrene råd og en forklaring på hva migrene er.

Så kjære deg annonym* det intresserer meg null og niks at du har endret dine matvarer og blitt bedre,da har du ikke hatt migren til å starte med

• Liker 1
Skrevet

Har slitt med mye hodepine i flere år. Doktoren mente det var migrene, da min mor har hatt det. Fikk uskrevet noen medisiner som jeg ikke følte at fungerte særlig bra - husker ikke hva de het, men minnet mest om tørket tannkrem. Virkningen var vel noe ala det samme også.

Jeg har vært nødt til å ta masse ibux, har fått skrevet ut ibux i 500 mg av doktoren,... men har også blitt fortalt av mange at ibux ikke er bra å ta mot hodepine? Paracet har det blitt så mye av gjennom tiden at jeg tror jeg har blitt immun mot det.

Er veldig lyssky i perioder, og blir ofte fort sliten av små hverdagslige gjøremål. Stresser jeg litt kommer hodepinen med en gang, og det kan vare så lenge som i mange dager på rad (med variert styrke). Så har jeg små perioder hvor jeg ikke merker noe i det hele tatt.

Blir også fort sliten i nakken uten å ha gjort noe spesielt har jeg lagt merke til i det siste, det har kanskje noe med saken å gjøre.

Har også periodevis veldig unormal tempratur, kan gå fra å kaldsvette og koke over av varme til å være iskald, og det er ingen andre som merker noe unormal temperatur i rommet, eks.,..

Har tatt blodprøver flere ganger og ikke funnet noe unormalt, alt har vært som det skulle gjennom diverse legeundersøkelser.

Hvilke som helst kjerringråd eller tips mot hodepine tas i mot med stor takk :goodbye:

Hei!

jeg har og sleti i mange år med hodepine, til tider så intens at det nesten svartner. jeg snakka med kiropraktoren min som sa det mest sannsynlig kom fra nakken. så hun satte akupunkturnåler helt fra ryggvirvelen ved skulderbladene, opp til toppen av nakken. så knakk hun opp kjeven min (jeg har etter å stressa mye fått ganske vrien kjeve pga nakken). den neste dagen hadde jeg en intens hodepine, men etter det var den nærmest borte. nå merker jeg den kun når nakken låser seg fullstendig. så akupunktur anbefales på det varmeste (hos noen som kan sakene sine, hehe..)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...