AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Visste ikke helt hvor jeg skulle putte denne, moderator må gjerne flytte den hvis den passer bedre et annet sted. Når begynner norske barn å lære engelsk i dag? Jeg husker ikke selv, så skulle gjerne hatt svar fra noen som vet. Er nemlig uenig med kjæresten min - jeg mener at vi begynte så tidlig som i 3.klassen (gikk i 3.klasse i 1999 hvis jeg har regna rett), mens han mener at man begynner "mye" seinere? Hvem av hos har rett?
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Er født i 84 og begynte med engelsk i 3. klasse, mulig smått i andre, men kan ikke huske det, men husker tredje. Nå i dag trodde jeg de begynte tidlige, andre eller noe, kanskje helt ned i første med små ord, men det er bare noe jeg trodde. Men det er kanskje tredje? Det er garantert ikke senere for de fleste vanlige skoler. Det virker for meg ulogisk da jeg selv begynte for fult i tredje.
Nuffen Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 I dag begynner man med engelsk i 2. klasse. Man lærer noen regler og sanger på engelsk i 1. klasse, men det er først i 2. klasse man begynner systematisk med engelsk .
Anglofil Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er født i 1986 og begynte med engelsk i 1.klasse. Mvh Yvonne
Gjest WendyClear Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Idag begynner elevene med engelsk i 2. klasse Læreplanen. Jeg er født i 1990 og begynte med engelsk i 3. klasse (hoppet over 1. klasse da den nye reformen kom i '97). De fleste elever lærer litt engelsk i 1. og 2. klasse også, men det er ikke et eget fag - bare en liten forberedelse.
Milde Marie Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Min 1.klassing har 1 time engelsk i uka.
Sulosi Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Her begynner ungene smått i 1.klasse. Fra andre klasse ca 5 gloser i uka pluss å skrive litt setninger og lese litt.
sophiaM Skrevet 6. januar 2011 #8 Skrevet 6. januar 2011 Gikk i 1. klasse i 1999, og vi begynte så smått å lære enkle engelske ord og tall osv. Telle til 10, yes, no, good morning, how are you, thank you...
Eliisa Skrevet 6. januar 2011 #9 Skrevet 6. januar 2011 Idag begynner elevene med engelsk i 2. klasse Læreplanen. Jeg er født i 1990 og begynte med engelsk i 3. klasse (hoppet over 1. klasse da den nye reformen kom i '97). De fleste elever lærer litt engelsk i 1. og 2. klasse også, men det er ikke et eget fag - bare en liten forberedelse. Det er vanlig at elever starter med engelsk på første trinn, gjerne en time i uken. Det er ganske lett å misforstå kunnskapsløftet, når det står slik som det gjør i linken din. I KL06 er det slik at alle fag har kompetansemål etter endt 2, 4 og 7 trinn på barneskolen. Bare se her: lærerplan i norsk. Her står det også kompetansemål etter endt 2 trinn, selv om alle elever vitterlig starter med norskundervisning på første trinn. Elevene skal ha 366 timer med engelsk i løpet av barneskolen. Hilsen engelsklærer
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå