annel Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Hei, Vi vurderer litt hvordan vi skal gjøre det i forhold til baren i bryllupet. Vi skal ha festen på en gjestegård, og prisene på alkoholen blir da liknende "utested"-priser. Er det noen som har hatt åpen bar som kan fortelle meg ca hvor mye det kom på til slutt? Fint om dere sier ca. hvor mange gjester det gjelder for også
Anglofil Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Slenger meg på her, siden vi har samme opplegg som deg ts. Jeg har regnet med 12 000 kr for drikkevarer under festen, men det kan jo bli mindre - og det kan bli mer. Det er da utenom alkohol til middagen, kaffe avec, velkomsdrink osv. Mvh Yvonne
Carline Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 hei, da søsteren min giftet seg hadde de fri bar på et hotell. Det var 56 gjester og det ble solgt 180 enheter alkohol etter middagen. Nesten alle gjester drakk alkohol
Rampolina Skrevet 8. januar 2011 #4 Skrevet 8. januar 2011 En god formel er hvertfall antall gjester x timer fest x 1,2 enheter drikke. Og hvis du regner kanskje 80,- pr drikke så er du vel midt mellom drink og øl?
missyme Skrevet 8. januar 2011 #5 Skrevet 8. januar 2011 Ble plutselig glad jeg ikke skal gifte meg :O Så mye penger ut av vindu.. mat, lokale, alkohol.. Kun for å kose seg en dag.. Yikes. Hadde jeg heller pussa opp hjemme ja
Anglofil Skrevet 8. januar 2011 #6 Skrevet 8. januar 2011 Ble plutselig glad jeg ikke skal gifte meg :O Så mye penger ut av vindu.. mat, lokale, alkohol.. Kun for å kose seg en dag.. Yikes. Hadde jeg heller pussa opp hjemme ja Det er vel strengt tatt opp til den enkelte hvorvidt de mener det er penger ut av vinduet eller ikke. Ergo: det som virker bortkastet for deg, er det ikke for meg. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #7 Skrevet 16. januar 2011 Vi skal ha bryllupet på et sted med restaurantpriser, og skal ikke ha fri bar, men bonger etter middag. De får 7 enheter drikke (valgfritt mineralvann/alkohol) fra de ankommer festen til kaffe avec, og vi tenker at det holder med 3 bonger til hver enkelt etter desserten.. Prisene ligger på 50 - 95 kroner for alkohol, og vi skal ha ca. 60 gjester.
Gjest gurimalla Skrevet 16. januar 2011 #8 Skrevet 16. januar 2011 Vi hadde 60 gjester og betalte vel ca 35 000 for alt av drikkevarer (inkl vin til maten, avec og apertif). Drinker etter maten var under 3 drinker pr. pers, jeg regnet aldri helt på hvor mye fri bar egentlig kostet.
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2011 #9 Skrevet 16. januar 2011 Hei!! Vi hadde ikke råd til helt fri bar, samme opplegget som dere har. Men vi kostet velkomstdrikk, drikke til forrett, så mye gjestene ville drikke under middagen, dessertvin og kaffe med konjakk/likør til kakene. I tillegg fikk alle gjestene tre bonger hver som lå under tallerkenen (noe toastmasteren opplyste om) som kunne brukes i baren under selve festen. Var ca 90 gjester.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2011 #10 Skrevet 3. februar 2011 Jeg måtte begynne å tenke jeg. Da jeg giftet meg i 99 var dette er relativt stort bryllup. vi var 350 gjester. Vi hadde fri drikke, de fikk også de de ville til middagen og velkomst og alt sammen. For å si det sånn, jeg var glad for at ikke vi betalte brylllupet. Bare drikken etter maten kom på 190 000. Men det var fordi at vi oppdaget at de fleste drakk de dyreste drinkene, festen varte til 0400 på morgenen.
sussanne Skrevet 5. februar 2011 #11 Skrevet 5. februar 2011 Jeg lurte på hvorfor folk her ikke kjøpte drikke selv og heller ansatt en bartender? Nå har jeg ikke giftet meg før, så det kan godt hende jeg missforstår men det høres dyrt ut å feks ha festen på hotellet som tar vanlige barpriser...
Gjest gurimalla Skrevet 5. februar 2011 #12 Skrevet 5. februar 2011 Ja det er dyrt Sussanne, men jeg hadde bryllupsfesten på en restaurant fordi det var et sted som betydde mye for meg. Vi hadde penger til det og syntes det var hyggelig å spandere.
sussanne Skrevet 5. februar 2011 #13 Skrevet 5. februar 2011 (endret) Dobbelpost. . Endret 5. februar 2011 av sussanne
Gjest Elfrida Skrevet 5. februar 2011 #14 Skrevet 5. februar 2011 Ble plutselig glad jeg ikke skal gifte meg :O Så mye penger ut av vindu.. mat, lokale, alkohol.. Kun for å kose seg en dag.. Yikes. Hadde jeg heller pussa opp hjemme ja Pusse opp ja, nordmenns favoritthobby. Også så mye gode minner man har fra fine oppussingsdager. 1
missyme Skrevet 6. februar 2011 #15 Skrevet 6. februar 2011 Pusse opp ja, nordmenns favoritthobby. Også så mye gode minner man har fra fine oppussingsdager. Det har man i alle fall nytte av, Vet om flere som skal gifte seg men ikke har råd til noe ellers.. det er trist.. Nå har jeg aldri pusset opp noe, har snart et nytt hus Men om jeg får valget mellom å kjøpe noe til huset eller bruke 150k på et bryllup så vet jeg hva jeg velger..
Anglofil Skrevet 6. februar 2011 #16 Skrevet 6. februar 2011 Det har man i alle fall nytte av, Vet om flere som skal gifte seg men ikke har råd til noe ellers.. det er trist.. Nå har jeg aldri pusset opp noe, har snart et nytt hus Men om jeg får valget mellom å kjøpe noe til huset eller bruke 150k på et bryllup så vet jeg hva jeg velger.. Jeg vil da påstå at det er mange som kommer til å kose seg i vårt bryllup, og ergo ser jeg en nytteverdi. Uansett, det går an å tenke to tanker samtidig og spare til begge deler, dvs jeg sparer både til bryllup OG bolig. Igjen: det som har nyttverdi for deg har ikke nødvendigvis den samme nytteverdien for andre. Personlig bruker jeg heller penger på bryllup enn oppussing når det er sagt. Mvh Yvonne
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå