Gå til innhold

Vaniljesex og vaniljeforhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

I dag hørte jeg for første gang om vaniljeforhold, og vaniljesex. Aldri hørt om dette før jeg. Men jeg lever visst i ett vaniljeforhold sånn ifølge de som driver med BDSM og sånn (vet ikke hvilke fellesord jeg skal bruke jeg!? )

Jeg prøvde å søke litt om hva vanijeforhold egentlig innebærer men fant ikke stort mye om forklaringer. Så fra det jeg leste så forsto jeg "vanlig" samleie.. Da lurte jeg på, hva er egentlig vanlig samleie??! Jeg tenker da på misjonær. Gode gamle kjedelige men samtidig herlige misjonær. Da lurte jeg på om de som driver på med BDSM og andre fetisjer tenker på alt utenom det å strekke grensene? Altså å gi ris, få ris, dominansen, underdanig, switch og ja, det er så mangt!

Jeg sitter også igjen med spørmålet, er rimming, strap-on (på menn), og andre diverse leketøy vaniljesex også?? Jeg ser ikke på disse tingene som "vanlig" sex. Det er ikke alle som har slik sex. Det er nok mange mange der ute som har slik sex, men ikke alle. Så hva sier dere? jeg vet sannelig ikke jeg! :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hvorfor spiller det noen rolle egentlig?

Skrevet

hva mener du med spiller noen rolle. hva det blir kalt eller at det er "vanlig" sex? hva mener du liksom? :sjenert:

jeg bare lurte på om noen her vet hva det innebærer og kna forklare litt. lurte på om jeg er i ett vaniljeforhold ^^, :fnise:

Gjest Blubberella
Skrevet

Fordi det kan være litt moro å høre hva folk flest synes er "vanlig" sex eller vaniljesex? Jeg vil tro svarene blir ganske forskjellige.

Jeg mener vaniljesex er litt mer enn misjonæren (som jo også finnes i mange artige varianter), men vet ikke helt hva jeg legger i uttrykket. De fleste stillinger går inn under vaniljesex synes jeg, så lenge det er snakk om samleie. De fleste varier vel stillingene litt uten at de er spesielt avanserte av den grunn. Fingring og kanskje oralsex også kan vel gå inn under vaniljesex.

Gjest Blubberella
Skrevet

jeg bare lurte på om noen her vet hva det innebærer og kna forklare litt. lurte på om jeg er i ett vaniljeforhold ^^, :fnise:

Jeg tror jeg er i et vaniljeforhold i de flestes øyne, men hvem vet. Folk har forskjellige grenser for hva som er kinky, normalt eller bare kjedelig.

Skrevet

Fordi det kan være litt moro å høre hva folk flest synes er "vanlig" sex eller vaniljesex? Jeg vil tro svarene blir ganske forskjellige.

Jeg mener vaniljesex er litt mer enn misjonæren (som jo også finnes i mange artige varianter), men vet ikke helt hva jeg legger i uttrykket. De fleste stillinger går inn under vaniljesex synes jeg, så lenge det er snakk om samleie. De fleste varier vel stillingene litt uten at de er spesielt avanserte av den grunn. Fingring og kanskje oralsex også kan vel gå inn under vaniljesex.

ja jeg er enig med deg der, med alle stillingene. og oralsex og slik. lurer kanskje på om det har med tenningen å si? om du forstår. at det har med seksuelle fantasier som blir realisert.. hmm jeg vet ikke. :S derfor jeg lurer egentlig :P

Gjest Fikira
Skrevet

Sex med "bare" misjonær, doggy..slike ting er ansett som vanilje.

Begynner du med rimming, sexleketøy og anal er du grenseland.

Kommer det inn håndjærn, smerte, pisker og dominans er du ute av vanilje verdenen.

Jeg er langt utenfor "vanilje", og trives med det. Hva du foretrekker må du nesten få lov å bestemme selv, har ingen fordommer mot det.

• Liker 1
Skrevet

Off topic, men.

Har lyst til å si at sånne uinteresserte kommentarer er høyst unødvendig, og egentlig litt respektløst ovenfor trådstarter. Føler jeg har lest lignende flere ganger rundt omkring.

Tilbake til tema. Jeg har faktisk aldri hørt utrykket før, så spennende å lære noe nytt. :)

• Liker 4
Gjest Blubberella
Skrevet

Kommer det inn håndjærn, smerte, pisker og dominans er du ute av vanilje verdenen.

Jeg er langt utenfor "vanilje", og trives med det. Hva du foretrekker må du nesten få lov å bestemme selv, har ingen fordommer mot det.

Så spennende, jeg er faktisk i grenseland! :fnise: Trives godt der! :jepp:

Skrevet

ja da er jeg visst i grenseland selv. det var da kult å lære :P jeg synes dette er et utrolig spennende tema, og kunne tenke meg å utforske det mer. jeg har mye å lære. er jo bare 21 år gammel! og det finnes så mye spennende der ute :D er spennende å være uerfaren også. men begynner å bli litt "rastløs" nå kjenner jeg ^^,

Skrevet

Jeg og er i grenseland. Første gang jeg har hørt om vaniljesex og vaniljeforhold. Søte ord :) hehe

Skrevet

Jeg synes det meste av sex i "vanlige" stillinger, "vanlig" sexleketøy og alt av lett rollespill, lett SM o.l går under vanilla.

• Liker 1
Skrevet

Hehe, folk er forskjellige. For kjæresten min og meg er håndjern og smerte mer vanilje enn rimming.

AnonymBruker
Skrevet

Uttrykket "vanilje" kan brukes til nesten alt. Det betyr det orginale og urørte. Legger man til en "ingrediens" har man ikke lenger vanilje men, ja, pistasj for den del.

Skrevet

Vaniljeforhold er når en lever i et "vanlig" forhold, uten (mulighet til) å leve ut sin legning.

Uten legningen, kalles det et forhold.

AnonymBruker
Skrevet

Bare hold dere unna vanillin, folkens! Det er kunstig og noe vi helst vil holde oss vekk fra. :nei:

Skrevet

Ser du har funnet frem til SMIL, så du får sikkert noen oppklarende svar ;)

Skrevet

Ser du har funnet frem til SMIL, så du får sikkert noen oppklarende svar ;)

det var ikke mange svarene som kom der, sånn i forhold til det jeg forventet meg :/ :S men ser jeg har fått litt svar nå:) (er litt utålmodig av meg av og til;P) :sukk:

Skrevet

Definisjonen på hva som er "vanilje" kommer helt an på hvem du spør - Veldig subjektivt!

Definisjonen kan kun (i mine øyne) brukes til å sammenligne hva man synes er kjedelig/uoppfinnsomt/normalt i forhold til andre... Ser ikke poenget i det selv, man har den sexen man synes er best for seg og partner, også får de andre kalle det hva de vil :)

Skrevet

Hæ? Jeg skjønner ikke spørsmålet...

Forøvrig forbinder jeg "vaniljesex" med en svart mann som har sex med en hvit jente.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...