AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #1 Skrevet 6. januar 2011 Vi planlegger vårt livs ferie til sommeren. Det skal ikke være sydenferie eller en "vanlig" storbyferie, men noe spennende som man husker i mange år framover. Vi er to voksne og to store barn på 13 og 18 år. Dette blir antakelig siste familieferie sammen, i hvertfall på veldig lenge, derfor vil vi gjøre noe fint og annerledes enn det vi har gjort hvert eneste år. Interrail har vært et tema, bilferie i USA det samme (ikke hele route 66, men deler av den), men vi er ikke sikre ennå. Vi er i full sparing og er foreløpig usikre på hvor mye vi klarer å spare opp. Noen tips? Hvordan får man en innholdsrik og annerledes ferie for minst mulig penger? Jo billigere vi får det jo lengre kan vi være på tur.
Anglofil Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Jeg hadde definitivt gått for bilferie i USA, men det er meg. Har ikke vært på det selv, men min bestefar og bestemor dro alene på bilferie i USA for et par år tilbake og de hadde det fantastisk, fikk sett mye man kanskje ikke får når man kun reiser til én by, og det ble mange minner for livet. I tillegg kunne de fortelle at f.eks overnatting og det å leve generelt sett var grisebillig ift det vi er vant med. I 2012 skal vi også på "vårt livs reise", en kombinert bryllupsreise og sommerferie. Vi skal ha cruise i Karibien i syv netter, men før det blir det noen netter på et hotell ved stranden i Florida, for så å dra til New York og bli der minst 4-5 netter i etterkant av cruiset. Mvh Yvonne Endret 6. januar 2011 av Yvonne
Gjest Miam Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg er fristet av begge deler, men jeg tror jeg ville valgt USA-turen Dere kan spare penger på å kjøpe bil i stedet for å leie har jeg hørt, men da må dere passe på at dere får solgt den etter turen, kjenner en del som har gjort dette Hvis dere leier må dere huske på at det er dyrere å fks leie en bil i Miami også sette den fra dere i Huston, hvis dere har mulighet er det en del å spare på å sette igjen bilen der dere leide den. Ellers er det lurt å finne moteller som ligger litt unna hovedveien, de er ofte mye billigere enn de som ligger der "alle" kjører forbi. Også kan det være smart å undersøke hvilke ting som er gratis å få med seg på de forskjellige stedene. Museer er for eksempel ofte gratis å komme inn på. Mat er generelt mye billigere enn i Norge, spesielt hvis man handler hos de store kjedene og ikke velger økologisk, men økologisk er også billigere enn i Norge. Også varierer bensinprisene mye alt etter som hvilken stat man er i, og hvilken stasjon man handler hos Dere finner forøvrig mange gode reisebøker om roadtrip i USA, Norli har et bredt utvalg av reise- og guide-bøker. Jeg har en fra Lonely Planet og den har mange gode tips om hvordan bo og leve billig. Det var det jeg kom på i farten
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Ta turen til USAs vestkyst. SanFransisco, Los Angeles, Vegas osv, osv....vi var der med våre barn i forfjor (11, 14 og 18 år gml) Leide bil. Helt perfekt ferie. Dyr, men verd hver krone. 18-åringen blir NEPPE med på så mange flere turer i 3 uker sammen med mor, far og søsken :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå