Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

har lenge hatt et ønske om å gjøre karriere innenfor bank eller lignende.

Tenker da på jobb som f.eks långiver, saksbehandler, rådgiver i en bank og lignende og ikke kassa(greit for en stund hvis det er der man starter). Hvilken utdanning tror dere det er lurest å ta?

Videoannonse
Annonse
Gjest Vulture
Skrevet (endret)

I noen banker er det fremdeles mulig å bygge seg opp en karriere fra bunnen av. Jeg som kundebehandler i bank har muligheten til å ta slike utdannelser via jobb og få det dekket, istedetfor vanlig skolegang etter vgs.

Endret av Vulture
AnonymBruker
Skrevet

I banken jeg jobber er det også mulig å jobbe seg oppover og komme langt uten annet enn vgs. Begynne på kundesenter/i kassen, og ta f.eks autorisasjon som finansrådgiver ved siden av jobben.

Ønsker man å begynne litt lengre opp i systemet bør man ha tilsvarende bachelor eller master i økonomiske, administrative eller juridiske fag.

Nå har vi den siste tiden hatt veldig mange sterke søkere, og selv for å få jobber "nederst" på stigen har man ofte et par år med relevant utdanning (stort sett økonomi)

Gjest Vulture
Skrevet (endret)

I banken jeg jobber er det også mulig å jobbe seg oppover og komme langt uten annet enn vgs. Begynne på kundesenter/i kassen, og ta f.eks autorisasjon som finansrådgiver ved siden av jobben.

Ønsker man å begynne litt lengre opp i systemet bør man ha tilsvarende bachelor eller master i økonomiske, administrative eller juridiske fag.

Nå har vi den siste tiden hatt veldig mange sterke søkere, og selv for å få jobber "nederst" på stigen har man ofte et par år med relevant utdanning (stort sett økonomi)

Sant det. Og ikke minst; ansiennitet har fortsatt mye å si i bankbransje. Har du to års erfaring fra feks DnB Nor eller Postbanken med svært gode referanser, er det mye større sjans for å klatre opp i systemet. For eksempel er det ansiennitet som avgjør lønnen din o.l. I tillegg vil du har fordel av å ta kurs i salg og annet relevant hvis du ikke har relevant skoleutdanning. Av VGS-linjer er det spesielt Service og Samferdsel(da har du mulighet til utplassering) eller Studiespess lurt å ta:-)

Endret av Vulture
AnonymBruker
Skrevet

ts her:takk for svar alle sammen ;) tenker egentlig på en bachelor grad i økonomi og adm, eller revisjon. tror dere jeg etter hvert kan få slike stillinger med denne bakgrunnen? ;) heller mest mot revisjon da, siden jeg føler dette er en mer seriøst utdannelse :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...