AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Hei har lenge hatt et ønske om å gjøre karriere innenfor bank eller lignende. Tenker da på jobb som f.eks långiver, saksbehandler, rådgiver i en bank og lignende og ikke kassa(greit for en stund hvis det er der man starter). Hvilken utdanning tror dere det er lurest å ta?
Gjest Vulture Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 (endret) I noen banker er det fremdeles mulig å bygge seg opp en karriere fra bunnen av. Jeg som kundebehandler i bank har muligheten til å ta slike utdannelser via jobb og få det dekket, istedetfor vanlig skolegang etter vgs. Endret 5. januar 2011 av Vulture
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 I banken jeg jobber er det også mulig å jobbe seg oppover og komme langt uten annet enn vgs. Begynne på kundesenter/i kassen, og ta f.eks autorisasjon som finansrådgiver ved siden av jobben. Ønsker man å begynne litt lengre opp i systemet bør man ha tilsvarende bachelor eller master i økonomiske, administrative eller juridiske fag. Nå har vi den siste tiden hatt veldig mange sterke søkere, og selv for å få jobber "nederst" på stigen har man ofte et par år med relevant utdanning (stort sett økonomi)
Gjest Vulture Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 (endret) I banken jeg jobber er det også mulig å jobbe seg oppover og komme langt uten annet enn vgs. Begynne på kundesenter/i kassen, og ta f.eks autorisasjon som finansrådgiver ved siden av jobben. Ønsker man å begynne litt lengre opp i systemet bør man ha tilsvarende bachelor eller master i økonomiske, administrative eller juridiske fag. Nå har vi den siste tiden hatt veldig mange sterke søkere, og selv for å få jobber "nederst" på stigen har man ofte et par år med relevant utdanning (stort sett økonomi) Sant det. Og ikke minst; ansiennitet har fortsatt mye å si i bankbransje. Har du to års erfaring fra feks DnB Nor eller Postbanken med svært gode referanser, er det mye større sjans for å klatre opp i systemet. For eksempel er det ansiennitet som avgjør lønnen din o.l. I tillegg vil du har fordel av å ta kurs i salg og annet relevant hvis du ikke har relevant skoleutdanning. Av VGS-linjer er det spesielt Service og Samferdsel(da har du mulighet til utplassering) eller Studiespess lurt å ta:-) Endret 5. januar 2011 av Vulture
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 ts her:takk for svar alle sammen tenker egentlig på en bachelor grad i økonomi og adm, eller revisjon. tror dere jeg etter hvert kan få slike stillinger med denne bakgrunnen? heller mest mot revisjon da, siden jeg føler dette er en mer seriøst utdannelse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå