Gå til innhold

RL kontra KG?

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe - ja den var morsom, trodde det var en bug, men kanskje ikke.

Jeg har ikke rukket å få så sterke antipatier her inne, men i andre forum, hvor jeg har vært i over 4 år, så tror jeg nok det er tilfelle - begge veier. Jeg kan jo lese meg fram også noen ganger, hvor jeg tenker ops! Der tolket hun sitausjoner og mennesker på en måte som jeg finner lite hyggelig. Andre ganger så tror jeg at kulturcrashet ville vært et faktum - men det gjelder først og fremst engelskspråklige forum.

Skrevet

Jeg håper for guds skyld at de blondeste av de blonde her inne har noe mer mellom øra som de klarer å få frem IRL...

Men ja, jeg tror det er mennesker man kan like IRL som man misliker her inne. Og i aller høyeste grad motsatt.

Skrevet

Det er også forskjell på hvordan man uttrykker seg skriftlig vs muntlig.

Skriftlig kjemi gir et pekepinn på at det er noe sympatisk som befinner seg "inni" personen, men er ikke nødvendigvis en indikator på hvilke signaler man gir ut IRL via tale og kroppsspråk.

Så, tja.... Jeg vet sannelig ikke hvem jeg ville likt før jeg har truffet dem face-to-face.

Spennende! :D

Skrevet

Ingen av brukerne her viser sitt sanne "jeg"...

Mange spiller utrolig "tøffe i trynet" - uspiselige i mine øyne, men som muligens kan være koselige om man hadde truffet vedkommende under en helt annen setting. Så finnes det de som alltid bare viser sin "snille" side og som det derfor ikke går an å si om man egentlig liker - fordi det ikke er mennesker som er slik - ingen ekte mennesker er bare snille og gode hele tiden. Det er heller ingen mennesker som bare snakker tull og tøys til enhver tid slik som enkelte gjør her...

Jeg for min del virker sikkert som en sur kranglefant - det er fordi jeg i all hovedsak engasjerer meg i diskusjoner som får fram ytterlighetene i folks meninger og fordi jeg ofte mener noe helt annet enn flertallet. Egentlig så bryr jeg meg fint lite om hva folk mener om meg i et diskusjonsforum - det er de jeg omgås til vanlig som kjenner meg som et helt menneske med både gode og mindre gode sider...

Jeg vil faktisk påstå at det ikke finnes et eneste av Kvinneguidens medlemmer som viser seg her akkurat som den personen de er i virkeligheten - fordi det rett og slett ikke er mulig å vise sitt sanne jeg i et skriftlig forum...

Skrevet
Jeg vil faktisk påstå at det ikke finnes et eneste av Kvinneguidens medlemmer som viser seg her akkurat som den personen de er i virkeligheten - fordi det rett og slett ikke er mulig å vise sitt sanne jeg i et skriftlig forum...

Da går jeg ut fra at det gjelder deg også, Malena, eller....???

Skrevet

Selvsagt, Chimp - jeg skrev jo det:

Jeg for min del virker sikkert som en sur kranglefant - det er fordi jeg i all hovedsak engasjerer meg i diskusjoner som får fram ytterlighetene i folks meninger og fordi jeg ofte mener noe helt annet enn flertallet. Egentlig så bryr jeg meg fint lite om hva folk mener om meg i et diskusjonsforum - det er de jeg omgås til vanlig som kjenner meg som et helt menneske med både gode og mindre gode sider...
Skrevet
Selvsagt, Chimp - jeg skrev jo det:

Du er jo veldig blid og søt på avataren din dahhh.... :wink:

Skrevet

Helt enig med Malena. Jeg har ikke noen "venner" her inne, jeg har ikke prøvd på det. Jeg liker å diskutere, noen ganger kan jeg være frekk og vanskelig, mye mer enn jeg er i virkeligheten :ler: Jeg synes det er fint å kunne rægge litt her inne jeg. Tror mange hadde blitt gledelig overrasket hvis de hadde møtt meg RL (men jeg kommer ikke på treff).

Skrevet

Ja, skinnet bedrar, Chimp :ler: ...

Fra spøk til alvor - jeg kunne aldri klart å få fram mitt virkelige jeg her. Får ofte PM`er fra mennesker som er enige i det jeg skriver, men da går det på mine meninger og ikke på meg som person. Det å like meg som person overlater jeg til de menneskene jeg omgås til daglig :wink:

Skrevet

OK! Det er vel bare så enkelt at vi bruker forumet på forskjellige måter....mange av dere elsker å diskutere side opp ned og er veldig flinke til å argumentere og VIL ha rett!

Selv er jeg nok en litt konfliktsky person, her som IRL, men jeg sier fra hvis jeg føler for det, gjerne én gang, og så prøver jeg å bli ferdig med det, og lar andre mase videre.....Hovedmålet MITT m å være her er å ha det gøy!!! Mulig at man lettere får 'venner' hvis man bare fjoller rundt her inne enn diskuterer saklig i alle debattene. Personlig orker jeg ikke å mene noe om alt mulig!

Atter andre er visst her først og fremst p g a skjønnhetstips, og noen bruker forumet til en evindelig serie m avstemninger og spørsmål om alskens små- og store ting mellom himmel og jord!

Alt dette greit nok for meg!

Skrevet
Tror dere at det er personer her dere ville ha likt i virkeligheten' date=' men misliker her inne?[/quote']

Ja.

Skriftlig er det for eksempel lettere å uttale seg krasst, enn det er muntlig.

I tillegg har man kun (eventuelt) en avatar å identifisere seg med - kanskje til og med en såkalt "tøff" dame - og blir litt annerledes i væremåte bare av det.

Det er også forskjell på hvorfor folk er her - noen for å diskutere, andre for å meddele, atter andre for å småprate.

Dermed viser ulike personer ulike sider - noen viser sin "gode" (sympatiske) side, andre viser sin mer aggressive side.

Jeg tror personlig at jeg kan synes enkelte her inne, som for eksempel bruker veldig mye farger, store bokstaver, osv., er slitsomme - mens jeg godt kan tro jeg ville likt vedkommende i virkeligheten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...