Gå til innhold

Antall single i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

I kveld så jeg på FBI på NRK, hvor det ble sagt at det er 850 000 single i Norge. Hvor dette tallet kommer fra, og hvordan dette regnes ut, ble ikke sagt, men jeg synes dette var ganske så lavt. Er det bare jeg som synes dette var lite?

Da er det jo bare 849 999 andre å velge mellom :P

Hva tenker dere andre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Single eller aleneboende? Det er jo mange som har kjæreste uten å bo sammen...

Endret av Stillest vann
Gjest Jentehumor
Skrevet

5.5mill mennesker inkluderer babyer, barn, unge voksne, voksne, og gamle. Sa de noen aldersgrense for single? mellom bla bla og bla bla?

nesten en mil er single, men fra hvilken alder regner de fra?

Skrevet

Det ble ikke sagt noe som helst om noe av dette, så hvor pålitelig statistikken er, vites ikke. Men han aktuelle fyren som de intervjuet og sånt, bodde i alle fall sammen med ei venninne, så da regnes jo ikke han som aleneboende?

Regner med de ikke kan ha tatt høyde for alle som er kjærester i alle fall, noen folk vet jo knapt selv om de er i forhold eller ikke :P

Synes nesten først tallet var deprimerende lavt, men det er jo ikke alltid man skal stole på statistikk...

Skrevet

Kan jo hende de har kommet frem til tallet ved å ta en spørreundersøkelse på hvor mange over 18 som selv definerer seg som "single".

Å gå etter hvor mange som bor i en husstand blir iallefall tull.

Skrevet

Det finnes flere single og ensomme i de større byene, spesielt i Oslo, der livsstilen er annerledes enn i mindre byer. Tallet er ganske høyt i Oslo faktisk.

http://www.side2.no/sexogsamliv/article876724.ece

25% i Oslo står det, og jeg mener at tallet i sentrale bydeler er opp mot 50%. Det var i hvert fall det i min for et halvt års tid siden.

AnonymBruker
Skrevet

Synes tallet virker noe lavt.

Dersom man med single mener personer som ikke er i ett parforhold, uavhengig av hvem som bor sammen. For personer i parforhold kan bo hver for seg, single kan bo flere sammen, osv.

Men det viktigste er nok at det er mange single i Norge, mens samfunnet som en helhet er verdig rettet mot par. Være seg boliger, feriereiser, mat, og mye mer.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dette tallet er stadig stigende, og vil fortsette å stige. Også i prosent av den voksne befolkningen. Hvorfor? Jo, fordi norske kvinner er aldri fornøyde. Så hvis ikke landet plutselig flommes over av George Cloney look alikes med tilsvarende feit konto så er det å være mann og enslig en garantert skjebne for norske menn.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...