AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Vi vet at han må betale opptil 3 kr pr sms til meg i norge, men må jeg betale noe for å sms'e ham? Han skal til Phuket, thailandia.
Candel Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Ja,det tror du skal. Du kan gå inn på internettsiden til mobilselskapet du har så finner du ut det: )
Henkie Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 (endret) Vi vet at han må betale opptil 3 kr pr sms til meg i norge, men må jeg betale noe for å sms'e ham? Han skal til Phuket, thailandia. Nei, du betaler standard takst (samme som du gjør ved å sende sms i norge) Han derimot, kan risikere å måtte betale for å motta. Det må han sjekke med sin leverandør. Endret 5. januar 2011 av Henkie
Glitnir Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Som Henkie sier betaler du ikke noe ekstra. Du skal jo ikke betale for kostnader du ikke kan vite noe om (folk kan være utenlands uten at du vet det når du sender melding). Endret 6. januar 2011 av Glitnir
iskaffe Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 Men... man må jo betale mer hvis man ringer til utlandet, hvorfor gjelder ikke det samme for sms?
Max Magnus Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg tror du har misforstått, Iskaffe. Når du er i Norge og ringer eller sender en sms til et norsk nummer betaler du vanlig norsk takst. Uavhengig av hvor mottakeren befinner seg. Det er mottakeren som må betale kostnaden for å sende meldingen/videreføre samtalen til et utenlandsk firma. Det er også forskjellige priser på å motta og ringe ut når du først er i utlandet. Eksempel: I Thailand koster det (med OneCall og AIS) 19,99 å ringe ut, både lokalt i Thailand og hjem til Norge. Det koster derimot bare 5,99 minuttet å motta samtaler, så da lønner det seg for vedkommende i Thailand at de hjemme ringer.
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Det er også forskjellige priser på å motta og ringe ut når du først er i utlandet. Eksempel: I Thailand koster det (med OneCall og AIS) 19,99 å ringe ut, både lokalt i Thailand og hjem til Norge. Det koster derimot bare 5,99 minuttet å motta samtaler, så da lønner det seg for vedkommende i Thailand at de hjemme ringer. Ja, i den grad en kan si det lønner seg, hehe. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå