Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Her snart ferdig med B.sykepleie og skal da ut i jobb. Har noen års erfaring som jeg får ansenitet for. Er litt spent på hva sykepleiere tjener... Kan noen fortelle hva de har i grunnlønn og hvor mye kvldstillegget er og hva helgetilleget er...

Tuuuusen takk :-)

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Tammie
Skrevet

Spørs jo helt hvor du jobber da. Men er ikke årslønna rundt 300 000?

AnonymBruker
Skrevet

Kommer an på hvor du jobber, ansienitet og vaktbelastning, men du kan jo se her.

AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet mitt var om noen kunne fortelle hva de tjener ulike plasser, timelønn tillegg og relatere det til ansenitet. Jeg klarer også å finne nettsider, men lønningene varierer ganske mye fra sted til sted, derfor ønsket jeg reelle svar fra sykepleiere :-)

AnonymBruker
Skrevet

ALT ligger på hjemmesidene til sykepleierforbundet, og det blir jo lite reelt å fortelle hva man tjener uten å oppgi info om arbeidsgiverorganisasjon osv. Jeg kan godt si at jeg har 198 kr timen, 75 i kveldstillegg og 54 i helligdagstillegg, men det sier deg jo ingenting. Helt latterlig av deg å spøør om ting du kan finne svaret på selv, i alle fall når du ikke gidder å si hvor du kan tenke deg å jobbe eller i hvilken del av landet.

AnonymBruker
Skrevet

ALT ligger på hjemmesidene til sykepleierforbundet, og det blir jo lite reelt å fortelle hva man tjener uten å oppgi info om arbeidsgiverorganisasjon osv. Jeg kan godt si at jeg har 198 kr timen, 75 i kveldstillegg og 54 i helligdagstillegg, men det sier deg jo ingenting. Helt latterlig av deg å spøør om ting du kan finne svaret på selv, i alle fall når du ikke gidder å si hvor du kan tenke deg å jobbe eller i hvilken del av landet.

det er jo helt vanlig at folk tjener forskjellig. Det er ikke alltid det er så lett å finne ut dette med lønn. Jeg f.eks tjener mer enn det som er oppført som vanlig lønn for jobben jeg driver med. Dette er et forum og det er meningen at man skal kunne spørre om det man vil. Hvis du synes det er latterlig så kunne du vel bare oversett dette innlegget? Ts sier jo hun øsnker svar fra reelle sykepleiere.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

ts her: Takk for opplysning om timelønn + info om tillegg. Det var denne typen info jeg ønsket. Man finner dessverre ikke alt på sykepleierforbundet sine sider desverre. Her i Stavanger hvor jeg skal jobbe, vet jeg at lønningene varierer sterkt fra sykehus til sykehjem f.eks. og disse forskjellene er ikke oppgitt noe sted, det er variabler for å trekke arbeidskraft.

Håper du ikke drar den arrogante tonen med deg til pasienetene.

• Liker 9
  • 4 uker senere...
Skrevet

Dette er jeg også interessert i å vite, hvor "latterlig" det enn er å lure på det ;)

• Liker 2
Skrevet

lønnstabell ligger på sidene til sykepleieforbundet.

Gjest Feline.
Skrevet

Sjekk denne siden, her er det flere som har svart på det samme spørsmålet ;)

Skrevet

Heh, da tjener du ca like mye i året som jeg gjør som turnuslege, og det med gigahøyt studentlån.

Jeg er skikkelig happy over 400k i året, hver dag føles som jeg er en priviligert liten dritt. Og sykepleierene klager over at de har lite lønn... Hey, jeg tørker faktisk også folk i ræva hver gang jeg har rektaleksplorert dem, jeg ruller på tunge hvalrosser for å få høre knatring, jeg går overtid pga vaktskifter og dårlig overlapp, jeg er på bånn i hierarkiet, jeg er skyteskive for alle, jeg har usikkerheten med at jeg kan få yrkesforbud dersom nok mennesker ikke liker meg, osv.

Fortsett å jobbe for høyere lønn, men nå føler jeg i hvert fall ikke at jeg skal ha dårlig samvittighet ovenfor sykepleiere. Bevares, dere har en tung jobb, og de fleste av dere er gjennomført snille, men jeg gjør da en innsats, jeg og.

• Liker 5
Skrevet

Heh, da tjener du ca like mye i året som jeg gjør som turnuslege, og det med gigahøyt studentlån.

Jeg er skikkelig happy over 400k i året, hver dag føles som jeg er en priviligert liten dritt. Og sykepleierene klager over at de har lite lønn... Hey, jeg tørker faktisk også folk i ræva hver gang jeg har rektaleksplorert dem, jeg ruller på tunge hvalrosser for å få høre knatring, jeg går overtid pga vaktskifter og dårlig overlapp, jeg er på bånn i hierarkiet, jeg er skyteskive for alle, jeg har usikkerheten med at jeg kan få yrkesforbud dersom nok mennesker ikke liker meg, osv.

Fortsett å jobbe for høyere lønn, men nå føler jeg i hvert fall ikke at jeg skal ha dårlig samvittighet ovenfor sykepleiere. Bevares, dere har en tung jobb, og de fleste av dere er gjennomført snille, men jeg gjør da en innsats, jeg og.

Og jeg som skrev innlegget di siterte er spesialsykepleier med lang ansienitet og tung vaktbelastning, det er derfor jeg sier man må se på årslønn og ikke timelønn. Når du har like lang erfaring som meg er du spesialist med god årslønn, som er velfortjent etter lang studietid og stor arbeidsinnsats. Ikke rakk ned på andre yrkesgrupper for den lønnen de har, alle har vært på bånn en gang og man jobber seg opp over, også du. Det er ikke lønn lege vs sykepleier denne tråden handler om, så jeg syns du kan la den av sporingen ligge.

• Liker 1
Skrevet

Og jeg som skrev innlegget di siterte er spesialsykepleier med lang ansienitet og tung vaktbelastning (...)

Ja, timelønna di er en dritt i forhold til hva du kunne tjent, hadde du blitt advokat, eller siviløkonom - men vi får vel begge som fortjent i og med at vi har valgt offentlig kontrollert yrker. Jeg mener det er kurant å se på hva du får betalt per time du faktisk jobber, om jobben din presser deg til å ta flere ekstravakter, så får du seff mer lønn, men det er ikke dermed sagt at jobben er lukrativ...

Hva gjelder trådkupping, TS har jo fått svar, så nå er det vel fritt fram? Hehe.

• 4 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dytter litt :-) Håper fremdeles at noen kan gi konkrete svar... Er jo mange sykepleiere rundt omkring og de bør jo vite hva de har i kveldstillegg og helgetillegg...

Fint om dere deler :-)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i kommunen, og ble ferdig sykepleier for ikke så lenge siden.

Har 381.500 i årslønn pluss tillegg.

Kveldstillegg er 56 kroner og helgetillegg er 35 kroner. Har en del andre tillegg også; turnustillegg og slikt. Årslønn med tillegg blir rundt 430.000 brutto.

På sykehuset her fikk jeg tilbud om 330.000 pluss tillegg tror jeg det var.

Sykepleierlønn er som regel grei, men ikke om man er spesialsykepleier eller jobber på sykehus.

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er leger og sykepleiere i denne tråden, hva er lupus for noe? :klo:

AnonymBruker
Skrevet

Siden det er leger og sykepleiere i denne tråden, hva er lupus for noe? :klo:

Google is your friend.

Lupus

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Kveldstillegg er 56 kroner og helgetillegg er 35 kroner. Har en del andre tillegg også; turnustillegg og slikt. Årslønn med tillegg blir rundt 430.000 brutto.

Sykepleierlønn er som regel grei, men ikke om man er spesialsykepleier eller jobber på sykehus.

Takk for svar. Det var dette jeg ønsket svar på... Hva er turnustillegg, og hvor mye er det ? (Begynner i jobb i kommunen i høst, og bare nysgjerrig). Vet hva jeg får i lønn men ikke hva tilleggene er. Forstår at de varierer litt fra plass til plass :-)

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner en sykepleier ved kommunalt sykehjem som tjener 500.000 og hun får overtid og turnustillegg utenom. Tilsammen blir vel hennes lønn rundt kr 600.000.

AnonymBruker
Skrevet

Den kommunale lønnen her er jo med full ansiennitet(10 år). Jobber også i kommunen og har denne lønnen med 14 års erfaring. Turnustillegg har jeg ikke hørt om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...