Gjest Abelone Skrevet 19. oktober 2003 #1 Skrevet 19. oktober 2003 Jeg liker veldig godt sånne aksjoner. Føler at jeg er med på en nasjonal dugnad. Godt å lære noe nytt, få oppfrisket sitt sosiale engasjement, kjenne solidaritetsfølelsen, spenningen med hvor mye totalsummen blir på..... Jeg gir alltid mye penger (mye for meg iallefall) Sånn helt på grensa av hva jeg har råd til..... Og håper alltid at alle andre også gjør det!! Vi er så heldige som bor i et land som Norge, selv om her er mye nød her hjemme også.. .så har vi nød og så har vi NØD! Vi har en forpliktelse til å bry oss, og gjøre noe for at andre mennesker som lever under andre livsbetingelser skal få litt flere muligheter. Hvordan ser du på denne nasjonale dugnaden? Er du med? PS. Dessuten syns jeg programlederne i år er utrolig flinke!!!! De er så engasjerte, journalistisk dyktige og pene (!) at jeg blir helt imponert. Og så er det er flott show med masse dyktige mennesker forøvrig som deltar. Jeg liker meg på denne søndagen ja!!
Gjest Poirot Skrevet 19. oktober 2003 #2 Skrevet 19. oktober 2003 Jeg gir alltid, eller går med bøsse. Bor man i Norge har man vunnet i Lotto.
Joplaya Skrevet 19. oktober 2003 #4 Skrevet 19. oktober 2003 Klart jeg gir penger, er det minste jeg kan gjøre.
Fakse Skrevet 19. oktober 2003 #5 Skrevet 19. oktober 2003 Bøssebærerende finner ikke huset vårt (ligger litt tilbaketrukket fra hovedveien) så vi må gi på internett eller telefon. Det gjør vi selvfølgelig
Ingeborg Skrevet 20. oktober 2003 #6 Skrevet 20. oktober 2003 Både jeg og sambo meldte oss som bøssebærere i år, men de hadde ikke bruk for oss... Folk her i Bodø er visst flinke til å melde seg. Likevel kom det ingen bøssebærere på døra vår, så da ble jeg litt skuffa... Vi måtte ringe givertelefonen, vi. Men det gjorde vi, så klart.
Glitterchick Skrevet 20. oktober 2003 #7 Skrevet 20. oktober 2003 Gikk med bøsse for første gang i år, tror det er noe jeg skal fortsette med.
havsulen Skrevet 20. oktober 2003 #8 Skrevet 20. oktober 2003 Mannen min og jeg gikk med hver vår bøsse i går - kjempehyggelig tur! Møtte bare smilende folk. Har vært bøssebærer hvert år siden jeg var liten. En "skulle-bare-mangle-tradisjon" for meg.
Gjest Zalomine Skrevet 20. oktober 2003 #10 Skrevet 20. oktober 2003 Vi gikk ikke med bøsse (jeg vurderte det, men da vi tross alt var opptatt fra ett til fem, så var det på en måte ikke så veldig passende i år) men vi ga, visst gjorde vi det. Om det kom noen på døra vår, ja da var vi ikke hjemme, men det var en bøssebærer (eller MANGE da ja) på stadion, så jeg ga til en av dem. Ellers hadde vi gikk på andre måter, vi gir alltid til tv-aksjonen. Jeg har gått med bøsse et år før, jeg likte det jeg, så kanskje vi gjør det neste år, om de klarer å legge det på en søndag Brann IKKE har hjemmekamp, for dessverre, SÅ mye betyr det ikke for oss. (som fotograf er hjemmekampene dessuten "obligatoriske" for oss) Jeg pleide elske dette programmet på tv som barn, men i de senere år har jeg ikke sett så mye på det. Ble ikke sett mye i år heller. Men jeg så litt i alle fall. Det er mye bra i de programmene.
Skusla Skrevet 20. oktober 2003 #11 Skrevet 20. oktober 2003 KOm ingen åp døra vår i går, så vi gikk inn på internet å ga der... Syntes det er en selvfølge å gi...
Lisemor Skrevet 21. oktober 2003 #12 Skrevet 21. oktober 2003 Det er så synd at ved de fleste oganisasjoner som samler inn penger så er det så MYE som går bort i administrasjon.Hvor mye av krona du gav tror du når frem???? Ikke mye. Liker å gi til de som ikke har administrasjon som sluker størstedelen av pengene.De er få men de fins.
Kid-a Skrevet 21. oktober 2003 #13 Skrevet 21. oktober 2003 Redd barna har faktisk vært en av de flinkeste til å sende penger til dit dem skal, og bruke minst mulig på administrasjon. Plan har for eksempel vært mye dårligere.
Gjest Zalomine Skrevet 21. oktober 2003 #14 Skrevet 21. oktober 2003 Plan oppgir at "minst 80%" går til lokalsamfunnet, resten til "inntekstsfremmeden tiltak og administrasjon", mens redd barna oppgir at 85% går til barna, 15% til innsamling og administrasjon. Så MYE dårligere er det vel ikke med "minst 80%" i forhold til 85%? Men uansett... noen organisasasjoner bruker med på administrasjon enn andre, det er sant.
Kid-a Skrevet 21. oktober 2003 #15 Skrevet 21. oktober 2003 Næh, vet ikke nå. Men for et par år siden, da innsamlingen gikk til nettopp plan, var dette en sak, mener jeg å huske. Whatever. Vi har nesten plikt til å bidra uansett.
Frk Doodad Skrevet 22. oktober 2003 #16 Skrevet 22. oktober 2003 Det var så sabla fint vær på søndag så jeg var ute nesten hele dagen, så da var det nok ingen hjemme hos oss da bøsse-folka var å ringte på. Men vi ga over telefon da vi kom hjem. Før jeg flyttet fra 'hjembyen' var jeg alltid bøssebærer, men det har liksom ikke blitt etter at jeg flyttet........kanskje på tide å melde seg igjen til neste år
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå