crispy Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Siden jeg prøver å lede kostholdet mitt på sunnere veier, prøver jeg å finne gode, men sunne alternativer til "kosemat". For eksempel å bake en kake, men ikke følge oppskriften slavisk, heller tilsette andre ingredienser. Jeg har hatt en mindre diskusjon med min søster om en kake jeg har bakt et par ganger. Personlig mener jeg at den er sunnere enn orginalen jeg brukte. Hun mener at kaken ikke er sunnere, men har mer fett og kalorier. Den er ikke mindre sunn mener jeg. Her er oppskriften jeg bruker og orginalen i parantes: 2 egg 1 dl sukker, 2 ss honning (2 dl sukker) 1 neve havregryn, 1,5 dl byggmel, 1,5 dl hvetemel (3 dl hvetemel) 1 liten hånfull hakkede mandler 3 ss mager vaniljekesam (2 ts vaniljesukker) 1 ts bakepulver 2 ss olje (100 g smør) 1dl skummet melk (1 dl H-/lett-melk) 2-3 epler Allehånde kanel Hva mener dere? Er min oppskrift sunnere eller er orginalen det?
HerbGirl Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Jeg vil si at din eplekake er litt mindre usunn enn originaloppskriften.. Hvis du vil ha sunn eplekake anbefaler jeg denne: http://www.sanabona.no/oppskrifter/oppskrifter/eplekake-med-quinoa-og-agave
crispy Skrevet 6. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg vil si at din eplekake er litt mindre usunn enn originaloppskriften.. Hvis du vil ha sunn eplekake anbefaler jeg denne: http://www.sanabona.no/oppskrifter/oppskrifter/eplekake-med-quinoa-og-agave Takk for oppskriften! Den hørtes unektelig spennende ut! Men jeg er av den typen som er litt mer "ta det du har for hånden" menneske. Sannsynligvis kommer jeg aldri til å kjøpe verken agave-nektar eller quinoa grynene. Da føler jeg at det ikke blir en kosekake, men mer en hverdagskake hvis du skjønner..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå