Gå til innhold

HVordan ser en som skjeler?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Abelone

Jeg lurer så på hvordan synsfeltet til en som skjeler veldig med øynene blir. Om man skjeler "utover", får man en slags vidvinkel da, og motsatt; innover, snevrer synsfeltet seg inn??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min bror ser nesten ikke på det øyet han skjelte på som liten. Øyet slapper av når det skjeler, og det kan ødelegge synet. Vet ikke om det er sånn for alle som skjeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange som skjeler ser gjerne bare med et øye, og pga dette får de mindre synsfelt, man får dermed ikke større eller mindre synsfelt ut fra hvilken vei øyet står i. De mangler også stereosyn og kan ha store synsfeil på det øyet som ikke brukes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må tilføye noe: det er mulig å behandle skjeling med feks lapp, jo tidligere jo bedre, og da kan man få fullgodt syn. Det er også forskjell på hvor mye folk skjeler, om de ha store andre synsfeil i tillegg som påvirker hvor godt de ser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så dobbelt, fryktelig ubehaglig, og overlangsynt i tillegg. Kort sagt jeg så ikke forskjell på bikkja og gyngehesten uten briller/linser.

Tok laseroperasjon for overlangsyntheten og det korrigerte automatisk skjelingen. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...