Gjest Abelone Skrevet 19. oktober 2003 #1 Del Skrevet 19. oktober 2003 Jeg lurer så på hvordan synsfeltet til en som skjeler veldig med øynene blir. Om man skjeler "utover", får man en slags vidvinkel da, og motsatt; innover, snevrer synsfeltet seg inn?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 19. oktober 2003 #2 Del Skrevet 19. oktober 2003 Min bror ser nesten ikke på det øyet han skjelte på som liten. Øyet slapper av når det skjeler, og det kan ødelegge synet. Vet ikke om det er sånn for alle som skjeler. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. oktober 2003 #3 Del Skrevet 19. oktober 2003 Mange som skjeler ser gjerne bare med et øye, og pga dette får de mindre synsfelt, man får dermed ikke større eller mindre synsfelt ut fra hvilken vei øyet står i. De mangler også stereosyn og kan ha store synsfeil på det øyet som ikke brukes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #4 Del Skrevet 19. oktober 2003 oj, visste ikke at de faktisk kunne mangle syn på det ene øyet...!! :o Da har de jo faktisk ikke dybdesyn.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ringblomst Skrevet 19. oktober 2003 #5 Del Skrevet 19. oktober 2003 Må tilføye noe: det er mulig å behandle skjeling med feks lapp, jo tidligere jo bedre, og da kan man få fullgodt syn. Det er også forskjell på hvor mye folk skjeler, om de ha store andre synsfeil i tillegg som påvirker hvor godt de ser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
ivanka Skrevet 20. oktober 2003 #6 Del Skrevet 20. oktober 2003 hvis man skjeler og begge øynene ellers fungerer normalt, ser man ganske dobbelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilli Skrevet 20. oktober 2003 #7 Del Skrevet 20. oktober 2003 Jeg så dobbelt, fryktelig ubehaglig, og overlangsynt i tillegg. Kort sagt jeg så ikke forskjell på bikkja og gyngehesten uten briller/linser. Tok laseroperasjon for overlangsyntheten og det korrigerte automatisk skjelingen. :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå