AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har lyst til å flytte til Trondheim. Har primært arbeidserfaring fra forsikring, men også kontor og administrasjon. Noen som kjenner til arbeidsmarkedet i Trondheim?
HopelessFear Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Arbeidsmarkedet i trondheim kan være litt vanskelig å komme inn i.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Arbeidsmarkedet i trondheim kan være litt vanskelig å komme inn i. Takker for svar men ser av bloggen din at du er ei jente på 18 år. Du kjenner kanskje ikke så godt til finans/forsikringsbransjen og arbeidsmarkedet for dette i Trondheim? Selv er jeg over 40 og har høyskoleutdannelse og mange års arbeidseerfaring innenfor fagfeltet mitt. Fint om folk som har kjennskap svarer.
Gjest Spinell Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 I og med at Trondheim er en liten universitetsby med et ganske stort universitet, kan det være en utfordring å komme inn i arbeidsmarkedet der. Det er mange velkvalifiserte som konkurrerer om stillingene.
HopelessFear Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Takker for svar men ser av bloggen din at du er ei jente på 18 år. Du kjenner kanskje ikke så godt til finans/forsikringsbransjen og arbeidsmarkedet for dette i Trondheim? Selv er jeg over 40 og har høyskoleutdannelse og mange års arbeidseerfaring innenfor fagfeltet mitt. Fint om folk som har kjennskap svarer. Jeg vet en del om det, selv om jeg bare er atten. Trondheim er en studentby og er overfylt. Veldig mange som bor der, men for få jobber å få. Veldig mange som konkurer om jobber som krever høyere utdanning.
Lizzee Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg hadde søkt opp firmaer innenfor din bransjen (som også er min), sendt åpne søknader eller funnet kontaktpersoner som jeg hadde ringt direkte til. Noen ganger utlyses ikke stillinger, noen ganger utlyses de bare på firmaets netside, så orienter deg innenfor bransjen. Ta kontakt med et bemanningsselskap i Sør-Trøndelag. Ettersom du har vært i bransjen i flere år kjenner du sikkert også til aktørene innen forsikring i Trondheim. Jeg kjenner til sistnevnte selv om jeg ikke har peiling på arbeidsmarkedet i byen.
Gjest navnelapp Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Sjekk ut www.nav.no, der er det eit stort register med nye stillingar, og du kan begrense søket geografisk slik at du får eit inntrykk av marknaden i Trondheim. Frå dine tidlegare jobbar har du kanskje eit nettverk der nokre høyrer til i Trondheim? Gjennom det kan det vere ein veg inn.
AnonymBruker Skrevet 9. januar 2011 #8 Skrevet 9. januar 2011 Det er nok ikke noe problem. Det er mange banker og forsikringsselskaper i Trondheim som stadig trenger folk.
pocahontas1972 Skrevet 9. januar 2011 #9 Skrevet 9. januar 2011 Ta kontakt med et bemanningsbyrå, for eksempel Adecco eller Manpower, begge jobber mot kontor/administrasjon og forsikring. Jeg har gode erfaringer. Det finnes muligheter for den som vil og er uredd :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå