Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha venninnefest om noen uker, og tenkte å servere noe enkelt, men godt.

Grunnen til at jeg må velge det enkle er at jeg er bortreist den helga, men kommer hjem igjen et par timer før festen. Har derfor ikke så lang tid på meg til å lage noe tidkrevende.

Alle gode forslag mottas med takk! :)

Skrevet

Hva med lasagne og salat? Går fort å tilberede, men trenger litt tid på koking og steking. Men da kan du jo ordne deg i stand mens den "lager seg selv."

Skrevet

hva med å ha korgfest? ellers er chili veldig lett å lage, og du kan sette ut rømme, nachos osv som tilbehør.

Gjest BettyBoop28
Skrevet

Grunnen til at jeg må velge det enkle er at jeg er bortreist den helga, men kommer hjem igjen et par timer før festen. Har derfor ikke så lang tid på meg til å lage noe tidkrevende.

Nachos

Skrevet

hva med å ha korgfest? ellers er chili veldig lett å lage, og du kan sette ut rømme, nachos osv som tilbehør.

Hva er det?

Skrevet

Hva er det?

I stedet for at verten svetter over grytene, tar alle gjestene med seg noe mat slik at det blir et felles koldtbord :)

Gjest BabyBlue
Skrevet

I stedet for at verten svetter over grytene, tar alle gjestene med seg noe mat slik at det blir et felles koldtbord :)

Vi hadde koldtbord på nyttårsaften. Er veldig greit hvis det er mange folk på besøk, og alle får forsyne seg så mye de vil =) Noen tok med pastasalat, noen hvitløksbrød, noen pastaretter osv, osv. Var kjempegodt.

AnonymBruker
Skrevet

Har du fryser og micro du kan tine opp ting du lager før du reiser bort?

Vet ikke hva du liker, men en hjemmelaget pizza og salat klarer du å lage på to timer.

Fisk i form.

Gryterett

Reker

Hva kan du tenke deg selv da? Det er mye man kan lage på to timer. :)

Skrevet

Sodd er veldig enkelt og godt. Serveres med flatbrød og smør.

Skrevet

Sodd er veldig enkelt og godt. Serveres med flatbrød og smør.

Kjempegodt, men tar jo gjerne litt tid ;)

Skrevet

Takk for svar. :)

Jeg har et par timer på meg, ja, men skal også nå å dusje og pynte meg. Så noe tidkrevende orker jeg ikke. Men blir vel nachos tenker jeg, siden det er ganske enkelt (og passe uformelt). Jeg må bare søke etter noen oppskrifter på nett (og hvis noen har noen gode oppskrifter, så tar jeg gjerne imot):)

Skrevet

hva mener du med nachos? med kjøttdeig gratinert i ovnen? kan evt gi deg en superenkel chilirett:

denne lager jeg med tanke på å ha til middag/lunsj dagen etter, men min samboer spiser den alltid opp.

- fres kjøttdeig med tacokrydder og oppkuttet løk/hvitløk.

- smell oppi kjøttdeig i en gryte og tilsett 1-2 boks hakkede tomater, 1 boks kidneybønner og en boks chilibønner.

- tilsett knust chili ( samba olek) etter smak og behag.

pleier å sette frem skåler med mais, nachos og rømme som tilbehør.

• Liker 1
Skrevet

Finnbiff i en stor gryte? Med rosenkål, potetmos og tyttebær?

Herlig med et glass rødvin til :)

Skrevet

Kjempegodt, men tar jo gjerne litt tid ;)

Jeg tenkte i grunn på den typen sodd man kjøper i spann i frysedisken, jeg. Er det ikke bare å varme opp den, da?

Skrevet

Jeg tenkte i grunn på den typen sodd man kjøper i spann i frysedisken, jeg. Er det ikke bare å varme opp den, da?

Jo, men det tar gjerne halvannen time ;) Det skal helst varmes opp ganske sakte.

Annonse
Skrevet
Denne er supergod og superenkel! Er bare å brune kyllingen, frese chorizoen, helle i tomatene, legge i alle ingrediensene, deretter skal den stå og koke for seg selv. Serveres med pasta og en enkel salat. Anbefales! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...