Gjest BabyBlue Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Går første året på vgs, og har lyst til å spare penger til den dagen jeg må flytte ut å studere. Et studielån til helvete blir det nok uansett, men noen titallstusen (I wish) på kontoen hadde vel hjulpet til i begynnelsen =) Men problemet er at jeg ikke vet hvordan jeg skal gå fram? Jeg har aldri hatt noen fast jobb før, og hvem spør jeg angående lagerjobb o.l nede på butikker? Går jeg bare frem og spør om jeg kan treffe sjefen eller noe? CV er også et problem - kan referanser fra f.eks folk jeg har holdt barnevakt for hjelpe? Det er ikke akkurat en veldig seriøs jobb, men jeg vet folk har vært fornøyd med meg som barnevakt. Jeg er ikke flink med tall, og er litt "klumsete" og sjenert, men er veldig tillitsfull, ordentlig og presis. Jeg går som sagt på skolen om dagen, sliter ikke noe med lekser, så har tid, og har heller ikke noe annet som krever oppmerksomheten min 24/7. Vet man ikke kan velge og vrake i jobber når man er under 18, men tar det jeg får, for å si det slik. Kan noen som har søkt jobb i tenårene hjelpe meg? Trenger denne erfaringen noe veldig
^KinderMaxi^ Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Du kan enten snakke med sjefen i butikken eller på lageret, eller slenge inn en søknad. Folk flest er ikke avvisende og mange foretrekker at man møter opp i stede for å sende inn en søknad. Lykke til
Gjest BabyBlue Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 (endret) Skal se hva jeg får til Takk for hjelpen, forresten =) Endret 5. januar 2011 av BabyBlue
Brukernavn Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Når jeg var på din alder jobbet jeg som oppvaskhjelp/servitør på en kafeteria Da er det bare å gå innom, spørre etter den som ansetter, og spørre om de har behov for en ekstrahjelp. Lykke til
Gjest BabyBlue Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Takker for alle rådene =) Har en venninne som jobber med varene i en leketøysbutikk, kanskje jeg kan spørre henne? : D
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Skriv en kort søknad og CV, ta kopier og ta den med til de stedene som du kunne tenkt deg å jobbe og spør etter sjefen eller den som er ansvarlig på jobb. Du kan sikkert be hvilken som helst ansatt om å levere søknaden din til sjefen, men dersom du får overlevert den personlig får du også gitt et (godt) inntrykk av deg selv. Søknaden får et ansikt Når det gjelder din erfaring som barnevakt så syns jeg absolutt du kan ha med det på CV'n, men husk at referansene er viktigere enn det faktum at du faktisk har jobbet som barnevakt. Lykke til!
noblesse Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Det kan være greit å bruke bekjentskaper, så hør gjerne med venner som jobber om de kan anbefale deg, eller kanskje du har noe familie som jobber et sted der de trenger vaskehjelp, assistenter, ringehjelper eller annet. Da jeg gikk på vgs, fikk jeg jobb gjennom min onkel. Han trengte en som kunne gjøre enkelt kontorarbeid et par ganger i uka, og da fikk jeg den Og ellers, ha med deg CV overalt! Ikke vær redd for å gi den ut Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå