Kleni Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Lurer på om folk som studerer følgende kan svare meg på hvordan forholdet er mellom gutter og jenter i klassen deres. Studiene jeg lurer på er: Psykologi (ikke profesjon), sosionom, barnevern, vernepleier og sykepleier. På forhånd takk;)
Kleni Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #2 Skrevet 5. januar 2011 Tenker altså på antall med fare for at jeg ikke var konkret nok, skriv gjerne også hvor du studerer!
Gjesten Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Er gutt/jenteratioen relevant for hva du vil studere?
Kleni Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #4 Skrevet 5. januar 2011 Forsåvidt ikke, men synes det er interessant å vite om det er så lite menn på disse studiene som jeg har hørt.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Jge tok årsstudiet i psykologi i bergen, og der var det definitivt overvekt av jenter, men det var mange gutter allikevel
Kleni Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2011 Det er vel også flere jenter enn gutter som tar høyere utdanning i utgangspunktet etter hva jeg har hørt. De fleste menn som studerer finner man vel på ingeniør, it, økonomi studuier o.l.
SmallTalk Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Det er vel også flere jenter enn gutter som tar høyere utdanning i utgangspunktet etter hva jeg har hørt. De fleste menn som studerer finner man vel på ingeniør, it, økonomi studuier o.l. Jepp! Spesielt på ingeniør. Økonomi begynner å blande seg ganske bra. Jeg var en av veldig få jenter i mitt kull på ingeniør-utdanninga. Vi var vel 130 som begynte og av disse var det 10-12 jenter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå