Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om folk som studerer følgende kan svare meg på hvordan forholdet er mellom gutter og jenter i klassen deres.

Studiene jeg lurer på er: Psykologi (ikke profesjon), sosionom, barnevern, vernepleier og sykepleier.

På forhånd takk;)

Skrevet

Tenker altså på antall med fare for at jeg ikke var konkret nok, skriv gjerne også hvor du studerer!

Skrevet

Er gutt/jenteratioen relevant for hva du vil studere?

Skrevet

Forsåvidt ikke, men synes det er interessant å vite om det er så lite menn på disse studiene som jeg har hørt.

AnonymBruker
Skrevet

Jge tok årsstudiet i psykologi i bergen, og der var det definitivt overvekt av jenter, men det var mange gutter allikevel

Skrevet

Det er vel også flere jenter enn gutter som tar høyere utdanning i utgangspunktet etter hva jeg har hørt. De fleste menn som studerer finner man vel på ingeniør, it, økonomi studuier o.l.

Skrevet

Det er vel også flere jenter enn gutter som tar høyere utdanning i utgangspunktet etter hva jeg har hørt. De fleste menn som studerer finner man vel på ingeniør, it, økonomi studuier o.l.

Jepp! Spesielt på ingeniør. Økonomi begynner å blande seg ganske bra. Jeg var en av veldig få jenter i mitt kull på ingeniør-utdanninga. Vi var vel 130 som begynte og av disse var det 10-12 jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...