Gå til innhold

Noen som kan gi råd ang kjøp av spillkonsoll?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, dataspillere der ute!

Jeg begynner å bli lei av å spille de samme spillene igjen og igjen på min Playstation 1 og 2. Det er så få spill å velge imellom her, spesielt når jeg er veldig glad i plattformspill (? er det det det heter?) som Spyro, Rayman, Crash Bandicoot, og har spilt meg gjennom disse og kjenner dem ut og inn, nesten.

Hvilken spillkonsoll kan jeg se etter på januarsalget, som har flest spill innen denne sjangeren?

Lurer litt på Nintendo Wii - da kan jeg i allefall spille Super Mario. Ser at Nintendo Wii er ganske rimelig der ute nå.

Men jeg aner ikke om det er et bra kjøp - er det flere spennende spill der ute i samme sjangre på f.eks. Xbox? Ps3?

Nett-tilkobling og slikt er ikke så viktig for meg, jeg vil bare spille spill i ny og ne, jeg... :hallo:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tro wii er konsollen for deg. Det er den som er rimelig, samtidig som den har spill av din kategori. PS3 og Xbox har gjerne spill i voksen kategorien, og har dette som prioritet. Ja, det kommer spill av den typen også, men disse er ikke like gode som resten og gjerne ned prioritert. Om du liker mario o.s.v. har du jo også muligheten med wii'en å koble den til nett og kjøpe de gamle spillene for en billig penge. Selv har jeg både Zelda: Ocarina of time, mario 3, kirby og et par andre småspill på wii'en min som jeg spiller med glede :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville tro wii er konsollen for deg. Det er den som er rimelig, samtidig som den har spill av din kategori. PS3 og Xbox har gjerne spill i voksen kategorien, og har dette som prioritet. Ja, det kommer spill av den typen også, men disse er ikke like gode som resten og gjerne ned prioritert. Om du liker mario o.s.v. har du jo også muligheten med wii'en å koble den til nett og kjøpe de gamle spillene for en billig penge. Selv har jeg både Zelda: Ocarina of time, mario 3, kirby og et par andre småspill på wii'en min som jeg spiller med glede :)

Tusen takk for svar, heller mot Wii nå ja. :dagens-rose:

Jippi, gleder meg til ny konsoll og nye spill!!!

Har prøvd det en gang før hos en bekjent, men likte ikke de der spillene med bevegelse (bowling, tennis etc), syntes det ble alt for lite presist. Men da kan jeg jo heller bare spille på "gamlemåten". :)

Skrevet

Noen av spillene krever bevegelse, men de er det jo bare da å styre unna. Den nye mario spillet bruker jo kontrollen og bevegelsene, men ikke på den måten. Man har også treningsspill o.s.v. som krever bevegelse, men man får nå også kjøpt med en liten ekstra kloss som festest nederst og gjøre styringen mye bedre.

Skrevet (endret)

Tja, min erfaring er at jeg gikk ekstremt fort lei Wiien min. Jeg har Xbox 360, PS3 og Nintendo Wii, så kan jo fortelle deg hva jeg foretrekker ved hver konsoll.

360en er favoritten min (altså den nye Slim'en, ikke de gamle). Håndkontrollen er super, den bråker lite, den kommer endelig med innebygd nettverkskort, Xbox Live (onlinedelen) er kjempebra. Den har også helt utrolig bra spill som Fable-serien som kun er til 360. Noe annet som er gøy med Xbox 360 er at man får Achievement-poeng i spill, gøy å sammenligne med vennene sine. I tillegg har jo Xbox 360 Kinect nå (du kan kjøpe konsollen og Kinect i samme pakke), det er supergøy! Det er en bevegelsesensor der du bruker kroppen som kontroll. Det finnes sportsspill, dansespill (f.eks. Zumba), slossespill, osv. Den hadde vært en dealbreaker for meg, den alene banker de andre konsollene ned i støvlene.

Nintendo Wii er en helt ok konsoll. Du nevner selv Mario, min favorittkarakter opp gjennom tidene. Likevel går man veldig fort lei Wii. Wii kan skilte med bra spill som New Super Mario Bros, Super Mario Galaxy 1+2, Donkey Kong Country Returns og Epic Mickey, men de klarer liksom ikke å overbevise meg helt om at du bør velge den konsollen over de andre (spesielt nå når Xbox som sagt har fått Kinect!). Wii er nok over hakket mer sosialt enn de andre konsollene, og passer kanskje et litt bredere publikum, men det blir jo hva du selv gjør det til. Som sagt, jeg gikk veldig fort lei selv.

PS3 er en bra konsoll. Den har mange bra spill, og blu-ray-spiller. Jeg foretrekker fortsatt Xbox 360 over denne også. Eneste grunnen til at jeg beholder PS3en er på grunn av blu-ray-spilleren. PS3 har jo også kommet med nye kontrollere, Playstation Move. Jeg er ikke helt overbevist, utenom at kontrollene er mye mer nøyaktige enn Wii sine. Det har ikke kommet så mange spill til det enda, det eneste spill som er verdt å spille av dem er Heavy Rain. HERREGUD FOR ET SPILL. Men jeg skjønner at du ikke gidder å kjøpe en konsoll bare pga et spill :gjeiper: Det er egentlig alt jeg gidder å si om PS3en, hehe.

Håper dette hjelper litt!

Endret av antibac
  • Liker 1
Skrevet

Tusen takk for svar, heller mot Wii nå ja. :dagens-rose:

Jippi, gleder meg til ny konsoll og nye spill!!!

Har prøvd det en gang før hos en bekjent, men likte ikke de der spillene med bevegelse (bowling, tennis etc), syntes det ble alt for lite presist. Men da kan jeg jo heller bare spille på "gamlemåten". :)

Det med presisjon har Nintendo fikset på ved å innføre Wii Motion Plus. Det har gjort kontrollen mer nøyaktig.

AnonymBruker
Skrevet

...

Håper dette hjelper litt!

Tusen takk for grundig gjennomgang! Sukk, men nå ble det vanskelig her... Tror jeg må gå i en butikk og la prisen være med på å avgjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...