Gå til innhold

Hva er greia med "Troll"?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Legger merke til at det er veldig mange som sier "Troll" i innleggene sine og jeg lurer rett og slett bare på hva som egentlig menes med det? :blink:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Her.

Jeg vet hvordan man googler og jeg vet hva et troll er.

Om du finner noe der det står hva man mener med "troll" på kg, så kan du heller linke meg det?

Man kan bruke mange ord som har en betydning, men også kan bety noe annet. Det kan også være noe internt (som jeg trodde), som er en typisk kg ting.

Konklusjonen er; Tenk lenger enn nesa rekker og ro ned rappkjefta og heller svar om du har noe litt mer seriøst å svare :)

Gjest Applestore
Skrevet

noen troller kan bety at de bare er ute etter å provosere, tulle og slike ting.

Gjest Wolfmoon
Skrevet (endret)

Legger merke til at det er veldig mange som sier "Troll" i innleggene sine og jeg lurer rett og slett bare på hva som egentlig menes med det? :blink:

Brukt om folk som skriver innlegg kun for å provosere, eller finner opp fantastiske historier som umulig kan være reelle.

Ser også ut til å brukes som hersketeknikk av enkelte, kaller man noen troll slipper man å ta dem seriøst.

Wikipedia om internett troll

Edit: Engelsk wikipedia hadde selvfølgelig en mye mer utfyllende side "Do not feed the Trolls"

Endret av Wolfmoon
Skrevet

Om du finner noe der det står hva man mener med "troll" på kg, så kan du heller linke meg det?

Man kan bruke mange ord som har en betydning, men også kan bety noe annet. Det kan også være noe internt (som jeg trodde), som er en typisk kg ting.

Konklusjonen er; Tenk lenger enn nesa rekker og ro ned rappkjefta og heller svar om du har noe litt mer seriøst å svare :)

Fra det første treffet i Google-søket:

n Internet slang, a troll is someone who posts inflammatory, extraneous, or off-topic messages in an online community, such as an online discussion forum, chat room, or blog, with the primary intent of provoking other users into a desired emotional response[1] or of otherwise disrupting normal on-topic discussion

Stemmer ganske bra på bruken av "troll" jeg har sett her inne, ihvertfall. (selv om noen selvfølgelig er alt for kjappe med den beskyldningen, men det er en annen diskusjon)

Skrevet

Hvis du faktisk hadde klikket på linken Pingting la ut, ville du se at link nr. 2 på den googlesiden svarte på spørsmålet ditt: http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

Tror ikke hun mente å være frekk.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du faktisk hadde klikket på linken Pingting la ut, ville du se at link nr. 2 på den googlesiden svarte på spørsmålet ditt: http://en.wikipedia.org/wiki/Troll_(Internet)

Tror ikke hun mente å være frekk.

Jeg tror personen forsøker å trolle.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...