Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er på utkikk etter en dyktig gynekolog i Oslo, helst rundt Majorstua/Oslo vest som er spesialist på barnløshet/infertilitet for å ta ultralyd.

Jeg har fått anbefalt Dr Merete Blakstad fra fastlegen min, men hun sa at hun kunne være noe spesiell, og etter å ha googlet litt ble jeg veldig usikker på om jeg heller skulle finne en annen lege. Er det noen som har gode erfaringer med Blakstad, evt har andre gynekologer å anbefale? Jeg har forresten fått henvisning fra legen, så det må være noen som tar i mot dette.

Jeg tror jeg helst vil ha en kvinnelig gynekolog, men hvis det er en dyktig mannlig, så kanskje jeg prøver det..

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg gikk til Blakstad for barnløshet.. Jeg bytta gynekolog etter ett år, og her er hvorfor:

I begynnelsen var hun bare sur og ubehagelig når jeg var der. Svarte ikke på spørsmål, var frekk, sa ikke hadet osv. Det bedret seg med tiden, etter at jeg hadde gått der i ca 9 mnd. Hun er også veldig hardhent når hun utfører undersøkelser.

Jeg måtte gå dit 3 ganger i mnd. De første 5 mnd skjedde det ingenting annet enn at jeg var der 3 ganger i mnd, måtte ta blodprøve og urinprøve hver gang - noe som koster mye selvom jeg har frikort (blodprøve, lh-test fra urin og ul kosta 200kr, det blir litt dyrt 3 ganger i mnd,spesielt når jeg ikke trenger det så ofte og har frikort). Så spurte jeg om kanskje pergo var en lur ting å prøve, og da gikk det plutselig opp et lys for henne. Ja, det kunne kanskje være lurt. Dette etter at hun har sagt at alle prøvene mine er fine, og at hun skjønner ingenting for jeg er jo så ung. Jeg blir gravid etter første kuren med pergo, men det ender med at jeg mister, blør i bøtter og spann og blir ganske redd.. Jeg fikk INGEN svar på spørsmål. De 2 neste mensturasjonene blør jeg fortsatt i bøtter, har masse smerter og ul viser masse blod i livmoren. Jeg uttrykker bekymring, spør om jeg bør skrape ut osv, men hun bare rister på hodet og sier at det ikke gjør noe.. Bam, 3 mnd prøvepause, fordi jeg er redd, men ikke får svar på noe..

Problemet mitt er at jeg bare får kjemiske aborter. Hver eneste gang jeg har brukt pergo. Hun aner ikke hva hun skal gjøre med det, og det fantes ingen plan for hva som skulle skje, jeg fikk ingen informasjon om noe, bare beskjed om å komme tilbake uken etter - hver bidige gang..

I tillegg til at de sekretærene absolutt ikke kan ta blodprøver(det gjør bare helt forjævlig vondt når de stikker) og at hun ene har vært sur mot meg helt siden første gang jeg traff henne og sa til henne at det gjorde vondt når hun stakk, så gadd jeg ikke mer. Jeg har nå gått over til smedstadgynekologene (nederst i bogstadveien ca). Har fått en mannlig gynekolog der, men alt er bedre enn Merete Blakstad.

Jeg holdt ut så lenge som jeg gjorde fordi jeg visste at hun var blant de flinkeste, og trodde hun hadde kontroll på ting.. Men det føles ikke sånn lenger, hun har ikke gjort noe for meg som ikke andre kunne gjort bedre.. Jeg hadde lest skrekkhistorier om andre som hadde kommet gråtende ut etter timen, men jeg bestemte meg for at jeg skulle klare det.. At jeg skulle tåle litt humørsvigninger og slikt, og det gjorde jeg jo. Men jeg orker ikke å kaste bort tid på noen som ikke engang gidder å svare ordentlig på spørsmålene mine, som ikke legger opp en plan for meg, involverer meg, forteller meg hva hun ser på ultralyden, som ikke er forberedt når jeg kommer, selvom jeg har venta i minst 30 minutter..

Skrevet

Uff.. blir helt satt ut av å høre erfaringene dine. :haar:

Nei, orker ikke å dra til henne. Hørt altfor mye negativt nå. Har litt legeskrekk fra før av, så da blir det nok ikke bedre med en sånn person. Skjønner ikke at personer som jobber med mennesker kan oppføre seg på en sånn måte. Og hvis hun er hardhendt, vil jeg hvertfall ikke dra dit. Har lest om flere som har nevnt Smestadsgynekologene. Kanskje jeg rett og slett skal ringe dit da, med mindre noen andre har flere erfaringer å komme med.

Tusen takk for svaret ditt!

Skrevet

Dr.Omsjø på Linderud senter er veldig dyktig, er kjempefornøyd med han.

Er ikke spesielt glad i slike undersøkelser, men hos han har det gått veldig greit.

Kjenner mange som bruker han, men da som "vanlig" gynekolog.

Han som har utredt oss (ikke funnet noe forøvrig), og fikk søkt oss videre til Ullevål. (som hadde kortere ventetid enn riksen)

Skrevet

Jeg kan anbefalle Dr Mortensen på Smestadgynekologene. Du kan finne i google nettsiden deres og finner du der flere informasjon.

Det er privat men hvis du har henvisning betaler du mindre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...