AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Hei. Til våren skal jeg og noen flere tilbringe noen uker i Mexico, sør-øst i landet. Vi skal være der i jobbsammenheng, men kommer til å ha noen dager fri nå og da. Er det noe vi bør få med oss/se? Er det noen steder dere vil anbefale oss å reise til på feks en helg/langweekend? Andre råd og tips om Mexico og Latin-Amerika mottas med takk!
salsa86 Skrevet 9. januar 2011 #3 Skrevet 9. januar 2011 Hvis dere har lyst å tilbringe litt tid på stranden, vil jeg virkelig anbefale å ta turen til Tulum! Uten tvil den vakreste stranden jeg har vært på.. Det ligger noen maya-ruiner der også, men de er veldig overpriset og ikke det helt store sammenlignet med andre ruiner i mellom-amerika. Hvor i Mexico skal dere være?
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2011 #4 Skrevet 10. januar 2011 Takk for svar! Vi håper å få noen dager med sol og strand, så jeg skal gjøre litt research på Tulum. Vi skal være i Chiapas-området, sør-øst i landet... -ts
kazcade Skrevet 12. januar 2011 #5 Skrevet 12. januar 2011 Hvis dere skal være i Chiapas må dere få med dere Tical!
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2011 #6 Skrevet 12. januar 2011 Hvor er Tical, langt unna San Cristobal? Og hva er der? -ts
salsa86 Skrevet 12. januar 2011 #7 Skrevet 12. januar 2011 Chiapas ligger jo ved Stillehavet, så da kan det kanskje bli litt langt å reise til Tulum. Men det finnes jo fine strender på den siden også Mange anbefaler å ta turen til Oaxaca - der er det visst utrolig mye indiansk håndarbeid å få kjøpt. Enig i at det absolutt er verdt å ta turen til Guatemala og Tikal! Tikal er en fantastisk Maya-ruin i jungelen. Helt utrolig!! Anbefaler å ta en guidet tur hvis dere skal dit. Guatemala forøvrig er et fantastisk land å reise i, utrolig mye spennende å oppleve! Så hvis dere først tar turen dit, prøv å få med dere andre attraksjoner også, som feks Semuc Champey, Lago Atitlan ++. Men er nok nok av ting å fine på i Mexico også selvfølgelig. Jeg loffet for det meste rundt på den karibiske kysten, så har desverre ikke så mange andre tips å komme med Kan være lurt å bestille en reiseguide før dere reiser, så får dere litt ideer om hvor dere vil og hva dere vil se Kan anbefale Lonely Planets Mexico-guide - den tar for seg hver region på en veldig grei og oversiktlig måte
kazcade Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Glemte også å nevne Palenque, som har noen fantastiske Mayaruiner. (søk på Palenque på google, så får du se ) Palenque ligger ca.190 km øst for San Cristobal.
AnonymBruker Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Takk for svar! Vi vet nå at vi får noen dager fri som vi tenkte vi skulle benytte til litt reising. Vi har lyst til å se på mulighetene for evt. en tur til Cuba, da med fly, eller busstur til Guatemala. Ønsker også å ta noen guida turer å se maya-ruiner (hvor vet ikke enda). -ts
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå