Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. :)

Til våren skal jeg og noen flere tilbringe noen uker i Mexico, sør-øst i landet. Vi skal være der i jobbsammenheng, men kommer til å ha noen dager fri nå og da.

Er det noe vi bør få med oss/se? Er det noen steder dere vil anbefale oss å reise til på feks en helg/langweekend?

Andre råd og tips om Mexico og Latin-Amerika mottas med takk! :)

AnonymBruker
Skrevet

*dytter* ;)

Skrevet

Hvis dere har lyst å tilbringe litt tid på stranden, vil jeg virkelig anbefale å ta turen til Tulum! Uten tvil den vakreste stranden jeg har vært på.. Det ligger noen maya-ruiner der også, men de er veldig overpriset og ikke det helt store sammenlignet med andre ruiner i mellom-amerika.

Hvor i Mexico skal dere være? :)

Skrevet

Takk for svar! :)

Vi håper å få noen dager med sol og strand, så jeg skal gjøre litt research på Tulum.

Vi skal være i Chiapas-området, sør-øst i landet...

-ts

Skrevet

Hvis dere skal være i Chiapas må dere få med dere Tical!

Skrevet

Hvor er Tical, langt unna San Cristobal? Og hva er der? :)

-ts

Skrevet

Chiapas ligger jo ved Stillehavet, så da kan det kanskje bli litt langt å reise til Tulum. Men det finnes jo fine strender på den siden også :) Mange anbefaler å ta turen til Oaxaca - der er det visst utrolig mye indiansk håndarbeid å få kjøpt.

Enig i at det absolutt er verdt å ta turen til Guatemala og Tikal! Tikal er en fantastisk Maya-ruin i jungelen. Helt utrolig!! Anbefaler å ta en guidet tur hvis dere skal dit. Guatemala forøvrig er et fantastisk land å reise i, utrolig mye spennende å oppleve! Så hvis dere først tar turen dit, prøv å få med dere andre attraksjoner også, som feks Semuc Champey, Lago Atitlan ++.

Men er nok nok av ting å fine på i Mexico også selvfølgelig. Jeg loffet for det meste rundt på den karibiske kysten, så har desverre ikke så mange andre tips å komme med ;)

Kan være lurt å bestille en reiseguide før dere reiser, så får dere litt ideer om hvor dere vil og hva dere vil se :) Kan anbefale Lonely Planets Mexico-guide - den tar for seg hver region på en veldig grei og oversiktlig måte :)

Skrevet

Glemte også å nevne Palenque, som har noen fantastiske Mayaruiner. (søk på Palenque på google, så får du se :) )

Palenque ligger ca.190 km øst for San Cristobal.

Skrevet

Takk for svar!

Vi vet nå at vi får noen dager fri som vi tenkte vi skulle benytte til litt reising. Vi har lyst til å se på mulighetene for evt. en tur til Cuba, da med fly, eller busstur til Guatemala. Ønsker også å ta noen guida turer å se maya-ruiner (hvor vet ikke enda). :)

-ts

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...