Zoë Castillo Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Jeg skal kjøpe ny telefon, og har aldri hatt noe annet enn simple Nokia-telefoner. Når jeg sjekker de ulike abonnementstilbyderne, ser jeg at en kan velge mellom ulike MB-mengder per måned, men jeg aner ikke hva jeg kommer til å trenge! Jeg skal kjøpe Xperia 10 Mini. Jeg er stort sett på jobb, hjemme, eller hos mine foreldre, og på de to sistnevnte stedene har jeg tilgang til trådløst nett. Det er altså kun på jobb jeg må bruke mobilnettet, og siden jeg har egen PC der regner jeg med at det ikke blir så veldig mye brukt. Hvor mye bør jeg bestille? 100 MB? 150? 500? Bruker en MB på andre ting enn å surfe på nett og sjekke e-post?
Cata Skrevet 6. januar 2011 #2 Skrevet 6. januar 2011 Tror du klarer deg lenge med 100 eller 150. Jeg har 500, men da jeg var bortreist nå i desember og brukte mobilen en del på flyplasser osv. så klarte jeg likevel ikke bruke mer enn ca. 40 Mb. (Må sies at jeg hadde tilgang til trådløst nett der jeg var på besøk, da.)
Gjest Silvermist Skrevet 6. januar 2011 #3 Skrevet 6. januar 2011 Jeg ha en inkludert datatrafikk intil 6 GB i måneden, i dette øyeblikk har jeg 5,933 GB igjen resten av januar. Det vil si mye mer enn jeg trenger Har Chess Sjakk Matt.
Gjest Thefainter Skrevet 6. januar 2011 #4 Skrevet 6. januar 2011 Jeg ha en inkludert datatrafikk intil 6 GB i måneden, i dette øyeblikk har jeg 5,933 GB igjen resten av januar. Det vil si mye mer enn jeg trenger Har Chess Sjakk Matt. 6GB?! Hva skal man med det? Jeg har 150MB (grunnpakken til OneCall), og det holder i massevis da jeg har trådløst nett på jobb og hjemme (og hos venner). Hvis du ikke skal se på youtubevideoer på jobb så trenger du nok ikke mer enn 150M, vi ljeg tro
Gjest Silvermist Skrevet 6. januar 2011 #5 Skrevet 6. januar 2011 (endret) 6GB?! Hva skal man med det? Jeg har 150MB (grunnpakken til OneCall), og det holder i massevis da jeg har trådløst nett på jobb og hjemme (og hos venner). Hvis du ikke skal se på youtubevideoer på jobb så trenger du nok ikke mer enn 150M, vi ljeg tro Nei, fåglana veit. Men det er inkludert sammen med 500 ringemin. og 500 sms, tot. 199,- i måneden, så jeg klager ikke Endret 6. januar 2011 av Silvermist
Zzyzx Skrevet 6. januar 2011 #6 Skrevet 6. januar 2011 Jeg bruker nesten 50MB i måneden, iallfall de månedene jeg går aktivt inn for å bruke så mye.
Timseh Skrevet 6. januar 2011 #7 Skrevet 6. januar 2011 Inkl. i abonnementet mitt har jeg 300 MB. Har aldri brukt internett på tlf min, haha. Har talkmore fastpris Elsker abonnementet, har hatt det i 2 år denne mnd
Yme Skrevet 7. januar 2011 #8 Skrevet 7. januar 2011 Nei, fåglana veit. Men det er inkludert sammen med 500 ringemin. og 500 sms, tot. 199,- i måneden, så jeg klager ikke På hjemmesiden til chess, står det at det med sjakk matt får man 500 mb med i prisen. Om du går over det, koster det 1 kr per MB, og om du går over 6 gig setter de ned hastigheten. Om du skaffa sjakk matt denne månten så har du fri bruk fram til mai.
Gjest C-C Skrevet 7. januar 2011 #10 Skrevet 7. januar 2011 Har fri bruk inntil 6GB da sakner farten, betaler 200 i mnd for det.
Gjest Silvermist Skrevet 7. januar 2011 #11 Skrevet 7. januar 2011 (endret) På hjemmesiden til chess, står det at det med sjakk matt får man 500 mb med i prisen. Om du går over det, koster det 1 kr per MB, og om du går over 6 gig setter de ned hastigheten. Om du skaffa sjakk matt denne månten så har du fri bruk fram til mai. Nei, dette står på chess om sjakk matt: "Data 0 kr per MB*** *** Brukergrense data: For å sikre at alle kunder får like tilganger og ytelser av data, er det satt en maksgrense på 6 GB for abonnementet." Som sagt sjekket jeg også hvor mange GB jeg hadde igjen, og det er 5,933 GB igjen for januar. Skaffet meg dette abonnementet i oktober/november. Endret 7. januar 2011 av Silvermist
Yme Skrevet 7. januar 2011 #12 Skrevet 7. januar 2011 (endret) Nei, dette står på chess om sjakk matt: "Data 0 kr per MB*** *** Brukergrense data: For å sikre at alle kunder får like tilganger og ytelser av data, er det satt en maksgrense på 6 GB for abonnementet." Som sagt sjekket jeg også hvor mange GB jeg hadde igjen, og det er 5,933 GB igjen for januar. https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/ Fra 1. mai 2011 vil følgende priser gjelde for abonnementet: Månedspris: 199 kr Inkluderte potter: 500 minutter tale 500 SMS 500 MB data 10 MMS *** Brukergrense data: For å sikre at alle kunder får like tilganger og ytelser av data, er det satt en maksgrense på 6 GB for abonnementet. For kunder som bruker mer enn grenseverdien på 6 GB på mindre enn 30 dager (opplasting+nedlasting), reduseres maksimal hastighet til 200Kb/s i resten av en 30-dagersperiode. Om du ikke er enig, kan vi godt ta håndbak om det Endret 7. januar 2011 av Yme
Gjest hogwash Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 Jeg får nedsatt hastighet etter 200mb over 3G/mnd. Denne grensen har jeg bare oversteget en gang på snart ett år, og jeg må nok sies å være svært aktiv bruker. Wikipedia er fantastisk for å stoppe krangler
Gjest Silvermist Skrevet 7. januar 2011 #14 Skrevet 7. januar 2011 https://www.chess.no/abonnement/chess-sjakk-matt/ Fra 1. mai 2011 vil følgende priser gjelde for abonnementet: Månedspris: 199 kr Inkluderte potter: 500 minutter tale 500 SMS 500 MB data 10 MMS *** Brukergrense data: For å sikre at alle kunder får like tilganger og ytelser av data, er det satt en maksgrense på 6 GB for abonnementet. For kunder som bruker mer enn grenseverdien på 6 GB på mindre enn 30 dager (opplasting+nedlasting), reduseres maksimal hastighet til 200Kb/s i resten av en 30-dagersperiode. Om du ikke er enig, kan vi godt ta håndbak om det Jeg har intet sett og intet lest Du vet, det er ikke så lett for en stakkar å få med seg alt fyllet i midten, det går så mye kjappere å bare lese toppen og bunnen på en side
Zoë Castillo Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #15 Skrevet 7. januar 2011 Takk for svar. Pga ønske om ny mobil ble det Tele 2 Champion. Det er 30 MB i mnd inkludert i 6 mnd, og så får jeg evt oppgradere til 100 MB hvis/når det blir for lite. Forbruket mitt er minimalt, så om det hopper noen hakk i været pga MB skal jeg nok overleve. Men jeg ble plutselig litt usikker mtp hastighet. Den senkes kanskje i det en overstiger MB-pakken på abonnementet?? Huffda, det vil jeg jo ikke. Satser på at en kan oppgradere MB-pakke any time. TS
NovaFlare Skrevet 7. januar 2011 #16 Skrevet 7. januar 2011 Jeg får dette for 199,- mnd: 500 MB data 500 MMS 500 minutter 500 SMS OneCall folkepakka Dritfornøyd!
Zzyzx Skrevet 7. januar 2011 #17 Skrevet 7. januar 2011 Forbruket mitt er minimalt, så om det hopper noen hakk i været pga MB skal jeg nok overleve. Men jeg ble plutselig litt usikker mtp hastighet. Den senkes kanskje i det en overstiger MB-pakken på abonnementet?? Huffda, det vil jeg jo ikke. Satser på at en kan oppgradere MB-pakke any time. TS Hastigheten reduseres nok ikke, men du må betale ekstra for det som er over. Er bare å holde et øye med forbruket og jeg regner med at du kan oppgradere når du vil.
Yme Skrevet 7. januar 2011 #18 Skrevet 7. januar 2011 Jeg får dette for 199,- mnd: 500 MB data 500 MMS 500 minutter 500 SMS OneCall folkepakka Dritfornøyd! Den ønsker jeg meg! Regningene mine pleier å ligge på rundt 600 per måned, men om jeg hadde bytta til det tilbudet der hadde jeg jo aldri kommet meg over 199 kr... Desverre hater OneCall meg, siden jeg har betalingsanmerkning
Zoë Castillo Skrevet 7. januar 2011 Forfatter #19 Skrevet 7. januar 2011 Hastigheten reduseres nok ikke, men du må betale ekstra for det som er over. Er bare å holde et øye med forbruket og jeg regner med at du kan oppgradere når du vil. Ja, det koster 0,99 per MB over 30 MB. Jeg sparer uansett 860,- på å kjøpe telefon via Tele 2 kontra uten abonnement, og jeg tror det skal mye til før forbruket mitt går over dette. One Call Grunnpakka / Folkepakka er jo utrolig billig, og jeg hadde garantert valgt Grunnpakka om jeg ikke hadde hatt behov for ny telefon.
Zzyzx Skrevet 7. januar 2011 #20 Skrevet 7. januar 2011 Jeg har hatt OneCall siden de startet og har da abonnementet som heter Faktura. Får noe gratis der, og så har jeg lagt til datapakken selv. Der betaler jeg 25,- for 50 MB. Regningene mine er unntaksvis over hundrelappen, og da har jeg gjerne vært i utlandet. Så kjøper jeg heller telefon til fullpris når jeg trenger det. Uansett, 50 MB holder i lange baner på min Desire, jeg leser aviser av og til, synker mail og vær konstant, sjekker trafikanten og sånne småting. Skal jeg laste ned programmer og oppdateringer så tar jeg det på trådløst nett isteden.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå