AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #1 Skrevet 5. januar 2011 Leste av strømmåleren i helga..når kan jeg forvente regningen da? Jeg gruer meg noe enormt..kommer til å gå hardt utover studentøkonomien. Har prøvd å være forsiktig men med sprengkulden som var før jul så måtte jeg bruke litt.
Djungelvrål Skrevet 5. januar 2011 #2 Skrevet 5. januar 2011 Vi har bare fått regning på 1500 kr mer enn vanlig så gruer meg ikke. Fyrer med ved vi og er fornuftige når det gjelder oppvarming av rom vi ikke er i, skrur av varmekablene på badet på dagen, vasker klær sjelden osv.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #3 Skrevet 5. januar 2011 Vi har bare fått regning på 1500 kr mer enn vanlig så gruer meg ikke. Fyrer med ved vi og er fornuftige når det gjelder oppvarming av rom vi ikke er i, skrur av varmekablene på badet på dagen, vasker klær sjelden osv. Når sendte dere inn måleravlesningen og tok det lang tid før dere fikk regningen? Har prøvd å være veldig forsiktig med forbruket her også men når det er 20 minus over en lengre periode og man ikke har fyringsmuligheter,da er det lite man kan gjøre..Prøvde å tent masse talglys Vaska klær en gang hver 14 dag på spareprogram. Har ikke brukt oppvaskmaskinen. har på følelsen av at regninga blir gedigen uansett siden strømprisene har dobblet seg siden ifjor.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #4 Skrevet 5. januar 2011 Et generelt råd er å be om å få regning hver måned. Jeg fikk det uten problemer. Regningen blir jo like høy da, men jeg synes det er lettere å betale hver måned framfor en større sum hver 3. måned.
^KinderMaxi^ Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Vi fikk regning på 1900 og det er for 2 mnd. Vi fyrer med ved og har kun på èn varmeovn og den er på badet (og badet her er lite)
Rosalie Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Bor i blokk med oppvarming og varmtvann inkludert i husleia, så nei, ikke spesielt bekymret.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Jeg er også "spent"...! Forrige vinter fikk vi en regning på 12500 kroner (to måneder), og frykter noe av det samme nå. Men i fjor var parafinovnen i stykker, og oppvarming et hus på over 200 kvm med strøm, pluss varmtvann, oppvask og klesvask til seks personer er ikke billig når det er på det dyreste. Heldigvis er det bare på det kaldeste at det når slike høyder. I sommer var vi nede i 3000 for to måneder, så det svinger veldig.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 Bor i blokk med oppvarming og varmtvann inkludert i husleia, så nei, ikke spesielt bekymret. javel,kjekt å vite.. Spørsmålet var vel rettet mot dem som ikke har strøm og slikt inkl. i husleia vil jeg tro. Hva er vitsen med å svare i en tråd hvor man egentlig ikke bidrar med noe?
pandabear Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Ja. gleder meg ikke veldig til den dumper ned i postkassen nei.
Zzyzx Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Nei, jeg har god kontroll på dette, så jeg vet ca hva den blir på.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Vi får regning på litt over 2000 kr nå, så det går greit. Det er over dobbelt så mye som om sommeren, men vi bor i en liten treroms, så forbruket kan jo ikke bli så veldig høyt selv om vi bare har elektrisk oppvarming. Skal sjekke billigere leverandører, og når vi en gang kjøper skal jeg garantert ha vedfyringsmuligheter.
bizzie Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 Jeg ville tro den regninga kommer i slutten av januar!
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 Nei, kan ikke si jeg gruer meg. Leste av strømmen nå 1. januar og for november og desember har jeg til sammen brukt 270 kWh. Kan uansett ikke bli mange hundrelappene, så ikke stort å grue seg for. Dette er for en 55kvm to-roms leilighet.
Zzyzx Skrevet 5. januar 2011 #15 Skrevet 5. januar 2011 Hvordan er det mulig å bruke så lite på to måneder?
MO.. Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 Ja jeg gruer meg Havner vel på en regning på nesten 10 lapper tenker jeg.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 Hvordan er det mulig å bruke så lite på to måneder? Jo, det skal jeg fortelle deg. Varmtvann og vannbåren oppvarming er inkludert i fellesutgiftene, samt at jeg bruker vaskemaskin i fellesvaskeri. Så strøm brukes utelukkende til kjøleskap, komfyr, lys og elektronikk (TV, stereo, data, og slik). Brukte faktisk mer strøm i juni/juli enn nå i november/desember.
QueenPenelope Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 Regner med en strømregning på 7-8000 nå i januar, for 2 måneder. gruer meg vel egentlig ikke da jeg har pengene. Men det er forbaska surt uansett, å bruke så mye penger på strøm. Mye annet man kunne brukt noe av de pengene på. Må nok sjekke hvor mye jeg eventuelt kan spare på å bytte strømleverandør.
Kosemose Skrevet 5. januar 2011 #19 Skrevet 5. januar 2011 Er mentalt forberedt på at den blir kjempehøy. Gruer meg ikke akkurat, men spent på hvor høy den blir, og tenker at det er sure penger...
Zzyzx Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 Jo, det skal jeg fortelle deg. Varmtvann og vannbåren oppvarming er inkludert i fellesutgiftene, samt at jeg bruker vaskemaskin i fellesvaskeri. Så strøm brukes utelukkende til kjøleskap, komfyr, lys og elektronikk (TV, stereo, data, og slik). Brukte faktisk mer strøm i juni/juli enn nå i november/desember. Slik hadde jeg det også for bare ett år siden, men selv da lå jeg oppunder 400 i måneden (i snitt). Hadde varmekabler på badet, det trakk nok litt. Nå ligger jeg vesentlig høyere, for nå er ingenting inkludert i noen husleie. Varmtvann og alt mulig må jeg dekke selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå