Gå til innhold

"Sy inn" utstående ører på barn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Barnet vårt plages med utstående ører.

Er dette en operasjon man får dekket av det offentlige på barn?

Er det noen som har erfaringer dere vil dele?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner en som er ung voksen i dag som gjorde det som barn, dekket av det offentlige. Vet ikke så mye mer enn det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk dekket 50% av operasjonen når vi opererte sønnen vår. Vi var heldigvis tidlig ute, å fikk fikset det før skolestart. Han hadde lenge vondt, men han er meget takknemlig for at vi gjorde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trinn er at du tar barnet til lege, så legen får tatt ei vurdering av problemet. Mener legen at det ikke er ille nok, så må du betale selv, mener legen det er ille, vil medføre problemer for barnet. Da kan du få det helt eller delvis dekket.

Sønnen til ei venninne fikk hele operasjonen dekket, men der var det snakk om at ene øret sto rett ut.

Så ring fastlege og bestill time, så er du ett trinn nærmere løsning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi fikk dekket 50% av operasjonen når vi opererte sønnen vår. Vi var heldigvis tidlig ute, å fikk fikset det før skolestart. Han hadde lenge vondt, men han er meget takknemlig for at vi gjorde det.

Hvorfor fikk dere bare dekket halve operasjonen? og hvor mye koster inngrepet ca..?

Det skremmer meg veeeeeeeeldig at det skal være så vondt for de:( nok til å gjøre meg veldig skeptisk:S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk hele operasjonen dekket i voksen alder (ikke helt det du spurte om da...). Men det jeg ville frem til var jeg nesten ikke hadde noe ubehag etterpå. Det værste var vel egentlig å ikke pelle på bandasjene. De måtte nemlig sitte en hel uke uten å fjernes.

Mine ører sto rett ut, og det var ikke kult å vokse opp med :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor fikk dere bare dekket halve operasjonen? og hvor mye koster inngrepet ca..?

Det skremmer meg veeeeeeeeldig at det skal være så vondt for de:( nok til å gjøre meg veldig skeptisk:S

Legene mente ikke at det var sånn veldig nødvendig. Betalte 4000 kr. Det gjør veldig vondt, men det er bedre at de får tatt det i tidlig alder enn når man blir eldre, gjør mer vondt da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

På grunn av mobbing fikk vi dekket alt av det offentlige. Byttet skolekrets etter operasjonen. Barnet hadde smerter første døgnet men fikk da smertestillende. Å gå med bandasje en uke var kanskje det verste, men barnet så seg i speilet og tok det humoristisk, lignet på en romfarer. Fikk masse kos, ekstra stell, god mat og omsorg, filmer og nye spill den ene uka med bandasje. Det tar ett år eller mer før arrene blir mindre rød. Ville ikke valgt operasjon hvis barnet ikke ble mobbet på grunn av utstående ører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma ville operere meg som barn da mitt ene øre var større og mer utstående enn det andre. Er glad vi aldri gjorde det, er glad i ørene mine som de er:D

Men synes absolutt dere skal operere om gutten virkelig vil det, vet aldri om han vokser opp og blir stolt av de eller om han kommer til å "hate seg selv", så lykke til videre med det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sønnen til eksen min gjorde dette før han begynte på skolen. Ørene hans var ordentlige Dumbo-ører, hehe, men han ble veldig fin etterpå! Skjønner ikke helt det med at flere sier at det var så vondt. Han fikk med bra med smertestillende, og var ikke spesielt plaget i det hele tatt. Han hadde bandasje på, som gikk rundt hele hodet, og jeg mener også at han hadde en slags "natt-lue" som han skulle bruke en stund (dette er noen år siden, ja...).

Selv er han veldig fornøyd i dag, og ler når han ser barnebilder av seg selv!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På grunn av mobbing fikk vi dekket alt av det offentlige. Byttet skolekrets etter operasjonen. Barnet hadde smerter første døgnet men fikk da smertestillende. Å gå med bandasje en uke var kanskje det verste, men barnet så seg i speilet og tok det humoristisk, lignet på en romfarer. Fikk masse kos, ekstra stell, god mat og omsorg, filmer og nye spill den ene uka med bandasje. Det tar ett år eller mer før arrene blir mindre rød. Ville ikke valgt operasjon hvis barnet ikke ble mobbet på grunn av utstående ører.

Å, jeg blir så trist når jeg leser sånt. Barn kan være så GRUSOMME mot hverandre. Håper det går bra med barnet ditt nå!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk i klasse med en som hadde skikkelig utstående ører, han ble operert etter bare noen få mnd i 1. klasse på barneskolen. Han ble mobbet fra første dag. Etter operasjonen sluttet mobbingen mer eller mindre umiddelbart etter hva jeg husker. Gutten var god i sport og god i mange fag så han klarte seg.

Men de ørene ville ødelagt livet hans hadde han ikke fått fikset dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vent til barna er større og kan bestemme dettte selv.

Jeg har jobbet på sykehus og det er veldig vondt! Dere vil ikke se barnet har så vondt hvis det ikke er helt nødvendig!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er en mann på 19, som sydde mine inn da jeg var 17. Jeg skulle egentlig ta operasjonen før jeg begynte i første klasse, men ville ikke, pga at jeg var redd for forandringen(har alltid vært skeptisk/redd for forandring). På det tidspunktet ville jeg ha fått alt dekket, men måtte betale alt selv da jeg var 17(Du får bare støtte mens du er veldig ung). Jeg betalte ca 8000 dollar, så det er absolutt verdt å gjør det mens det fortsatt er gratis!

De var veldig utstikkende, og var det første folk la merke til når de møtte meg... Jeg ble aldri mobbet av skolevenner, eller av de jeg kjente, så det gikk for det meste bra, men har opplevd noen ubehagelige situasjoner pga dem, som kommentarer under fotballkamper, eller hørt hvisking når jeg har gått forbi, etc.

For meg gjorde det IKKE vondt i det hele tatt å ta operasjonen, det var ikke store saken. Bandasjene var ekstremt ubehagelige, men det gikk fint. Men, som sagt, redd for smerte burde definitivt ikke være en grunn for å ikke sy dem inn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...