Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg reiser til Bangkok først på februar. Skal være i Thailand i 2 uker. Hvor bør jeg dra ? Er interessert i sol og flotte strender, men er redd 2 uker på f.eks. Koh Lanta kan bli kjedelig. Vi er 2 voksne som skal reise. Trenger tips. Tusen takk..... :yvonne:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

kjenner jeg får litt nåja når noen skal til Koh Lanta, og i området der flodbølgen kom :tristbla: Ser bare likene ligge oppblåst på stranden,,,usj...

Jeg er ikke glad i å svette langt inni gokk for å se nedgrodde gamle steiner. Jeg vil heller ikke feste vettet av meg.

Jeg liker luksus, som i Hua Hin...Bombe at jeg nevner denne byen da :goodbye: Vi har vært på Hyatt Regency og Sofitel, begge 5-stjernes pur-luksus. Det er her kongefamilien har sitt ferieparadis, og derfor er det ryddigere og penere her enn mange andre byer. Mer privat og romantisk.

Det er oxo veldig lite synlig prostitusjon, noe som er deilig å kunne unngå. De holder til i en egen liten gate visst nok.

Var på Koh Samui og der var horene og deres kunder over alt :tristbla:

Ellers må du ikke gå glipp av Bangkok i seg selv. Stikke på kino på toppen av de store kjøpesenterne. Imax 3d skjermer, gratis drinker i lounge -full pakke.

Eller besøke http://www.google.no/images?um=1&hl=no&client=firefox-a&rls=org.mozilla:nb-NO:official&tbs=isch:1&&sa=X&ei=MEEkTef5Hd6S4gbImtSEAg&ved=0CDEQBSgA&q=the+dome+bangkok&spell=1&biw=1012&bih=648

Ellers er gard her inne ekstremt flink på slike ting da, let han opp å gå inn på sidene hans!

Bilder av Thailand; http://www.thailand-pictures.com/bangkok-siam-paragon-pictures.htm

Endret av Wonders
Skrevet

Jeg er helt uenig.

Jeg synes Hua Hin er direkte forferdelig, og hadde aldri brukt penger på å reise dit.

Koh Lanta er flott.

Det samme er Krabi, Ao Nang, Railey Beach, og Phi Phi-øyene kan være verdt et besøk for litt mer luksus.

Khao Mok ligger vel også på den siden, men der har jeg aldri vært.

Jeg synes generelt at sør-thailand er flott, så lenge man styrer unna Phuket.

Om dere derimot velger å ikke reise sørover, anbefaler jeg noen dager i Bangkok og så videre til Koh Samet og Koh Chang. Disse øyene ligger bare 3-4 timer fra Bangkok er noe av det flotteste Thailand har å by på.

En tur til Kanchanaburi eller andre steder litt "inni landet" er også å anbefale. Se Broen over Kwai og kjøre med jernbanen der, er en flott opplevelse.

Uansett; når du først har ankommet Thailand er det reklame og tilbud om utflukter overalt.;)

Husk Grand Palace da, det kan man ikke glemme.

Skrevet

Jeg er helt uenig.

Jeg synes Hua Hin er direkte forferdelig, og hadde aldri brukt penger på å reise dit.

Koh Lanta er flott.

Det samme er Krabi, Ao Nang, Railey Beach, og Phi Phi-øyene kan være verdt et besøk for litt mer luksus.

Khao Mok ligger vel også på den siden, men der har jeg aldri vært.

Jeg synes generelt at sør-thailand er flott, så lenge man styrer unna Phuket.

Om dere derimot velger å ikke reise sørover, anbefaler jeg noen dager i Bangkok og så videre til Koh Samet og Koh Chang. Disse øyene ligger bare 3-4 timer fra Bangkok er noe av det flotteste Thailand har å by på.

En tur til Kanchanaburi eller andre steder litt "inni landet" er også å anbefale. Se Broen over Kwai og kjøre med jernbanen der, er en flott opplevelse.

Uansett; når du først har ankommet Thailand er det reklame og tilbud om utflukter overalt.;)

Husk Grand Palace da, det kan man ikke glemme.

Helt enig! Likte ikke Hua Hin i det hele tatt! Men det spørs jo hva du er ute etter. Vil du være litt for deg selv, eller være på et typisk turiststed?

Det er mange små øyer med flotte strender litt ut fra de verste turiststedene. Fra Phuket kan dere f.eks dra til Koh Similan Islands eller Raya Island. Helt nydelige steder der dere kan være litt for dere selv. Koh Lanta og Phi Phi har flere folk, men har fortsatt ikke det evige turistmaset. Phi Phi er min favorittøy, men er kanskje best for unge.

Ellers kan jeg foreslå Koh Tao til dykking osv. Liten øy ovenfor Koh Samui med deilige små bungalower rett på stranden og koraller like utenfor. Om dere vil dykke er dette også et billig og fint sted å gjøre det. =)

God tur!

Skrevet

Hei

Tilbring noen dager i Bangkok...det er en litt kaotisk by men det er en spennende by. Her er et reisebrev med bilder, linker osv: http://gardkarlsen.com/Bangkok_trip_report_2007.htm

Kona og jeg har vært på Samui, Phuket, Krabi, Hua Hin etc. Phuket og Samui er ganske hektiske plasser mens Krabi er litt roligere. Men det er mange flotte plasser, flotte strender men på grunn av alle skandinavere vil du også kunne finne menyer på svensk og VG/Dagbladet til salgs i kioskene. Hvilken plass du velger avhenger litt av hva du er på jakt etter ;-)

• Liker 1
Skrevet

kjenner jeg får litt nåja når noen skal til Koh Lanta, og i området der flodbølgen kom :tristbla: Ser bare likene ligge oppblåst på stranden,,,usj...

var ikke så mange lik på Lanta.... tror du tenker på kao Lhak...

Ko Lanta er ikke kjedelig;) har vært der tre ganger og storkoser meg der. har ikke behov for party og shopping eg da;) Men deilige dager på fine strender, øl og en god drink i sanden i solnedgangen og god mat:) og sjølsagt bittelitt shopping i Saladan. Storhandelen kan du jo ta i Bangkok på vei hjem...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...