Gå til innhold

Mitt lokale NAV-kontor?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har registrert meg som arbeidssøker på NAV sine nettsider, men oppdaget nå i ettertid at de oppgir mitt lokale NAV-kontor i hjmkommunen min. Jeg bor i en annen by, men har fortsatt folkeregistrert adresse i hjemkommunen min. Jeg oppga min nåværende oppholdsadresse da. Men har dette noe å si for om jeg får dagpenger? Jeg regner ikke med at NAV skal "stå for" å finne jobb til meg, siden jeg er rimelig sikker på at jeg får meg en jobb ila 2-3 mnd, men MÅ jeg skifte folkeregistrert adresse? Det vil jeg nemlig ikke, med mindre jeg MÅ !

Noen som har et fornuftig svar? :sukk:

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ingen? :tristbla:

Blir så flaut å ringe da, vet dere! :gjeiper: *telefonangst*

Får vel sikkert kjeft for at jeg har gjort feil! :sjenert:

Skrevet

Jeg vet ikke.

Men å forvente svar i løpet av 3 timer midt på natten er vel i overkant optimistisk egentlig.....

• Liker 1
Gjest Spinell
Skrevet

Alle som flytter plikter å melde flytting til skatteetaten innen åtte dager. Årsaken er bl.a. planlegging av offentlige tjenester, statlige overføringer og dine skattepenger skal havne på rett sted og du skal kunne stemme ved lokalvalg. Se her.

Studenter plikter ikke å melde flytting, men i og med at du har meldt deg som arbeidssøker og lurer på dagpenger antar jeg at du ikke er student.

Om det har noe å si for om du får dagpenger kan jeg ikke svare på.

Skrevet

Om det har noe å si for om du får dagpenger eller ei vet jeg ikke. Men du får kun offentlige ytelser fra den kommunene hvor du er registrert bosatt. Ergo er det NAV i kommunen hvor du er folkeregistrert som du må henvende deg til. Kan hende de gir deg beskjed om at du må melde flytting og at de deretter oversender saken din til din nye bostedskommune.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke.

Men å forvente svar i løpet av 3 timer midt på natten er vel i overkant optimistisk egentlig.....

Horfor i granskauen svarer du da? :filer:

Gjest navnelapp
Skrevet

Du må melde flytting, med mindre du framleis studerer.

Skrevet (endret)

edit: *angre*

Endret av Snop
Skrevet

Du må møte på ditt lokale kontor for å gjennomgå dagpengemøte for at du skal få dagpenger - så meld flyttting så fort du kan

AnonymBruker
Skrevet

Dagpengemøte? Er det for noe? Aldri hørt om, aldri vært med på for å få dagpenger..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...