Fluffe Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Som sakt så skal jeg endre navn når jeg gifter meg. Jeg lurer på om man får svar om det er godkjent eller om man bare får en bekreftelse etter man har blitt gift? Evt hvor lang tid tok det før dere fikk svar? Har prøvd å google men fikk bare opp masse annet tull. Postet under bryllup i og med at det er ang endring av navn ved ekteskap
Gjest Mahareth Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Jeg fikk bekreftelse i posten omtrent 14 dager etter bryllupet.
Fluffe Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2011 Men hvis man eksempel det skulle bli avist(er litt redd pga jeg har ett sjeldent etternavn jeg ville typen skulle ta til mellomnavn) så får man besjed? Sendte inn papirene i postkassa med en nottis at det gjald endring av navn ved ekteskap(glemte å sende de med søknad om ekteskapsinngåelse) Papirende ble sendt inn ca 10 november
Gjest gurimalla Skrevet 5. januar 2011 #5 Skrevet 5. januar 2011 Ja, du vil få vedtak og klageadgang dersom de avslår søknaden.
wahaj Skrevet 5. januar 2011 #6 Skrevet 5. januar 2011 Ja, man får svar hvis det ikke er i orden. Man får også vielsespapirene man skal ha med til prest/tinghuset, og der står navn nå, og etter inngåelse av ekteskap.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå