hilde1 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 I det siste har magen min vært oppblåst, og rumler en del. I tilegg er jeg så utroolig sulten hele tiden, så sulten at jeg blir kvalm nesten. Og veldig tørst.. Så spiser jeg til jeg blir mett,og en stund etter er det akkurat likt. Holder på å bli gal av dette, og er livredd for at jeg skal bli overvektig.. Noen som har opplevd det samme,eller har gode råd?
Snuskepuz1 Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 I det siste har magen min vært oppblåst, og rumler en del. I tilegg er jeg så utroolig sulten hele tiden, så sulten at jeg blir kvalm nesten. Og veldig tørst.. Så spiser jeg til jeg blir mett,og en stund etter er det akkurat likt. Holder på å bli gal av dette, og er livredd for at jeg skal bli overvektig.. Noen som har opplevd det samme,eller har gode råd? Drikk vann!! Også beveg deg, finn på noe Om det så bare er å hoppe rundt i stua. Pass på å ikke kjed seg, for da blir det fort til at man kjedespiser
Fluffe Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Huff. Er som å lese meg selv dette. Etter jula så har jeg hatt de samme problemene. Aner ikke hva jeg skal gjøre.
Snuskepuz1 Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Huff. Er som å lese meg selv dette. Etter jula så har jeg hatt de samme problemene. Aner ikke hva jeg skal gjøre. Jeg har selv vært i samme situasjon. Men det var fordi jeg ikke hadde noe å gjøre på kveldstid, eller jeg orket ikke finne på noe. Med engang jeg ble sosial, hadde det morsomt og ikke tenkte på mat så gikk det med engang mye bedre. Jeg vet ikke om det "hjelper" for alle, men det er vel sånn at hvis man er opptatt med noe så går man ikke å tenker på at man er sulten heller? Jeg er hvertfall aldri sulten når jeg er på jobb f.eks for jeg er opptatt fra jeg kommer og frem til lunsj.
hilde1 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2011 Godt å høre at jeg ikke er alene! Begynte bli veldig redd.. Jeg tenker ikke på mat,er aktiv og sitter ikke hjemme og kjedespiser. Problemet er at jeg blir så sulten at jeg nesten blir dårlig. Rumler i magen og kjenner at nå MÅ jeg spise, og får vondt i hodet, noe jeg gjør hvis jeg har spist for lite. Det er altså ikke psykisk, men det er kroppen som vil ha mat.
Snuskepuz1 Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Godt å høre at jeg ikke er alene! Begynte bli veldig redd.. Jeg tenker ikke på mat,er aktiv og sitter ikke hjemme og kjedespiser. Problemet er at jeg blir så sulten at jeg nesten blir dårlig. Rumler i magen og kjenner at nå MÅ jeg spise, og får vondt i hodet, noe jeg gjør hvis jeg har spist for lite. Det er altså ikke psykisk, men det er kroppen som vil ha mat. Det hender jeg blir sulten etter å ha spist middag, eller kort tid etter. Da drikker jeg vann, for å roe ned magen igjen
Lammelåret Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Tenker at du spiser feil, at du får i deg for lite næring. Forsøk å spise mat med mye proteiner. Unngå lightprodukter med kunstig søtningsstoff, tyggis og sukker. Spis til faste tider. 1
Minnie Mus Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Hvilken mat spiser du da? Jeg hadde det sånn, men når jeg begynte å spise mat med proteiner som egg, kylling osv, og havregrøt til frokost, gav det seg. Jeg holdt meg mye lengre mett mellom måltidene. Å drikk mye vann er lurt. Å skikkelig grovt brød, prøv å få i deg nok fiber og proteiner så tenker jeg det vil hjelpe
ondebanan Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Høres ut som du har et kosthold basert på raske karbohydrater. Spiser du mye pasta, lyst brød, poteter, sukkervarer osv? prøv å kutt ut eller kutt drastisk ned på karbohydrat-inntaket, da vil alt det der gi seg.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Da jeg opplevde dette hadde jeg bare en ekstra høy forbrenning en stund.. var sulten en time etter hvert måltid og magen skrek HØYT om jeg ikkje spiste. Jeg gikk til innkjøp av proteinbarer, nøtter, frukt etc som jeg spiste når jeg var sulten. Drakk også mye vann. Dette hjalp godt, jeg gikk ikke opp ett eneste gram!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå