Snuskepuz1 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Er det noen som har noen idè om hvor jeg skulle ha begynt? Hvordan det er å jobbe med mennesker som er avhengig av rus? Tusen takk for eventuelle svar
Lammelåret Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Dette var veldig generelt. Kan du være mer spesifikk? Hvorfor vil du jobbe med mennesker med rusproblemer og hva slags utdannelse/arbeidserfaring har du?
Snuskepuz1 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2011 Dette var veldig generelt. Kan du være mer spesifikk? Hvorfor vil du jobbe med mennesker med rusproblemer og hva slags utdannelse/arbeidserfaring har du? Jeg har selv en søster som sliter med rus, som jeg har minimalt med kontakt med nå. Jeg går ofte i Oslo, ser så mange sitte der og har så lyst til å hjelpe dem. Vil gjøre noe positivt for dem, om det ikke hjelper dem utav rusen så kanskje at dem skal få en lettere hverdag. Jeg vil gjøre noe som er givende, og vil gi av meg selv. Jeg har gått helse&sosial + helsefagarbeider
Lammelåret Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Hva med å engasjere deg i LMS? Eller jobbe som frivillig på Kirkens Bymisjon, Røde Kors eller lignende?
Lammelåret Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Hva med å engasjere deg i LMS? Eller jobbe som frivillig på Kirkens Bymisjon, Røde Kors eller lignende?
Snuskepuz1 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 4. januar 2011 Hva med å engasjere deg i LMS? Eller jobbe som frivillig på Kirkens Bymisjon, Røde Kors eller lignende? Det hadde kanskje vært noe det. Men igjen, alle trenger en inntekt. Selvom jeg gjerne skulle ha gjort det frivillig døgnet rundt er jeg også avhengig av at det kommer noe inn på kontoen i midten av måneden.
Sulosi Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Sosionom er en typisk utdannelse innen rusomsorg men vet det er mange som jobber i rusomsorgen uten å ha slik utdannelse og. Både lærere, sykepleiere, hjelpepleiere og lavere utdanninger og. Det finnes videreutdanninger for deg innen rusomsorg hvis du har fagbrev som hjelpepleier/omsorgsarbeider. Hvorfor ikke ta en tur innom et senter for rusmissbrukere og spørre de som jobber der om hva som er lurt å gjøre? Oslo har flere slike steder, både kommunale og private.
Lammelåret Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Det skjønner jeg, men før du velger en utdannelse som retter seg mot rusmisbrukere kan det være lurt å sjekke ut om det er rette yrke for deg. Det er flere yrker som du blant annet kan jobbe med rusavhengige, f.eks lege, psykolog, sykepleier, vernepleier, sosionom og andre yrkesgrupper.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå