Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har bestemt med for å droppe ut av vg2 nå, pga angst osv. Skal heller jobbe et halvt år, for å begynne på vg2 igjen etter sommeren, på en skole mye nærmere (har fem timers reisevei hver dag på skolen jeg går nå)

Det jeg lurer på er om jeg må betale tilbake det stipendet jeg har fått hittil, første halvår? Blir dette omgjort til lån? Har prøvd å søke litt rundt på nett, samt lånekassens hjemmeside, men får ikke noe fornuftig ut av det. Har det noe å si at jeg fortsetter utdanningen om et halvt år?

Veldig fint om noen hjelpe meg :)

Skrevet (endret)

Jeg gjorde det samme som deg, av samme grunn som deg. Forbanner den dag i dag at jeg ga etter for angsten og stresset! Du vil bli hengende bakpå med alt senere i livet. Det året betyr mye! Det er jo bare 3-4 mnd igjen til det begynner å roe seg veldig ned på vgs nå, anbefaler deg på det sterkeste å holde ut!

Og ja, stipendet blir omgjort til lån, ble det hvertfall i mitt tilfelle.

Endret av Envy
Skrevet

Så lenge du ikke består på eksamenene, så blir det omgjort til lån, ja. Uansett om du skal gå om igjen til neste år.

Skrevet

Jeg gjorde det samme som deg, av samme grunn som deg. Forbanner den dag i dag at jeg ga etter for angsten og stresset! Du vil bli hengende bakpå med alt senere i livet. Det året betyr mye! Det er jo bare 3-4 mnd igjen til det begynner å roe seg veldig ned på vgs nå, anbefaler deg på det sterkeste å holde ut!

Og ja, stipendet blir omgjort til lån, ble det hvertfall i mitt tilfelle.

Er klar over alt dette, men har innsett at jeg må gi meg nå. Psykologen min sier til meg at sjangsen er stor for at jeg ødelegger mer enn et halvt år om jeg fortsetter nå osv. Så valget er egentlig tatt.

Men takk for svar, da får jeg bare jobbe tilbake de stipendpengene. Har heldigvis ikke mottatt så mye.

Gjest Månestøv
Skrevet

Hei!

Jeg har gjort det samme som deg, og av samme grunner. Det er mulig å få deler av lånet omgjort til stipend om man har bekreftelse fra lege. Da sender man inn søknad til lånekassen (tror søknaden finnes på lånekassens hjemmesider) og får legen til å skrive en bekreftelse på at du ikke var i stand til å fullføre skoleåret.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...