AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Hvor mye bryr du deg om ekstramteriel på dvd-er/blu-ray? Er det hvor mer hvor bedre for deg? Og hva slags ekstramatrial er det du liker best å se?
redchilli Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 jeg ser aldri på ekstramaterialet jeg! har ikke tenkt over at det er der en gang :gjeiper:
HopelessFear Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ser bare på bortklipte scener. Ellers så bryr jeg meg ikke noe om dem.
Gjest Sommertid Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Det har skjedd et par ganger at jeg har sett på ekstramatrial. Tror det var på Ringenes Herre og Harry Potter filmene. Så kuttede scener og noe "In the making" greier. Husker ikke helt. Hadde ikke savna det nevneverdig om det forsvant.
Envy Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Jeg så ekstramaterial på den nye blu-ray utgaven av skjønnheten og udyret, utover det kikker jeg aldri innom en gang..
madison rose Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 jeg liker alt av ekstramaterial, og ser på det hvis jeg vil se mer etter filmen er ferdig. bortklipte scener er jo ofte morsomt, mens av og til er det "minidokumentarer" i ekstramaterialet som kan være interessant (LotR f.eks.).
Tikken Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Jeg elsker bonusmateriale, og aller helst bakom-filmer der skuespillerne blir intervjuet! Koser meg skikkelig med det når jeg har sett filmen ferdig. Tabber, bortklipte scener, jeg ser alt. Husker jeg var skikkelig skuffa da The Holiday kom på dvd og det ikke var bonusmateriale 1
Fluffe Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Er det bra film så ser jeg på det. Men beste er ringenes herre EE versjonen sitt materiale, er tross alt med der.
¤ Lykke ¤ Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ser på det om det er en film jeg liker veldig godt!
Xaphan Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ser på det om det er en film jeg liker veldig godt! Samme her Det må være en litt spesiell interesse der for meg hvis jeg skal gidde å se det.
Gjesten Skrevet 4. januar 2011 #12 Skrevet 4. januar 2011 Kommer an på hvilken film det er, men er det en film jeg liker veldig godt, eller skuespillere jeg er spesielt glad i, ser jeg det. Synes det er koselig jeg, og det er ofte interessante intervjuer eller "behind the scenes" som er morsomt å se.
Gjest ThatWoodcut Skrevet 4. januar 2011 #13 Skrevet 4. januar 2011 Tabber og behind the scenes er alltid gøy! Det er ikke alle filmer jeg sjekker ut ekstramaterialet på, men jeg hadde savnet det om det ble borte.
Colargol Skrevet 4. januar 2011 #14 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Bonusmateriell og coveromslag (spesiellt på musikk) er de eneste grunnene jeg har til å ikke laste ned filmer (lovlig eller ulovlig) eller til å se film på nett. Jeg støtter den uavhengige filmindustrien som bare det altså, men ikke så mye den komersielle -og det samme forholdet har jeg til musikk. Synes det er morsomt når de har klart å gjøre bonusopplegget så bra at det kan bli en del av filmopplevelsen, det er jo ofte mer enn bare bortklipte scener, intervjuer og "bloopers". Aller morsomst er det nok på de filmene som har blitt lagd på spesielle måter eller der kostymer og scener har noe ekstra å komme med. Animasjonsfilmer har ofte mye bra ekstramateriale, og det kan være moro å følge med på utviklingen innen animasjon. Happy Feet f.eks. brukte jo (den gangen) nye og revolusjonerende teknologiske løsninger for å pingvinene til å danse og være ekte i bevegelsene slik de gjør. I filmen Gangs of New York bygde de opp "gamle new york" i detalj ut i fra lang research i bilder og historiebøker. Lord of the rings og Harry Potter er nevnt, men av de store så kan også Narnina (der bonusmaterialet nesten er bedre en filmen), Pirates of the Caribbean og Ice Age nevnes. Yey til godt lagde filmer som også gidder å hive med bonusmatriell på dvd/blu-ray! Endret 5. januar 2011 av Colargol
Gjest Fikira Skrevet 5. januar 2011 #15 Skrevet 5. januar 2011 Ser ikke på bonusmateriell, så hadde ikke savnet det.
sofie777 Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 Jeg elsker ekstramateriale. Det beste er jo det på Lord of the Rings. Blir veldig skuffet om det ikke er ekstramateriale på en film med mye effekter og slikt. Men det bør alltid være et blooper-reel og noen bortklipte scener og helst hvordan de laget filmen. Liker også godt kommentarer og de nye funksjonene på Blu-ray. Holder på å se Inception nå med ekstrafunksjonene påslått, veldig interessant. Ble skuffet tidligere i år når Avatar kom uten mer å kose seg med, men nå er den utvidede (blå-)utgaven i hus og da har jeg noe å gjøre på en stund. Må også si at jeg har latt være å kjøpe filmer om det ikke er ekstramateriale som forventet. Husker ikke filmene det gjelder nå.
Anglofil Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 Kommer helt an på filmen helt enkelt. Er det en film (evt. tv-serie) jeg har stor sansen for så vil jeg gjerne ha med meg alt. Mvh Yvonne
Gjest Valiant Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 Liker jeg filmen eller tv serien ser jeg på det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå