Gå til innhold

Bye, bye blubba!

juliane

Anbefalte innlegg

Da var jeg i gang igjen! :) Gikk ned 10 kilo i 2009, møtte samboer og så sa det stopp. Vanskelig å spise riktig når man plutselig er to. Har dessverre lagt på meg noen av kiloene igjen, så nå er det de siste 10 som skal vekk - jeg er drittlei av å føle meg ukomfortabel i min egen kropp!

Metoden er egenkomponert lavkarbo, som funket kjempefint forrige gang! Kutte sukker, brød, pasta, poteter og ris, men jeg orker ikke noe ketolyse eller andre kurer der man må regne karbo eller kalorier. Satser på lavkarbo juliane-style funker denne gangen også! :)

Jeg begynte i går, men første offisielle veiedag er i morgen - rett og slett for å få vekk det verste vannet etter jula først. I morgen oppdateres tickeren, som dessverre er betydelig høyere enn det den står på nå..

Har i alle fall fått en god start med to bra dager når det gjelder kostholdet og spinningtime i dag! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da var startvekten satt - 82.3 kilo. :grine: Blir utrolig kjipt å måtte gå ned de første kiloene enda en gang, kilo som var borte da jeg møtte A for over et år siden, og til og med et par kilo jeg gikk ned igjen før sommerferien. Veide 79.9 på første date, og kommer nok ikke til å føle den store lykken over vektnedgang før vekta viser 7 som første tall nok en gang. Men, denne gangen skal jeg ikke gi meg før jeg er fornøyd, og så skal jeg være bevisst på å holde vekta når jeg har nådd målet mitt!

I dag har jeg mensen og et lite monster som sitter i magen min og skriker på sjokolade. Har bakt lavkarbobrownies etter Store My sin oppskrift, som står i kjøleskapet og avkjøles nå. Ellers har jeg vært flink med kosthold, og klarte til og med å karre meg til en spinningtime i går! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veier meg forresten hver onsdag og lørdag. Er for nysgjerrig til å skulle vente en uke mellom hver gang (:fnise:), og å veie seg hver dag blir litt for ofte og ustabilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til :klemmer: håper du klarer det!

Har du klart det før, så klarer du det igjen :jepp:

Jeg er i ganske så samme situasjon selv ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått opp 3-4 kilo :sukk: Og de kiloene er ganske "kritiske", er de som vises best. Men jeg har ingen energi eller motivasjon eller noe til å gjøre noe med det. Det eneste jeg har gjort er å nekte meg selv potetgull. Det kan jo hjelpe på det også. Om ikke annet, så går jeg vel ikke mer opp. men det går litt mye i ferdigpizza for tiden, som jeg egentlig ikke tåler noe særlig, siden blodsukkeret mitt blir helt tullete når jeg spiser hvetemel og sukker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke lykke til :klemmer: håper du klarer det!

Har du klart det før, så klarer du det igjen :jepp:

Jeg er i ganske så samme situasjon selv ! :)

:goodbye: Bare jeg klarer å komme inn i de gode vanene igjen burde det ikke være noe problem, det gikk faktisk som en lek forrige gang. Det eneste det kommer an på er motivasjonen, den har vært borte en stund og er forhåpentligvis tilbake nå!

Jeg har gått opp 3-4 kilo :sukk: Og de kiloene er ganske "kritiske", er de som vises best. Men jeg har ingen energi eller motivasjon eller noe til å gjøre noe med det. Det eneste jeg har gjort er å nekte meg selv potetgull. Det kan jo hjelpe på det også. Om ikke annet, så går jeg vel ikke mer opp. men det går litt mye i ferdigpizza for tiden, som jeg egentlig ikke tåler noe særlig, siden blodsukkeret mitt blir helt tullete når jeg spiser hvetemel og sukker.

My, du har jo gått ned hundre kilo! Se på bilder av deg selv fra et år siden du, så skal du se at de kiloene som "vises best" akkurat nå faktisk ikke syns så godt i den store sammenhengen. :) Og å forsøke å slanke seg uten motivasjon er bare å gi opp, er en grunn til at det har tatt meg et år å komme i gang igjen. Håper bare det holder helt inn denne gangen...

Browniesene var forresten veldig rare, både konsistens og smak var veldig "eggete". Har dine også blitt sånn, eller er det jeg som har gjort noe rart? Pisket nemlig ikke eggedosis først men blandet alt i ett, og å brukte jeg laktosefri matfløte istedenfor kremfløte slik at A kunne spise også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Browniesene var forresten veldig rare, både konsistens og smak var veldig "eggete". Har dine også blitt sånn, eller er det jeg som har gjort noe rart? Pisket nemlig ikke eggedosis først men blandet alt i ett, og å brukte jeg laktosefri matfløte istedenfor kremfløte slik at A kunne spise også.

Eggete? Hva vi det si? Jeg tror ikke mine har blitt det, men jeg er ikke sikker på hva du mener. Men de blir jo ikke akkurat som vanlig brownies. Hvor mye kakaopulver hadde du oppi? Det sto 30gram i originaloppskriften, men jeg bruker 80gram. Jeg pleier alltid å piske til eggedosis først, men det skal vel ikke ha så mye å si. Kan hende det er fløten som gjør det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi, følger deg her og jeg, Juliane! Nå har du god motivasjonOg jeg skal snappe til meg noen gode tips herfra. Hva vil egentlig lavkarbo si? jeg er litt gammeldags og kutter kalorier, men det går jo veldig sakte da. Men så må jeg jo tenke på familien og hva de skal få. Jeg synes å lage to middager foreksempel er tungvint :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lizette

Kommer definitivt til å klikke innom her jeg også!

Jeg gikk ned ca 15 kg i 2009 og har greid å holde meg der inntil i høst. Plutselig har jeg gått opp 3-4 kg siden oktober og nå må jeg ta noen grep for å komme meg ned på trivselsvekten før det bærer utfor stupet igjen ;)

Stå på, dette kommer til å gå kjempebra! Du har greid det før, og da er det mye enklere å gjøre det igjen! Da vet man jo faktisk at det går an, og det er en viktig motivasjonsfaktor bare det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eggete? Hva vi det si? Jeg tror ikke mine har blitt det, men jeg er ikke sikker på hva du mener. Men de blir jo ikke akkurat som vanlig brownies. Hvor mye kakaopulver hadde du oppi? Det sto 30gram i originaloppskriften, men jeg bruker 80gram. Jeg pleier alltid å piske til eggedosis først, men det skal vel ikke ha så mye å si. Kan hende det er fløten som gjør det?

Eggete vil si at konsistensen var litt som en omelett på en måte. :fnise: Vanskelig å forklare, men minte litt om våt eggerøre eller noe. :klø: Hvis det ikke høres kjent ut er det sikkert pga at jeg ikke laget eggedosis. Tviler på at fløten har så mye å si når den uansett ikke piskes til krem, så i originaloppskriften at fløten skulle blandes med smøret.

30 gram kakao var alt for lite ja, tror jeg må lage den en gang til og forsøke med 80 g kakao og eggedosis. :)

Jippi, følger deg her og jeg, Juliane! Nå har du god motivasjonOg jeg skal snappe til meg noen gode tips herfra. Hva vil egentlig lavkarbo si? jeg er litt gammeldags og kutter kalorier, men det går jo veldig sakte da. Men så må jeg jo tenke på familien og hva de skal få. Jeg synes å lage to middager foreksempel er tungvint :sjenert:

Jeg har en liten kick-start på lavkarboen nå frem til neste helg, så nå lever jeg nesten på ketolysenivå. Dvs ikke sukker, brød, pasta, poteter, ris eller frukt, men jeg gidder ikke plukke ut gulrotbitene fra wokblandingen for å si det sånn. Så er det Londonhelg der jeg sikkert skal prøve å ta noen lure valg, men ellers tenker å kose meg! Og fra mandagen deretter igjen tenkte jeg jeg skulle være litt slappere på karboen, dvs at jeg kan spise to rugsprø med masse pålegg til lunsj, frukt og sånne ting. Det viktigste er jo uansett å holde seg unna sukker, og det gjelder jo uansett om man kutter karbo eller kalorier! Er veldig klart at det er søtsuget som har skylden for mine ekstra kilo i alle fall... :sjenert:

Hvorfor jeg velger å kutte karbo sånn som jeg gjør er egentlig fordi jeg ikke er så overvettes glad i pasta, poteter og ris og sånn i utgangspunktet. Er ikke så stort offer for meg å droppe det, mens jeg er mye mer glad i sauser, dipper, dressinger osv. Det er lite bacon og seterrømme her altså, men mer kutte karboen og normalt nivå av fett samt mye protein. Så jeg kan nok ikke spise "ubegrenset" med kalorier og forvente å gå ned, da må man være mye strengere med karboene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo hende du stekte browniesene for lite da? Og konsistensen kan være litt rar innimellom, pleier ofte å være bedre dagen etter. Men konsistensen skal absolutt ikke være som våt eggerøre, da heller som fast eggerøre. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitter på kjøkkenet med pc-en mens dagens middag godgjør seg i panna: Hjemmelagde kyllingburgere! Veldig enkelt og godt, jeg blander en kyllingkjøttdeig med en halv boks cottage cheese og krydrer med litt salt, pepper, hvitløk og chili. Spiser med litt sweet-chili saus, rømme og salat. Nam nam! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det er kjempegode de burgerne! Kan selvfølgelig spises som vanlig hamburger med brød også, eller lage kjøttboller hvis man heller vil ha det enn burgere. :)

Veiedag i dag: Ned 0,6 kilo fra onsdag! :duskedame: Er sikkert mest vann og noen "mensengram" som har forsvunnet, men uansett deilig at det beveger seg i riktig retning! Og det selv om jeg spiste et lite stykke kake på jobb i går. :)

Koste meg også med bacongull og dip i går, uten at det syns på vekta. Må innrømme at jeg syns det er hakket bedre med potetgull, men når man uansett har dip er det en bra erstatning altså!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veiedag i dag, og kun ned 0.1 kg siden lørdag. Litt skuffende, men faktisk bedre enn fryktet. På søndag og mandag hadde jeg nemlig plutselig gått opp igjen alt jeg gikk ned i forrige uke! Er vel lørdagen som har skylda, selv om jeg selv syntes jeg var ganske flink spiste jeg litt druer, noen daim, to små kakestykker og en pølse i lompe. Drakk vin også, men den var tørr og hvit så det burde ikke ha så mye å si. Skulle jo ikke lagt på meg mer enn en halv kilo pga det, og siden det var borte igjen i dag hadde vel kroppen bare tatt til seg litt vann eller noe.

Neste veiedag blir allerede på fredag, siden jeg skal til London i helgen! :duskedame:

Syns jeg er veldig flink med kostholdet selv nå, og merker at proteinene både holder meg mett lenge og at søtsuget ikke er så ille som det pleier å være. Lurer på hvordan det går i London da, er ikke så lett å leve lavkarbo der. Ikke har vi frokost på hotellet heller slik at jeg bare kan spise pålegg, men det blir vel fort frokost på Pret a Manger eller lignende. Jaja, jeg får prøve å gjøre gode valg og ellers kose meg, er jo tross alt bare snakk om en helg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ned 200 gram til, hurra! 0.5 kilo til og jeg er nede på normal BMI igjen, det blir fantastisk! To mål nå; 80.9 og 79.9, begge burde det vel gå an å nå i løpet av et par uker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gruer meg til veiing i morgen, ble mye drittmat i London i helga. :sukk: Jeg er jo egentlig for at man skal kutte ut slankingen ved sånne anledninger, men det er jo dumt når jeg bare såvidt har kommet i gang. Gårsdagen var helt grusom, kroppen skrek etter mer karbohydrater fra jeg sto opp til jeg la meg. Sprakk litt i går også, men en liten sjokomelk og fem små sjokoladebiter (typisk at vi for første gang siden jul har sjokolade i huset den dagen jeg døøøør etter sukker :roll:) er så ille. Og i dag har forhåpentligvis blodsukkeret stabilisert seg slik at jeg ikke er like søtsugen.

Skal spise middag ute med mamma i dag, jeg foreslo tapas for da er det lett å holde seg unna karbo. Kommer nok til å sikle litt på potetbåtene og brød med aioli, men jeg kan jo dyppe chorizo i den aiolien jeg da. :lur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lager lavkarbo panna cotta til dessert i dag, denne oppskriften: http://www.foreldreportalen.no/forum/showthread.php?t=48649

Smaker godt av blandingen rett etter koking i alle fall, men foreløpig er det jo bare fløte med vaniljesmak. Spent på resultatet! A er veldig glad i karamellpudding og lignende, så jeg har et vilt håp om at det er vellykket og kan fungere som søt kosemat for oss begge fremover. Var i alle fall utrolig raskt og enkelt å lage! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...