Gå til innhold

Billig vs. dyr - Hva er best?

Anbefalte innlegg

Gjest solveig92
Skrevet

(Måtte opprette nytt emne, fant ikke noe som passet til spørsmålet mitt..)

Det er en ting jeg har lurt på i det siste.. Er billig eller dyr hudpleie best? Har prisen noe å si angående resultatet?

Produkter på hudpleie-steder er ofte svindyre, mens produkter på apoteker/helsekostbutikker ofte er litt billigere og mer økonomisk. Er det bevist at dyrere produkter (jeg tenker da spesielt på merker som man gjerne får hos hudpleiere) er bedre og mer effektivt? Eller kan man få et like så godt hudpleieprodukt hos f.eks apoteket? Jeg er ikke inni alle de forskjellige hudpleiemerkene, så blir vanskelig å komme med spesifikke eksempler :sjenert:

Oog en ting til;

Jeg er snart 19 år og jeg sliter fortsatt med uren hud. Jeg vil påstå at jeg har kombinasjonshud, litt tørr i kinnene mens jeg har problemer i den såkalte T-sonen. Vil du/dere påstå at det er best for meg å gå rett til en "hudklinikk" og få hjelp? Eller kan jeg finne et like så godt produkt på apoteket til en litt billigere penge? Er ikke så lett å finne gode hudpleieprodukter når man bor hjemme og går siste året på videregående skole når man ikke har så skrekkelig mye penger. Så, hva er deres tanker? Jeg har prøvd en del forskjellig hudpleieprodukter, men resultatet er så varierende. Jeg har prøvd Basiron i perioder også, men jeg merker at dette er litt "fy-fy" produkt. Jeg blir tørr i panna og huden klør. Det er jo generelt ikke et bra produkt ifølge mange hudpleiere, så det har blitt et litt mer kriseprodukt. Og det finnes jo en hel skog med forskjellige produkter og forskjellige prisklasser.. Skal ikke være lett :gjeiper:

Så nå håper jeg bare at det er noe hjelp å få? :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det kommer veldig an på. Hudpleie som fåes kjøpt på rimi er vel generelt ikke å anbefale. Særlig kremer som selges der, er fulle av mineralolje, noe som tetter igjen porer og kan gi mer kviser.

Men det er heller ikke alle dyre merker som er så bra, både når det gjelder kremer og andre hudpleie-produkter. Jeg pleier å bestille på nett, det er som regel billigere enn å handle i butikk.

Decleor, Matis og L'occitane er produkter jeg liker og synes er bra.

Skrevet

Produkter som virker kan man jo ta litt pris for. For de selger vel nesten seg selv. Ingen som gidder å betale 500kr for en liten krukke med krem som ikke gjør noe synlig forskjell på huden :) Samtidig kan det virke som enkelte bruker mer penger på å markedsføre produkter enn å gjøre produktet bra. Da får de gjerne solgt et dårlig produkt :/

Men det kan godt være gode produkter som ikke koster skjorta, og dårlige produkter som koster flesk. Du må nesten bare høre på anbefalinger, skaffe deg vareprøver, og teste selv. Få gjerne veiledning fra en hudpleier basert på din hudtype og behov.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...