Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner på mitt andre semester neste uke, jeg går internasjonal markedsføring på BI Trondheim. To av fagene vi skal ha virker vanskelige, så jeg tenkte å høre litt her inne om noen har erfaringer med statistikk og makroøkonomi?

Tall er litt tungt for meg, men jeg vil selvsagt prøve å gjøre det bra likevel... :-)

Gjest Silvermist
Skrevet

Jeg synes statistikk på høgskolen var et helvete, men man kommer seg jo gjennom det på et vis.

Makroøkonomi er slett ikke så ille.

AnonymBruker
Skrevet

Mange som sliter med matematikk synes faktisk at statistikk er enklere, fordi det handler om tydeligere sammenhenger de enklere kan visualisere og forstå. Det går sikkert bra!

Skrevet

Det ordner seg :) Hatt begge fagene selv ved BI, og jeg som sliter med matte og tall, klarte meg utmerket godt på eksamen. Bare husk at det er modningsfag begge deler, og dersom du jobber med det gjennom hele semesteret, går det helt fint på eksamen :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg likte begge fagene veldig godt, men har ikke akkurat tallfobi, da. Men det er ikke så mye matematikk sånn sett. Det er modeller og greske bokstaver og likninger. Men knekker du metoden bak, så går det greit.

Makro er kjempeinteressant når du begynner å få tak på sammenhenger, og kan bruke det i forhold til ting du leser i avisen hver dag. Da føler du virkelig at du lærer ting som er relevant for det virkelige liv også.

Det er bare å pugge og løse oppgaver. Ta gode notater. Dette er vel to fag (spesielt makro) hvor du virkelig kan ha god nytte av kollokviegrupper.

Husker ikke pensum i detalj, og det er vel ikke sikkert det er helt det samme pensumet heller :)

Sev om jeg likte fagene, er de forholdsvis tunge. Jeg ville ikke anbefalt skippertaksmetoden. Les fra dag 1 og spør når du lurer på noe, så går det nok veldig bra :)

• Liker 1
Skrevet

Har foreløpig bare hatt statistikk, men syntes det var et veldig greit fag! Gjorde ikke så mye i løpet av semesteret, men fikk bra likevel. Har makro nå selv, og er spent på det faget :)

Skrevet (endret)

Mange som sliter med matematikk synes faktisk at statistikk er enklere, fordi det handler om tydeligere sammenhenger de enklere kan visualisere og forstå. Det går sikkert bra!

Signerer denne.

Jeg var så dårlig i matematikk, at jeg såvidt fikk ståkarakter på videregående. Når jeg begynte på statistikk, gruet jeg meg fryktelig, men det ble overraskende nok favorittfaget mitt på universitetet - og jeg fikk god karakter! :jepp:

Endret av ninuska_
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...