Lavida Skrevet 19. oktober 2003 #1 Skrevet 19. oktober 2003 Siden min kjole er i boks, har jeg begynt å tenke på forloverens kjole. Det jeg lurer på er: Er dere med og betaler kjolen til forloveren deres? Og hvor mye har dere å si for hvilken kjole hun velger? Har hørt om en forlover som ville gå stikk i mot brudens ønske, er ikke det litt rart da? Og til slutt: noen tips for hvor det finnes godt utvalg i selskapskjoler, for salg eller utleie?
Gjest Madam Felle Skrevet 19. oktober 2003 #2 Skrevet 19. oktober 2003 Forloveren min får bestemme selv hva slags kjole hun skal gå i. Kunne aldri falt meg inn å legge meg i hva slags kjole hun skal ha på seg. Har så pass tillit til henne at hun velger noe anstendigt. HUn betaler også sin egen kjole selv om hun kjøper seg en ny.
Pip Skrevet 19. oktober 2003 #4 Skrevet 19. oktober 2003 Då eg var forlovar sjølv, var brura med for å velje ut kjolen, fordi ho var redd eg skulle velje noko som anten 'konkurrerte' med henne eller ikkje matcha... (Eg enda då opp med ein kjole eg absolutt ikkje ville valt på eiga hand - sjølv om eg heller ikkje ville valt noko som 'konkurrerte' med brura...) Min forlovar fekk kjolen sin sydd i utlandet, og var litt nervøs for at eg ikkje skulle like han. Eg gav klar beskjed om at uansett korleis han var så var det hennar eige val, og så lenge han ikkje var kvit med slep, så var det OK for meg. Og fin var han - mørk blå, elegant og enkel. Skjønar ikkje heilt kvifor brura skal ha så mange meningar om forlovaren sin kjole? Men viss ho skal bestemme, meinar eg at ho godt kan betale noko òg...
Junebug Skrevet 19. oktober 2003 #5 Skrevet 19. oktober 2003 Som Pip, skjønner jeg heller ikke hvorfor bruden skal ha så sterke meninger om forloverens kjole. Min forlover valgte en nydelig kjole, uten noe som helst innblanding fra meg. Jeg betalte heller ikke for kjolen hennes. Jeg kunne aldri tenke meg å oppføre meg som bruden som Pip var forlover til. Jeg tror det bunner i mindreverdighetskomplekser når bruder er SÅ opptatt av hva forloveren skal ha på seg.
Ingeborg Skrevet 19. oktober 2003 #6 Skrevet 19. oktober 2003 Kommer ikke til å legge meg opp i forloverens kjolevalg. Hun har upåklagelig smak og er taktfull nok til å ikke prøve å "overstråle" bruden. Så derfor skal jeg ikke ha noe med økonomien å gjøre heller...
Gjest Madley Skrevet 19. oktober 2003 #7 Skrevet 19. oktober 2003 Min forlover er "stortjukk" som vi kaller det når jeg gifter meg. Jeg skal ha bunad og regner sterkt med at hun ikke får på seg sin..hehe... Ellers så synes jeg at man burde være såpass gode venner at man er med hverandre, men at man ikke sensurerer hverandre. Det må være en hovedregel at man får gå i noe man føler seg vel i.
¤Tiili¤ Skrevet 19. oktober 2003 #8 Skrevet 19. oktober 2003 min forlover har allerede kjøp kjole, hun er jo like tidlig ute som meg! Hun har en todelt lyseblå kjole med en minimalt slep,dvs at det tar nes i bakken bak, den var kjempenydelig! :D
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #9 Skrevet 19. oktober 2003 Min skal gå med bunad min. Skulle ønske hun skulle ha på seg noe annet
Brudulja Skrevet 19. oktober 2003 #10 Skrevet 19. oktober 2003 Det spiller ingen rolle hva slags kjole min forlover skal ha. Hun blir nok så fin uansett og jeg er verken redd for at kjolen hennes ikke skal matche min eller at hun skal "overstråle". Mitt eneste krav er at den ikke er hvit!
Gjest Madley Skrevet 19. oktober 2003 #11 Skrevet 19. oktober 2003 hmmm...men hvis det er din bunad så kan du jo bare si at du vil hun skal ha noe annet?? hvorfor vil du det egentlig da?
Gjest Tex Skrevet 19. oktober 2003 #12 Skrevet 19. oktober 2003 Min forlover er også tidlig ute og kjøpte seg kjole i sommer. Den er sølvfarget, i silkelook, og med spaghettistropper. Den er akkurat sånn som jeg kaller neglisje-kjole, sånn at den ser ut som en nattkjole på overdelen, men at den har et litt stort skjørt så det ikke er nattkjole allikevel, hvis dere skjønner...... Den er kjøpt med tanke på at den skal passe til den første brudekjolen jeg kjøpte, som hadde masse sølvbroderier. Nå skal jo ikke jeg ha den kjolen allikevel, men den passer godt til min nye kjole også. Jeg har overhodet ikke lagt noen føringer for hennes antrekk, problemet er at hun er så utrolig vakker og har en perfekt kropp, så hun kommer til å overstråle meg uansett. Men hvis jeg hadde lagt noen klesføringer, hadde det helt klart vært min jobb å betale for antrekket.
ringblomst Skrevet 19. oktober 2003 #13 Skrevet 19. oktober 2003 Min forlover vet ikke helt hva hun skal ha på seg, jeg vet at hun har en flott bunad hun godt kan bruke eller så vet jeg at hun har mer enn en selskaspskjole. Hva hun velger eller kjøper er helt opp til henne - jeg kommer i hver fall ikke til å legge noen "føringer" på hva hun skal ha på seg. Hvis hun kjøper seg ny kjole, kommer ikke jeg til å betale hele eller deler av den.
Summerprincess Skrevet 19. oktober 2003 #14 Skrevet 19. oktober 2003 Forloveren min og jeg kommer til å gå sammen og finne kjole mest sannsynlig. Og jeg kommer ikke til å legge meg opp i hvilken kjole hun vil ha. Ser jo helst at den står i stil til kjolen min, er ikke et must for min del. Så jeg tar det helt med ro hvilken kjole hun vil velge, så lenge den ikke er hvit.
stinina Skrevet 19. oktober 2003 #15 Skrevet 19. oktober 2003 Forloveren min får bestemme selv hva slags kjole hun skal gå i. Kunne aldri falt meg inn å legge meg i hva slags kjole hun skal ha på seg. Har så pass tillit til henne at hun velger noe anstendigt. HUn betaler også sin egen kjole selv om hun kjøper seg en ny. Enig med deg, Madam felle.....
jea Skrevet 19. oktober 2003 #16 Skrevet 19. oktober 2003 Forloveren min kan ha på seg det hun vil..Og hun betaler for kjole selv hvis hun kjøper noe nytt
Arwen Skrevet 19. oktober 2003 #17 Skrevet 19. oktober 2003 Forloveren min skal selvfølgelig bestemme selv hva slags kjole hun skal ha.. :o hvorfor skal jeg legge meg i det? Vet hun har falt for denne. jeg syns den er nydelig. :D
Snurre Skrevet 19. oktober 2003 #18 Skrevet 19. oktober 2003 Ville absolutt ikkr lagt noen føringer på min forlovers kjole. Hun skal komme i det hun selv ønsker, hovedsaken for meg er at hun er tilstede. Skal heller ikke sponse kjolen hennes.
Soul Skrevet 19. oktober 2003 #19 Skrevet 19. oktober 2003 Jeg visste at min forlover har veldig god smak og stolte helt på at hun kom til å klare det selv. Og det gjorde hun da. Selv var hun redd for at hun skulle komme med noe som ikke passet og spurte meg flere ganger om jeg hadde noen "krav" til kjolen hennes eller om jeg ønsket at hun skulle ha bunad. Hun var så søt og flink forlover :D Men jeg hadde igrunn ingen krav til det, syns hun kunne bestemme selv. Hun betalte også selv da... Jeg betalte for frisøren hennes istedet som takk for at hun var forloveren min. Er enig i at hvis man skal være med og bestemme hvilken kjole forloveren skal ha så er det mest ålreit å være med og betale også.
nessi Skrevet 20. oktober 2003 #20 Skrevet 20. oktober 2003 Forloveren min har kjøpt seg en nydelig champagnefarget fotsid kjole. Jeg blandet meg overhode ikke opp i valget der.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå