Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #1 Skrevet 19. oktober 2003 .... på din røykpakke i dag? Synes ddet er teit nok med de 'store' oppslagene, hvis dere skjønner.... På min står det 'Røyk inneholder benzen, nitrosaminer, formaldehyd og blåsyre'. På din da?
Barbie Skrevet 19. oktober 2003 #2 Skrevet 19. oktober 2003 På den ene siden på min Princepakke står det: Røyking fører til dødeleg lungekreft. På den andre siden står det: Røyking fører til alvorlige helseskalder for deg og dine omgivelser. Jeg vet da dette,men likevel så røyker jeg.... :-? Idiotisk!
Madammen Skrevet 19. oktober 2003 #3 Skrevet 19. oktober 2003 På den ene siden står det: "Røyking kan redusere blodgjennomstrømminga og føre til impotens" Og på den andre siden sttår det."Røyking dreper". Bare lurer litt på det med impotens ... gjelder det bare for dem med tut, eller gjelder det for oss med trakt også? :klø:
Edie Skrevet 19. oktober 2003 #4 Skrevet 19. oktober 2003 Er det noen som vet om det hjelper med større skrift på advarslene? Blir folk mer skremt av det? Andre land har bilder av ødelagte lunger og slappe lem, det bidrar kanskje mer? Eller?
Gjest Anonymous Skrevet 19. oktober 2003 #5 Skrevet 19. oktober 2003 Bare lurer litt på det med impotens ... gjelder det bare for dem med tut, eller gjelder det for oss med trakt også? :klø: Blodgjennomstrømmingen blir svekket uansett, men det gir selvsagt størst utslag hos menn. Ville man merket det hvis kjønnsleppene ikke svulmet opp like mye som vanlig? Er det noen som vet om det hjelper med større skrift på advarslene? Blir folk mer skremt av det? Andre land har bilder av ødelagte lunger og slappe lem, det bidrar kanskje mer? Eller? Jeg tror ikke det ville hjulpet. Som Denis Leary sa: Man kunne solgt sigaretter i svarte, likkiste-formede pakker med merkenavnet "Svulst", og filk ville fortsatt røykt. Jeg vil anbefale boken "Endelig ikke-røyker!" av Allen Carr. Han mener å ha funnet de egentlige årsakene til at det er så vanskelig for folk å slutte å røyke, og etter å ha lest den tror jeg faktisk han er inne på noe vesentlig. (Han har tross alt en suksessrate på 90% når det gjelder røykeavvenning, og det er med 3 års pengene-tilbake-garanti.)
villkatt Skrevet 20. oktober 2003 #6 Skrevet 20. oktober 2003 .......på MIN røykpakke står det: ..................................................... ..................................................... Hmm! ingenting faktisk! røyker ikke... hihi...måtte bare.... påtideåleggesegnåja....natta!
Retz Skrevet 20. oktober 2003 #7 Skrevet 20. oktober 2003 Jeg bedriver selektiv fokusering, og legger aldri merke til de greiene. :struts:
Achmed Skrevet 20. oktober 2003 #8 Skrevet 20. oktober 2003 På den inne i hodet mitt står det: «Røykere lukter bæsj».
Edie Skrevet 20. oktober 2003 #9 Skrevet 20. oktober 2003 På den inne i hodet mitt står det: «Røykere lukter bæsj». Ikke bæsj, verre!! Tenk når folk har stått ute i kulda og røyka, og de sneiper den akkurat rett før de går på buss/trikk/t-bane - de stinker det av!!!!!
Piñacolada Skrevet 20. oktober 2003 #10 Skrevet 20. oktober 2003 På den inne i hodet mitt står det: «Røykere lukter bæsj». Helt enig..... :oops: På min står det "Røyking fører til alvorlige helseskader for deg og dine omgivelser" og "Røyking fører til forkalking av årene og aukar risikoen for hjarteinfarkt og slag".
jordbær Skrevet 22. oktober 2003 #11 Skrevet 22. oktober 2003 På min står det: "Skydda barnen - låt dem inte andas in din tobaksröyk" og "Tobak skadar din hälse allvarligt"
Gjest Catwoman Skrevet 22. oktober 2003 #12 Skrevet 22. oktober 2003 på min pakke står det: "rökning skadar allvarligt dig själv och personer i din omgivning" og "om du slutar röka löper du mindre risk att få dödliga hjärt- och lungsjukdomar" I danmark har visstnok en person tatt patent på klistremerker å få kjøpt til å plassere utenpå de merkene på røykpakka. Hvor det står andre ting. Så har det visstnok pågått konkurranse hvor folk kan sende inn forslag til hva som skal stå på klistremerkene. Premien er (overraskende nok) en kartong røyk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå