Sørlandsmamma Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Nå nærmer jeg meg 30 år, har flyttet til et nytt sted og giftet meg ) Veldig takknemlig og glad for det, i tillegg så er jeg mamma til et barn i skolealder. Selvsagt verdens skjønneste <3 Jeg har jo mine gode venninner på den gamle hjemplassen, som er ca 1 t 30 min fra hvor vi bor nå. Men jeg kunne jo også tenke meg å treffe noen her, ta en kaffe med, gå tur med og andre typiske venninne greier som er litt nærmere Hvordan finner en venner nå i voksen alder...? Ser jo at det ikke er like lett som før, men tror ikke jeg er spesielt sær eller vanskelig å bli kjent med. Det er vel heller å finne en arena hvor en kan treffe andre... Vi bor på min manns hjemplass, men det er ikke så mange av hans kompiser igjen her som har kjæreste/kone. Og barselgruppe o.l. er ikke aktuelt enda i hvertfall, vi jobber med den saken Så hvordan gjør man dette her da? Noen tips...?
Gjesten Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Har du en jobb på dette nye stedet? Du kan jo kanskje bli kjent med folk gjennom arbeidsplassen?
Eidi_81 Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Kanskje melde deg på noe kurs, trening eller lignende. Man må liksom komme seg ut og møte folk med felles interesser, tror jeg. Men det er ikke alltid så lett. Mange voksne har "de vennene man trenger"...
Sørlandsmamma Skrevet 5. januar 2011 Forfatter #6 Skrevet 5. januar 2011 Nei, er dessverre hjemmeværende nå pga kronisk sykdom. Jeg venter på videre oppfølging fra nav. Måtte avbryte studier i fjor pga sykdommen. Så da faller den muligheten til å treffe nye mennesker på jobb vekk, dessverre. Det er ikke så lett å treffe andre når jeg er mye hjemme, det er jo ganske opplagt Jeg følger med i avisene etter kurs o.l. jeg evt kan melde meg på, men det skjer litt lite i bygdene... Og det er jo som en skriver her, de fleste voksne har jo de vennene en trenger. Det samme gjelder for så vidt meg også, men nå som vi har flyttet så forandret det seg. Da vi bodde i en "storby" for en periode så pratet jeg med ett par forskjellige jenter på nett. Vi møttes etterhvert og ble veldig gode venner. Men det er jo helt klart mye lettere i en stor by, enn et lite sted som vi bor nå.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå