Gå til innhold

Og vi prøver fastlege nr. 5...

Jelly

Anbefalte innlegg

... fordi de tre første sendte meg hjem med diagnosen hypokondri, og den siste snakket først om tarmkreft og cyster, før hun tok to blodprøver og fastslo at det dreide seg om en uhelbredelig nervøs tarm.

Har nå tatt de samme blodprøvene ørti ganger, har såvidt blitt klemt litt på magen og fått ultralyd av livmor og eggstokker. Men jeg har fortsatt vondt nok til tider til at det ikke er mulig å rette seg ut, jeg svimer av uten grunn og kroppens termostat er totalt ute av kontroll. Høres litt ut som overgangsalder, men jeg er 17 år!

Kan noen anbefale meg noe?

Jelly - lettere frustrert

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oi, dette høres ikke bra ut! Har dessverre ingen gode råd å gi, men håper du finner ut av det! Du gjør absolutt helt rett i å skifte fastlege hvis de ikke tar det/deg seriøst eller ikke kan hjelpe selvfølgelig!!

Jeg har faktisk fått kommetarer fra leger som:

"det må være verre enn dette neste gang du kommer.." og

"Hva vil du jeg skal gjøre for deg?" Vet ikke han, så vet nå virkelig ikke jeg, er nå alt jeg har å si!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner en som hadde det slik, de fant aldri ut hva det var, på tross av ultralyd, blodprøver osv. I 18-20 års alderen ble det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... fordi de tre første sendte meg hjem med diagnosen hypokondri, og den siste snakket først om tarmkreft og cyster, før hun tok to blodprøver og fastslo at det dreide seg om en uhelbredelig nervøs tarm.  

Har nå tatt de samme blodprøvene ørti ganger, har såvidt blitt klemt litt på magen og fått ultralyd av livmor og eggstokker. Men jeg har fortsatt vondt nok til tider til at det ikke er mulig å rette seg ut, jeg svimer av uten grunn og kroppens termostat er totalt ute av kontroll. Høres litt ut som overgangsalder, men jeg er 17 år!  

Kan noen anbefale meg noe?  

Jelly - lettere frustrert

Jeg hadde uforklarlige magesmerter for ca 2 år siden. Hadde konstant løs mage, store smerter og feber som gikk opp og ned i hytt og pine. Tok alle mulige undersøkelser og de fant ikke ut hva som var galt. Jeg merker ikke noe til det nå, bortsett fra litt smerter i magen fra tid til annen. Legen min sa at det var veldig mange unge kvinner som hadde magesmerter man aldri fant ut av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Hm, kom til å tenke på meg selv for 3-4 år siden. Men det var ikke slik at jeg hadde diarè eller lignende, men jeg fikk skikkelige kramper eller hva jeg skal kalle det øverst i magen. Det strålte ut i sidene og i ryggen også. Jeg havnet flere ganger på legevakta pga det. Ene gangen fikk jeg morfin tilslutt. Det ble tatt ultralyd og slikt, men de fant aldri noe galt.

Legene trodde det kunne være gallestein eller noe, men som sagt fant de aldri ut av det. Dette var noe jeg hadde plager med et års tid, men siden da har jeg ikke hatt det. Kanskje ingen trøst, men forhåpentligvis er det noe som vil gi seg av seg selv tilslutt.

Håper du blir kvitt disse plagene snart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...