AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har en ring som ser slik ut: Min lenke på venstre ringfinger. Selv tar jeg den for ikke noe annet enn en vanlig ring, men hva synes dere? Av interesse kan det nevnes at ringen er av platina, diamanten er 0.50 karat og den er kjøpt på Tiffany og kostet 40000 kr.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har en ring som ser slik ut: Min lenke på venstre ringfinger. Selv tar jeg den for ikke noe annet enn en vanlig ring, men hva synes dere? Av interesse kan det nevnes at ringen er av platina, diamanten er 0.50 karat og den er kjøpt på Tiffany og kostet 40000 kr. Det er den amerikanske tradisjonen at man kjøper en diamantring som forlovelsesring. Her i landet er det mer vanlig med gullring. Jeg har en diamantring på min venstre ringfinger, og synes ikke det er noe spesielt over det. Hadde jeg derimot gått med en gullring, hadde nok folk begynt å lure.. 2
Fluffe Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Sånne ringe burde ikke være på ringfinger uansett pris(siden du absolutt nevnte prisen) Endret 4. januar 2011 av mirandaa 1
Gjest Spinell Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jeg ville ikke tenkt på det som en forlovelsesring, og det kommer av flere ting: 1. Tradisjonelt har forlovelsesringen blitt plassert på høyre hånd i Norge 2. Personlig forbinder jeg forlovelsringer med noe som ser akkurat likt ut som en giftering, noe denne ringen ikke gjør 3. For meg er diamanter i forlovelses- og gifteringer litt uvant ennå, selv om flere og flere velger å sette inn en eller flere diamanter i dameringen 4. De forlovelses- (og gifte-)ringene jeg har sett med diamant har ikke hatt slik fatning på steinen som du viser til her, rett og slett fordi steinen har vært mindre og "nedfelt" i ringen. Mitt syn er kulturelt betinget. Andre land har andre tradisjoner for både hvilken finger ringen bæres på, og hvordan ringen ser ut.
Gjest Lille-pus Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Så klart man kan bære en solitaire ring uten å være forlovet. Ser ikke helt hvorfor i alle dager en slik ring kun skal være for forlovede kvinner ? Ikke likner den på en tradisjonell forlovelsesring heller, så fritt frem
Sørlandsmamma Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Selvsagt kan du gå med den! Hva andre evt måtte tro, er vel akkurat det samme? De fleste tar det nok uansett ikke for å være noe mer enn en vanlig ring du har kjøpt eller fått i gave. Jeg har diamanter i både forlovelsesring og giftering, og det begynner å bli mer og mer vanlig ser jeg... Noe jeg synes er bra! Så himla lei av de tynne gullringene i gult gull, men det er meg da 1
Gjest Spinell Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har diamanter i både forlovelsesring og giftering, og det begynner å bli mer og mer vanlig ser jeg... Noe jeg synes er bra! Så himla lei av de tynne gullringene i gult gull, men det er meg da Litt OT, men skal man gjøre noen annerledes heretter, er den glatte gullringen tydeligvis veien å gå. "Alle" vil jo velge noe som er sååå individuelt og spesielt, og det de fleste "individualistene" velger er noe så originalt som hvitt gull (eller platina) og diamanter. 2
The Kitten Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Sånne ringe burde ikke være på ringfinger uansett pris(siden du absolutt nevnte prisen) Nei, vel skal jeg ta min av da?
Fluffe Skrevet 4. januar 2011 #10 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Nei, vel skal jeg ta min av da? Har jeg skrevet det? Sier bare min mening jeg. Nå er det ikke noe som heter tradisjonell gifte ring mere så da antar folk man er gift når man har den på gifte/forlovelses fingeren. Da jeg var 14 var det noen som lurte på om jeg var gift forde jeg gikk med en diamantring på giftefingeren. Er ikke verre enn å ta ut/inn en ring heller Skal bestille meg gifte ringer neste månde og de ser skikkelig ut som gifteringer ihvertfall. Skal stå hans sitt navn utenpå ringen med en diamant mellom dobbelt navnet hans. Så folk trenger ihvertfall ikke å lure når jeg tar på min Endret 4. januar 2011 av mirandaa
nutshell Skrevet 4. januar 2011 #11 Skrevet 4. januar 2011 Syns ikke du skal bry deg om hva andre folk vil tro/mene, jeg. Er vel ikke verre enn å si nei om noen spør om du er forlova
Independent_ Skrevet 5. januar 2011 #12 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har masse av diamantringer i ekte sølv, og jeg er ikke forlovet enda. Det ville vært synd å ikke brukt ringene som var så dyre og er så nydelige. Bruk ringen du
Gjest Eurodice Skrevet 5. januar 2011 #13 Skrevet 5. januar 2011 En helt vanlig diamantring til 40 000 kr. Jaja, sier ikke mer. 9
Gjest thelife Skrevet 5. januar 2011 #14 Skrevet 5. januar 2011 40 000,- ? Insane for en ring!!! Men tilbake til poenget. Du kan gå med diamantringer selvom du ikke er forlovet;)
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #15 Skrevet 5. januar 2011 Forstår ikke greia med at TS apsolutt må nevne prisen på ringen? Hva er greia TS? 7
Gjesten Skrevet 5. januar 2011 #16 Skrevet 5. januar 2011 Jeg hadde syntes det var svært merkverdig om du gikk med en slik ring på høyre ringfinger uten å være forlovet eller gift, men så lenge du har den på venstre, ville jeg ikke tenkt over det.
noblesse Skrevet 5. januar 2011 #17 Skrevet 5. januar 2011 Bare bruk den! Nydelig ring! Jeg har en diamantring jeg er veldig glad i, men hver gang jeg bruker den (selv på venstre hånd) spør en venninne: "Har du forlovet deg nå?" Så irriterende!
Heisannmannen Skrevet 5. januar 2011 #18 Skrevet 5. januar 2011 Forstår ikke greia med at TS apsolutt må nevne prisen på ringen? Hva er greia TS? I tilfelle noen har lyst på en slik ring, så er det jo greit å vite pris og hvor den er kjøpt. 2
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #19 Skrevet 5. januar 2011 Av alle de overnevnte så er den eneste den som har skjønt noe- en mann. Nuff said.
Gjest Bustyvel Skrevet 5. januar 2011 #20 Skrevet 5. januar 2011 Jeg har en diamant ring på HØYRE ringfinger. For meg er det riktig, selv om jeg ikke er forlovet. Den må være på en ringfinger og det riktige for MEG er å ha forlovelsesringen på venstre, og gifteringen på høyre Bare bruk den TS (Men må nevne at jeg aldri ville brukt DEN ringen selv, pga prisen. Nedtur å miste en så dyr ring. Men deg om det )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå