koldbruna Skrevet 6. mai 2002 #1 Del Skrevet 6. mai 2002 Har noen hørt om MYLIFE viruset?? Er dette selvutpakkende?? Fikk en aldri så liten kræsj på harddisk..den ble formatert..men var bare enda verre enn tidligere..har Norton som virus program men Noron fant ikke dette viruset,nå har jeg hørt om flere som bruker Defender og at de har lastet dette ned fra nettet,men hvor finner jeg dette virusprogrammet da? Hvilket virus program er det beste å ha for å beskytte seg mot virus?? Etter å ha kjøpt seg ny harddisk til 2500 vil jeg gjerne beskytte meg mot å få ett slik virus igjen,grunnen til at jeg vet at det var MyLIFE viruset jeg hadde fått ser du når du starter maskina fra hardisk etter formatering...da kommer det opp masse små og søte smily som blinker.Dette fikk jeg vite av dataeksperter som hadde vært borti dette viruset fra før. Håper noen kan gi meg svar... _________________ tro ikke alt du hører si ikke alt du vet....1212[ Dette Innlegg er endret av: koldbruna den 2002-05-06 20:49 ] Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 6. mai 2002 #2 Del Skrevet 6. mai 2002 W32.Mylife er ikke bare et virus, men en hel virusfamilie. Hittil er seks varianter oppdaget. Orm Virusene har navnene W32.Mylife-«X».Worm, hvor «X» er en bokstav fra A til F (unntatt B). Forskjellen på de forskjellige variantene er rett og slett teksten i den infiserte meldingen. Ormen angriper Microsoft Outlook og sprer seg til alle kontakter i adresseboken. C:>del c:*.* Vedlegget i e-postene varierer noe, men er alltid en variasjon av «List.txt.scr». Emnet reklamerer enten for en liste eller skjermsparer. Viruset er skrevet i Visual Basic 6 og pakket med UPX. E-posten vil ha en falsk melding fra antivirusselskapet McAfee i fotnoten, som feilstaver ordet «virus». Når vedlegget kjøres får man opp en falsk feilmelding som sier at Notepad ikke kan åpnes. I tillegg til å spre seg til alle kontakter i adresseboken forsøker viruset å kjøre to kommandoer i bakgrunnen: Del c:*.* y Format: C: E: F: G: H: e I: Dersom disse får kjøre i fred er det ikke lenge før man sitter på bar bakke. Flere antivirusselskaper anbefaler sine kunder på det sterkeste å blokkere alle filer av typen .scr. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 6. mai 2002 #3 Del Skrevet 6. mai 2002 > http://www.europe.f-secure.com/v-descs/myl...ylife.shtml12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 8. mai 2002 Forfatter #4 Del Skrevet 8. mai 2002 Alfa Du sier at det er en hel virus familie dette viruset??Men er dette viruset slik at det skal slette harddisken da? Jeg har undersøkt om de jeg har i addresse boka mi har fått dette viruset og det har de ikke,etter det de vet??Er det stor mulighet for at de kanskje har dette viruset på maskina si alikevel?? Da får jeg dårlig samvittighet i allefall. Hvilket virus program er best mot virus og beskyttelse av pc`n???Jeg kjører Norton 2002 og har vært fornøyd med det hittil... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
@lfa Skrevet 8. mai 2002 #5 Del Skrevet 8. mai 2002 Jeg kjører også Norton 2002, og har vært virusfri så lenge jeg har kjørt det. *bank i bordet* Jeg vet ikke så veldig mye om det viruset der, men det skal visst ikke være selvutpakkende, så det spres ikke videre hvis du ikke åpner vedlegget selv. Skulle uhellet derimot vært ute, så risikerer man å få diverse filer slettet, og disken formatert. Og da kommer man jo ikke så langt... 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 8. mai 2002 Forfatter #6 Del Skrevet 8. mai 2002 Det rareste er at jeg ikke har åpnet noen vedlegg som har hatt dette viruset i seg.. eller kanskje jeg har fått det. Min svigerinne fikk et vedlegg i hotmail der det sto at alle mailer var beskyttet av McAfee.. tror nok de også har fått viruset, for outlooken er helt klikk og exploreren klikker hele tiden nå. Kommer opp "Error. Microsoft Internett Explorer har gjort en ulovlig oppgave" osv. Dette gjør at de må re-starte maskinen hele tiden. Er dette tydelige tegn på at det er MyLife?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mrs. B Skrevet 10. mai 2002 #7 Del Skrevet 10. mai 2002 Tips! Pass på at forhåndsvisning i Outlook Express er AV! Hvis ikke kan viruset bli åpnet uten at du åpner vedlegget. Sjekk om forhåndsvising er av her: I Outlook Express gå på "Tools" (Verktøy) "Options..." og klikk så på "Read". Der må du passe på at "Automatically download message when viewing in the preview pane" er AV. Vær også nøye med å laste ned oppdateringer til Norton. Pass på at "LiveUpdate" står på, så vil den laste ned nye oppdateringer automatisk når du logger deg på nettet. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
koldbruna Skrevet 18. mai 2002 Forfatter #8 Del Skrevet 18. mai 2002 Takk...selvsagt så stod det på... Håper jeg slipper sånne virus i fremtiden... Maskina mi er online 24 timer i døgnet..står på hele tiden...og har internett igjennom kabeltv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå