AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Heisann! Når man har betalt semesteravgiften, og får muligheten til å bekrefte studieplan inne på studentweb.no, betyr det at universitetet har registrert innbetalingen? Og, er det noen som vet hvor mange dager universitetene bruker på å sende bekreftelse på dette til lånekassen? Blir det gjort fortløpende hver dag, eller "samler de opp" og sender bekreftelser på spesifikke dager? Og så et siste spørsmål: sender lånekassen ut sms når de har fått bekreftelsen, slik som de sender ut når søknader er ferdigbehandlet og pengene er på tur? Takknemlig for alle svar
Nalla Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Hos oss er det slik at når betalingen er registeret står fakturaen på studentweb i 0,- Jeg håper lånekassenpengene kommer av seg selv, eller? (En skulle ikke tro det var mulig å glemme dette fra år til år, men det er det åpenbart)
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 På forsiden på Studentweb står det i alle fall hos meg "Betalt semesteravgift: Vår 2011" når universitetet har registrert betalingen. Og som Nalla sier, står fakturaen på studentweb på 0 kroner. Går du inn på undermenyen Innsyn -> Rapp. til Lånekassa, vil det øverst stå om du er rapportert som student til lånekassen for våren 2011. Jeg fikk ikke noe sms som bekreftelse på dette. Vet ikke hvor mange dager det tar, men for min del gikk det i hvert fall ikke mer enn et par dager
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Aha, ja det står der at jeg er rapportert til lånekassen som student, ja... Hehe, ja, skulle trodd at vi klarte å huske dette fra år til år Menmen, bra at noen husker det, så vi som ikke gjør det har noen å spørre!
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Når man har betalt semesteravgiften, og får muligheten til å bekrefte studieplan inne på studentweb.no, betyr det at universitetet har registrert innbetalingen? Nei. Den har jeg kunnet bekrefte en måned før jeg betalte.
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Nei. Den har jeg kunnet bekrefte en måned før jeg betalte. Kunne du?? Jeg fikk ikke opp noen studieplan engang jeg... den dukket først opp etter jeg hadde betalt. Men så er det jo endel tull med hele studentweb også da... står for eksempel at jeg mangler flere studiepoeng i forhold til graden jeg tar og greier. Syns det er tåpelig at et så utbredt system skal være så dårlig
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 Vet ikke hvordan det er ved andre universiteter men på UiB tar det ca. 3 dager før betalingen blir registrert inne på studentweb, noen ganger kan det ta litt lenger.
Gjest Applestore Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 Nei. Den har jeg kunnet bekrefte en måned før jeg betalte. Samme hos meg også..
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 På hist så bruker de å sende inn melding til lånekassen dagen etter de har registrert inn betaling av semesteravgift på studweb. Betalinga ble registrert inn dagen etter jeg betalte. Forøvrig så har jeg og kunnet bekrefte studieplan i over en måned.
AnonymBruker Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 AB 01.16 her, jeg sjekket lånekassen sine sider nå, og pengene er allerde utbetalt og vil være på konto snart. Jeg betalte semesteravgifta etter kl 12 på dagen på denne mandagen, altså under to dager siden. Så det må sies de er raske...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå