JP86 Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 (endret) jeg har vært sykemeldt fra jobben i ca 3 uker, er nå tilbake i jobb men føler meg ikke bedre, jeg vet at jeg ikke kan ta egenmelding før etter 14 dager men kan legen sykemelde meg på nytt?? hvis det er et alternativ, for skal jo dit snart igjen. eller hvordan er reglene der? noen som vet? Endret 4. januar 2011 av JP86
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Selvfølgelig kan han sykemelde deg på nytt.
Gjest Spinell Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Legen har muligheten til å sykemelde deg på nytt etter ny vurdering. Blir du sykemeldt igjen før det er gått 16 dager fra forrige sykemelding slipper arbeidsgiver ny arbeidsgiverperiode på sykepengene (NAV dekker dette). Kontakt legen igjen og spør om mulighet til å få en ny time tidligere enn planlagt. I noen tilfeller er det også mulig med forlenget sykemelding per telefonkonsultasjon. Hvis sykefraværet blir langvarig (mer enn 6 uker) må arbeidsgiver kobles inn for oppfølgingsplan. Muligheten for gradert sykemelding må også vurderes.
JP86 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #5 Skrevet 4. januar 2011 trodde nav ikke ble koblet inn før etter 8 uker jeg... hmm en tanke prosess dette her.
Gjest Spinell Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Reglene om oppfølgingsplan etter 6 uker ble endret for snart fire år siden. Før dette var det 8 uker. Synes egentlig ikke det er så mye å lure på, jeg. Du føler deg ikke frisk, til tross for at du nettopp har vært sykemeldt. Klart du kontakter legen igjen så raskt som mulig. Videre må du tenke ut hva som skal til for at du skal kunne komme tilbake til arbeidet så raskt som mulig. Rask tilbakeføring til arbeidet er alltid målet. Dette må drøftes med lege (for vurdering av gradert sykemelding) og med arbeidsgiver (for tilrettelegging).
JP86 Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #7 Skrevet 4. januar 2011 takk skal til legen på fredag, får se da....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå