Gjest stillness Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Jeg har gått over til å ikke bruke produkter som er testet på dyr,og har brukt Vichy(den grønne) frem til nå.Før det prøvde jeg mange merker,men enten så fikk jeg kviseutbrudd eller så ble huden rød fordi produktet ble for sterkt. Men Vichy tester jo på dyr så da må jeg se meg om etter andre produkter.Har tenkt litt på MD,men er litt usikker siden jeg har hørt litt forskjellig om dem. Nå om vinteren har jeg nesten blandingshud med tørr hud i kinn og panne,mens utbruddene ofte kommer på hakepartiet og rundt nesen.Om sommeren kan huden bli veldig fet,men utbruddene er fortsatt på de samme stedene som vinter.Har også masse sorte prikker på haken og nesen. Noen som har noen anbefalninger til meg? Endret 4. januar 2011 av stillness
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 MDs Adult Blemish kit, fåes kjøpt billig på feelunique. Anbefaler deg å kjøpe en god dag- og nattkrem i tillegg. F.eks: md formulations Moisture Defense Antioxidant Moisturizer SPF20 (=dagkrem).
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Anbefaler deg på det sterkeste å se en hudlege eller gjøre masse research på nettet etter hudsykdommer. Selv trodde jeg lenge at bare var kviser jeg hadde, og brukte syrerens og diverse kremer mot kviser. Etter at det heller ble verre (ikke "utbrudd periode" men mye verre og da i 5 måneder) tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve prødukter for sensitiv hud, bruke et godt spot produkt til kvisene og bli flinkere til å peele huden 1-2 ganger i uken. Min hud er rød spesielt følsom til været, og kvisene kommer på hake og rundt munn. Etter kviseprodukter og syrer kom det ytterligere kviser på kjeve og kinn parti.. Voila. Nå har jeg ikke andre utbrudd enn hva maten og hormonene styrer, og dette tok meg 2 hele år å finne ut av! Resultatet etter kviseproduktene er masse kvisearr. Jeg har dyppet tåen innom MD formulations, jan marini, decleor, matis og elemis.. Sitter nå igjen med decleor produkter, rens fra MD mot nupper i pannen og maske fra MD som jeg bruker som spot behandling. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Anbefaler deg på det sterkeste å se en hudlege eller gjøre masse research på nettet etter hudsykdommer. Selv trodde jeg lenge at bare var kviser jeg hadde, og brukte syrerens og diverse kremer mot kviser. Etter at det heller ble verre (ikke "utbrudd periode" men mye verre og da i 5 måneder) tenkte jeg at jeg kanskje skulle prøve prødukter for sensitiv hud, bruke et godt spot produkt til kvisene og bli flinkere til å peele huden 1-2 ganger i uken. Min hud er rød spesielt følsom til været, og kvisene kommer på hake og rundt munn. Etter kviseprodukter og syrer kom det ytterligere kviser på kjeve og kinn parti.. Voila. Nå har jeg ikke andre utbrudd enn hva maten og hormonene styrer, og dette tok meg 2 hele år å finne ut av! Resultatet etter kviseproduktene er masse kvisearr. Jeg har dyppet tåen innom MD formulations, jan marini, decleor, matis og elemis.. Sitter nå igjen med decleor produkter, rens fra MD mot nupper i pannen og maske fra MD som jeg bruker som spot behandling. mulig jeg er litt treig her, men hva tok det deg 2 år å finne ut? finne rett produkt eller finne rett mat? kan du utdype? sliter med det samme jeg også og er 30... jeg bruker blanding av matis og MD.
Gjest Borghild Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har også passert 30 og sliter ennå med uren hud. Mitt råd er å kutte ut alle merker som finnes på parfymeri og apotek og heller bruke hudpleiemerker som Dermalogica, MD og Decleor. Jeg har nettopp bestilt kitet look as young as I feel fra MD. Det er int for kombinert hud samtidig som det har litt antiage. Jeg holdt på å bestille det antikvise kitet, men er redd det blir for sterkt. Ofte er uren hud svært sensitiv. Har også bestilt meg Active Moist ra Dermalogica. Og om du ikke alt har gjort det, gå ovver til mineralfoundation. Flytende foundation fra parfymeri tetter porene og gjør på sikt ting bare verre. Anbefaler deg også å lese bloggen til Hilde Christina. Der jeg har lært alt dette. Jeg trodde nemlig også hudpleie fra Clarins, Clinique osv var bra før. Vet du er her inne, Hilde Christina, du er bare genial! 2011 skal bli mitt "hudpleieår". Mitt mål for dette året er å få fin hud. 1
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Jeg har også passert 30 og sliter ennå med uren hud. Mitt råd er å kutte ut alle merker som finnes på parfymeri og apotek og heller bruke hudpleiemerker som Dermalogica, MD og Decleor. Jeg har nettopp bestilt kitet look as young as I feel fra MD. Det er int for kombinert hud samtidig som det har litt antiage. Jeg holdt på å bestille det antikvise kitet, men er redd det blir for sterkt. Ofte er uren hud svært sensitiv. Har også bestilt meg Active Moist ra Dermalogica. Og om du ikke alt har gjort det, gå ovver til mineralfoundation. Flytende foundation fra parfymeri tetter porene og gjør på sikt ting bare verre. Anbefaler deg også å lese bloggen til Hilde Christina. Der jeg har lært alt dette. Jeg trodde nemlig også hudpleie fra Clarins, Clinique osv var bra før. Vet du er her inne, Hilde Christina, du er bare genial! 2011 skal bli mitt "hudpleieår". Mitt mål for dette året er å få fin hud. hilde christina <3 hun er alene grunnen til jeg kan gå ut blant folk og føle meg som normal. hun reddet huden min! :D at folk bruker apotekmerker og rema 1000 kremmer når det finnes bedre kunnskap der ute er rart for meg...
Gjest Borghild Skrevet 4. januar 2011 #7 Skrevet 4. januar 2011 hilde christina <3 hun er alene grunnen til jeg kan gå ut blant folk og føle meg som normal. hun reddet huden min! :D at folk bruker apotekmerker og rema 1000 kremmer når det finnes bedre kunnskap der ute er rart for meg... Ja, helt enig. Rart de selger i det hele tatt når de er så dårlige for huden. Håper min hud også blir reddet. Gleder meg til kitet fra MD kommer. Hilde Christina er fantastisk ja! <3
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #8 Skrevet 4. januar 2011 mulig jeg er litt treig her, men hva tok det deg 2 år å finne ut? finne rett produkt eller finne rett mat? kan du utdype? sliter med det samme jeg også og er 30... jeg bruker blanding av matis og MD. Det tok meg først ett år å finne ut at apotekprodukter ikke gjorde noe med huden, og så tok det meg nok et halvår å innse at kviseproduktene hudpleieren ga til meg rett og slett ikke var noe. For 4 måneder siden kuttet jeg ut melk og brød helt, utover det prøver jeg å spise så lite meieriprodukter som mulig, lager maten fra grunn av, spiser minst mulig gluten og alltid grønnsaker til middagen. Jeg ble rett og slett overrasket over hvor mye effekt maten hadde, det betyr ikke at jeg spiser 100% sunt. Spiser endel sjokolade! Hehehe Hvorfor hudpleieren ikke ga meg produkter for sensitiv hud i første omgang flyr meg huet forbi.
DesertRose Skrevet 4. januar 2011 #9 Skrevet 4. januar 2011 Les og lær selv om hud og produkter. Det er det beste tipset jeg kan gi. Jeg har lenge hatt problemer med hud og vært til hudpleiere og hudlege og det var penger ut vinduet. Legen var den verste. Du kan såklart gå til hudpleier, men å ha litt kunnskaper i bakhånd er absolutt å anbefale uansett. Ikke alle er like flink og kan det man tror/håper de kan. Det var ikke før jeg leste og tok kontroll selv jeg fikk orden på huden. Nå er den stabil, ser ren ut og har frisk farge og jeg kan gå uten sminke. Utrolig deilig. Merker jeg kan anbefale er MD, Exuviance, Decleor...Skal prøve ut green people snart og...Spent... (Siden merket ble nevnt så vil jeg bare si at matis tester ingredienser på dyr) 2
Gjest stillness Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 (endret) Takk for alle svar Jeg har slitt med akne helt siden tenårene og det har blitt bedre med tiden,men fortsatt har jeg utbrudd.Har brukt Basiron over en lengre periode nå på de mest utsatte områdene,men skulle gjerne likt å være foruten dette produktet. Men jeg har nok sensitiv hud også for jeg tåler ikke parfymerte kremer eller såper særlige godt. Grunnen til at jeg har brukt Vichy frem til nå er fordi dette var den eneste kremen jeg prøvde, og da prøvde jeg mange,som huden min ikke fikk en reaksjon av.Etter det har jeg vel bare brukt den fordi den var ok,men den gjorde egentlig ikke spesielt mye for huden min. Er ganske flink med kosthold og merket også en forbedring når jeg sluttet å spise så usunt som jeg har gjort før. Alt jeg vil ha er ren og fin hud som ikke er rød,kløende og med masse kviser. Endret 5. januar 2011 av stillness
Sushi Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Jeg anbefaler Exuviance, men gå til en hudlege som kan se på huden din og gi deg råd om hvilke produkter som passer. Senere kan du kjøpe produktene billigere på nett.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 Litt off-topic, men er det flere av dere andre som har vært til hudleger og/eller hudpleiere som har opplevd at de så vidt har sett litt på huden (ikke under forstørrelses speil eller noe, bare kastet et lite blikk (om det)) før de anbefaler produkter man mååååå kjøpe? Flere som kjenner igjen denne: "dette merket bruker jeg selv, og det er kjempebra!" Uansett, jeg vet ikke om Exuviance tester, men jeg bruker produkter derfra. Jeg bruker Exuviance purifying cleansing gel, multi-protective day fluid spf 15 og evening restorative complex. Jeg bruker også en gel jeg har fått fra legen som heter EpiDuo. For å motvirke at huden blir fet har jeg kjøpt moisture balance toner, men har ikke begynt å bruke den ennå. Jeg begynte med denne serien ca to måneder før EpiDuoen, og tror egentlig at det er EpiDuoen som har tatt mest knekk på kvisene, men syns likevel Exuvianceproduktene er veldig bra, så de vil jeg anbefale. Ikke er de svindyre heller :o)
Sushi Skrevet 6. januar 2011 #13 Skrevet 6. januar 2011 Exuviance tester ikke på dyr, ut fra det jeg har lest.
Gjest ~Fantabulous_kitten~ Skrevet 6. januar 2011 #14 Skrevet 6. januar 2011 Exuviance tester ikke på dyr, ut fra det jeg har lest. Så godt å vite, har endelig funnet et merke jeg liker!
Gjest stillness Skrevet 6. januar 2011 #15 Skrevet 6. januar 2011 Jeg har vært hos hudlege før og hun jeg var hos så også knapt nok på huden min før hun skrev ut en resept til meg. Spesielt nå om vinteren så merker jeg at produkter som Basiron og Epiduo som jeg har brukt før blir litt sterke,men vil ikke slutte med dem heller. Skal prøve å kjøpe noen produkter nå for sensitiv hud så får jeg se om jeg skal bytte til noe annet til sommeren om huden blir fetere da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå