Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvor mye penger taper dere på det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig lite.

Barnehage og SFO for barna blir betalt for 4 dager i stedet for 5.

Blir litt mindre skattetrekk i forhold til om man jobber 100%.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig lite.

Barnehage og SFO for barna blir betalt for 4 dager i stedet for 5.

Blir litt mindre skattetrekk i forhold til om man jobber 100%.

Hvor mye mindre skatt?

Her sparer man bare 500 kr på å gå ned til 4 dager i barnehage.

AnonymBruker
Skrevet

Man taper vel 20 % av full lønn da.. :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Ja,det skjønner jeg jo. Men er liksom ikke helt reelt å bare tenke sånn heller. Er noe med utgifter man sparer også og ikke minst hvor mye mindre skatt trenger man å betale?

Ts

Skrevet

Ja,det skjønner jeg jo. Men er liksom ikke helt reelt å bare tenke sånn heller. Er noe med utgifter man sparer også og ikke minst hvor mye mindre skatt trenger man å betale?

Ts

Man tager 20 % bort fra nettolønna man får utbetalt i måneden :gjeiper: .

Skrevet

Tror det er veldig avhengig av samlet inntekt for familien i forhold til det med skatten, for egen del taper jeg vesentlig i forhold til årsinntekt og skatt på å ha 80% stilling, så for oss rent økonomisk er det sikkert et dårlig trekk men dersom jeg ser på alle andre faktorer mener jeg at vi tjener på det da jeg har valgt kortere arbeidsdager heller enn en fridag pr uke... Med en mann som jobber på turnus offshore gir det oss mer tid sammen når han er hjemme, og meg mer tid til barn og familie også når han er borte...

Gjest Mahareth
Skrevet

Jeg ville hatt 3000 mer utbetalt om jeg hadde fått 100 % stilling. Ingen utgifter som endrer seg for meg fra 80 il 100 %. Jo, mat på jobb. Det ville blitt kanskje 200 kr mer i måneden.

Skrevet

Jeg ville hatt 3000 mer utbetalt om jeg hadde fått 100 % stilling. Ingen utgifter som endrer seg for meg fra 80 il 100 %. Jo, mat på jobb. Det ville blitt kanskje 200 kr mer i måneden.

Da har vel du en meget godt betalt jobb, om du ville fått utbetalt 3000 mer.

De fleste har vel rundt 1000-1500 pr. dag, og så kommer skattetrekket etterpå..

Skrevet

Da har vel du en meget godt betalt jobb, om du ville fått utbetalt 3000 mer.

De fleste har vel rundt 1000-1500 pr. dag, og så kommer skattetrekket etterpå..

He he, der tenkte jeg feil, gitt. Du har helt rett, det blir omtrent 3000 med den lønna jeg så for meg også. Tenkte pr. uke jeg, istedenfor pr. mnd...

AnonymBruker
Skrevet

Tapt pensjon bør vel også regnes med.

Skrevet

Det finnes mange gode private pensjonssparingsordninger som veier opp for det...

Skrevet

Får man litt kontantstøtte dersom man ikke har full barnehageplass?

AnonymBruker
Skrevet

Det finnes mange gode private pensjonssparingsordninger som veier opp for det...

Det er klart, men da må man faktisk spare ekstra. Og det tror jeg det er få som gjør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...