Gjest Poirot Skrevet 19. oktober 2003 #2 Skrevet 19. oktober 2003 Uansett hvordan den er; man MÅ ha kardemomme og vaniljesukker i!!
-Fisken- Skrevet 19. oktober 2003 #3 Skrevet 19. oktober 2003 MASSE kardemomme! Når jeg lager vafler bruker jeg ikke oppskrift, bare blander mel, melk, egg, sukker, vaniljesukker og kardemomme (evnt litt rømme) til en passe røre.
Gjest Madam Felle Skrevet 19. oktober 2003 #4 Skrevet 19. oktober 2003 3 egg 2 dl sukker blandes sammen til eggedosis halv pakke med ferdig vaniljekrem blandes inn i eggedosisen ca 1 l melk 1ss vaniljesukker 1 1/2 ts bakepulver blandet inn i ca 4 dl hvetemel alt sammen røres sammen til en jevn røre, ta i mer hvetemel etter behov slik at det blir en fin og jevn røre 100g smeltet smør blandes inn til slutt steik de på middels varme nam nam ferdig til å spise vaflene blir ekstra gode med vaniljekrem i
14062003 Skrevet 21. oktober 2003 #5 Skrevet 21. oktober 2003 1 pose fra Toro, 2 ekstra egg, litt mindre smør, 3 dl rømme/creme fraiche, melk i stedet for vann. Kardemomme har jeg i boller, ikke vafler! Spiste dette her om dagen - og det var såååå gode! Vaffelrørene mine blir alltid klumpete, selv om de får stå en time og hvile. Det er så rart, for pannekakerørene mine blir aldri klumpete. Når jeg lager det fra "skrætsj" altså - ikke fra pose.
Gjest Gjest_linda_* Skrevet 28. januar 2008 #6 Skrevet 28. januar 2008 Vel.Jeg liker ikke hverken karemomme eller vaniljesukker..Men rømme og en dæsj fløte er jo greitt..Og 500 gram sukker til 4 egg er vel i meste laget:) 4 egg 5-6 ss sukker 1 halvt beger rømme ca 200 g smør litt bakepulver mel og melk i passe mengder til en passe tykk røre
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå