monkey Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 hvaa er så forskjellen mellom vaskemiddel og skyllemiddel?? har startet på et studentliv for ikke så lenge siden,men fant ut nu at det ikke er det samme. (ser alltid bare på merket når jeg kjøper).. noen som vet ??
2ne2 Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 hvaa er så forskjellen mellom vaskemiddel og skyllemiddel?? har startet på et studentliv for ikke så lenge siden,men fant ut nu at det ikke er det samme. (ser alltid bare på merket når jeg kjøper).. noen som vet ?? Vaskemiddel vasker klærne, mens skyllemiddel eller tøymykner som jeg kaller det, gjør klærne myke. Jeg bruker det helst på håndklær, sengetøy og typisk 60graders vask.
monkey Skrevet 4. januar 2011 Forfatter #3 Skrevet 4. januar 2011 ok..men kan de brukes sammen? for i vaskemaskinen er det to rom og en liten rom.altså 3rom
Independent_ Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Jeg bruker alltid både skyllemiddel og vaskemiddel sammen på alle klær, håndklær, duker, og så videre. Disse to skal i vær sitt hull i vaskemaskinen ja. Det er ikke så nøye hvilket hull du putter det i, men som oftest bruker man vaskemiddelet i det store hullet. Så har du i samme hull hver gang du vasker.
Gjest Normalfordeling Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 (endret) Klart det har betydning hvor du putter det i vaskemaskinen. Du har tre rom. Det er et for hovedvask, et for forvask og et for mykningsmiddel. Sjekk bruksanvisningen på vaskemaskinen. Dumt å gjøre feil som at klærne blir vasket i mykningsmiddel og at vaskepulver blir tilsatt i siste skyllevann. Endret 4. januar 2011 av Normalfordeling
Independent_ Skrevet 4. januar 2011 #6 Skrevet 4. januar 2011 Klart det har betydning hvor du putter det i vaskemaskinen. Du har tre rom. Det er et for hovedvask, et for forvask og et for mykningsmiddel. Sjekk bruksanvisningen på vaskemaskinen. Dumt å gjøre feil som at klærne blir vasket i mykningsmiddel og at vaskepulver blir tilsatt i siste skyllevann. Hmm, da er det sikkert forskjellig fra hvordan maskin man har, for på vår så er det ett fett hvilket rom man bruker
Brukernavn Skrevet 5. januar 2011 #7 Skrevet 5. januar 2011 Hmm, da er det sikkert forskjellig fra hvordan maskin man har, for på vår så er det ett fett hvilket rom man bruker Hvordan vet maskinen din hvilket rom den skal pøse vann på da, dersom det er vilkårlig hvilket rom man bruker??
Gjest Spinell Skrevet 5. januar 2011 #8 Skrevet 5. januar 2011 (endret) Hmm, da er det sikkert forskjellig fra hvordan maskin man har, for på vår så er det ett fett hvilket rom man bruker Hva slags maskin har du, egentlig? I løpet av mine mange og tredve leveår, deriblant med diverse ulike hybler med inkludert vaskemaskin, har jeg aldri vært borti et slikt eksempel. Til TS: du har jo fått svar på hva forskjellen er mellom vaske- og skyllemiddel. Hvis du ønsker å knipe litt på kronene kan skyllemiddel strengt tatt sløyfes. (Og i alle fall ikke brukes på håndklær. De blir riktignok myke, men skyllemiddel gjør at de suger atskillig mindre vann.) Endret 5. januar 2011 av Spinell 2
Gjest Eurodice Skrevet 5. januar 2011 #9 Skrevet 5. januar 2011 Du har fått svar på forskjellen mellom vaskemiddel og skyllemiddel. Jeg vil bare tilføye at dersom du tørker tøyet i tørketrommel, trenger du ikke å bruke skyllemiddel, for det blir mykt av tromlingen. Men du må være obs på at du ikke kan tørke all slags tøy i tørketrommel. Dette ble utenom, for du har ikke spurt om dette, men det kan vel være nyttig å vite, tenkte jeg.
LukaFrost Skrevet 5. januar 2011 #10 Skrevet 5. januar 2011 Hvordan vet maskinen din hvilket rom den skal pøse vann på da, dersom det er vilkårlig hvilket rom man bruker?? Det lurer jeg også på.
nella123 Skrevet 5. januar 2011 #11 Skrevet 5. januar 2011 Enda et nyttig tips: bruk aldri skyllemiddel på dongeribukser eller klær med stretch, det ødelegger stretchen!
Spoven Skrevet 6. januar 2011 #12 Skrevet 6. januar 2011 (endret) Hmm, da er det sikkert forskjellig fra hvordan maskin man har, for på vår så er det ett fett hvilket rom man bruker Du burde kanskje undersøke det en gang til? Mange vaskemaskiner har blomstsymbol på skyllemiddelkammeret, men ikke alle. Jeg har tatt feil av forvask- og skyllemiddelkammet et par ganger, det merkes ikke stor forskjell på klærne i seg selv, men en i huset som har sensitiv hud merket det veldig fort. (Til mitt forsvar hadde vi byttet vaskemaskin, og kamrene sto motsatt av det jeg var vant til.) Endret 6. januar 2011 av Spoven
Timian Skrevet 7. januar 2011 #13 Skrevet 7. januar 2011 Enda et tips: Ikke bruk skyllemiddel/mykningsmiddel på treningstøy da dette vil lukte ganske ekkelt etter hvert! Forøvrig: Den vaskemaskina med "tilfeldige" rom tror jeg ikke finnes! Se nøye på rommene, så ser du nok noen tall eller symboler som du bør følge!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå