Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Bruker noen en e-leser (e-reader) slik som Kindle ? Hvilke type av Kindle bruker du ( Wi-Fi, 3G, DX) ? Fungerer den bra i Norge (for downloading, må man finne en wi-fi hotspot hvis man har ikke en trådlos network hjemme)? Har du kjøpt den fra en virkelig butikk eller en online store slik som Amazon (UK eller Germany)? Jeg er ganske interessert, men har mange spørsmål om hvordan den fungerer. Skulle jeg hadde "posted" disse spørsmålene på "Data" tråden istedenfor i Kultur og Litteratur ?

Endret av Oliwia
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Har en Kindle wi-fi av den typen som ble lansert i sommer. Er selv strålende fornøyd, det eneste jeg er litt irritert over er at den er svak mot kulde. Fikk den i gave, så vet heller få detaljer om selve kjøpet, men tror den ble bestilt fra Amazon i USA. Den ble levert direkte til adressen min ca en uke etter at de var tilgjengelige (var utsolgt en periode).

Siden Kindle'en min bare har wi-fi er det to måter jeg kan skaffe meg bøker på: jeg kan enten oppsøke et sted med trådløst internett og logge på der, eller jeg kan overføre via datamaskinen. Det er veldig enkelt gjort, når jeg bestiller fra Amazon (eller fra Gutenberg...) velger jeg bare "download via computer", kobler til Kindle'en med den medfølgende ledningen og lagrer boka der jeg vil ha den.

Synes forresten at den nye lille er perfekt størrelse. Med beskyttelsescover er den på størrelse med en notatbok og hendig å ta med seg. Uten cover er den lett nok til at jeg fint kan holde den med én hånd uten at det blir tungt, selv over lengre tid. Men jeg leser mest romaner på den, om du er interessert i aviser eller magasiner kan det hende at DX'en er et bedre valg, selv om den blir litt tyngre.

Skal også sies at etter at jeg først lot andre få teste den har både samboer og søster skaffet seg hver sin, av samme typen som jeg har. :gjeiper:

Endret av Estë
Skrevet

Jeg er også veldig interessert i en Kindle, men er usikker på om det lønner seg/verdt det? Jeg har ikke planer om å erstatte den vanlige boka (jeg ELSKER bøker), men det er jo fryktelig greit å bare ha med én dings i stedet for mange bøker om man for eksempel skal ut å reise eller sånn... Hmm... Hvor mange typer Kindle finnes det forresten?

Skrevet

Jeg kjenner følelsen, ihvertfall til en viss grad. Liker følelsen av å ha en fysisk papirbok i hendene, og når det gjelder en del bokserier og slikt ønsker jeg å ha et fysisk eksemplar av alle i serien. Derfor var planen egentlig å bruke Kindle'en til alle de bøkene jeg bare "impulsleser" og ikke føler noe behov for å ha i hylla, samt til bruk på reise og slikt. Tok med meg én bok og Kindle'en på juleferie og det var veldig deilig å ha så lett bagasje. :fnise:

Har forresten blitt litt "omvendt" til digitalt format nå, jeg forventet at jeg skulle fortsette å kjøpe en del papirbøker, men med unntak av påbegynte serier og noen samleutgaver føler jeg ikke egentlig det store behovet lenger. Men så har jeg for lengst gått tom for bokhylleplass, det er kanske en medvirkende årsak til at digitalt er så praktisk... Hele familien deler nå én Amazon-konto, så for oss som bor langt fra hverandre er det en annen stor fordel med digitalt, det er veldig lett å dele bøker, vi får alle tilgang til alt noen av oss kjøper.

Så vidt jeg har fått med meg er det for tiden tre varianter av Kindle: Kindle wi-fi, Kindle 3G+wi-fi og Kindle DX. Det står en hendig sammenligning av de tre her, under "Kindle Comparison". Hovedforskjellen er at den første (som jeg har) bare kan bruke trådløst nett, de to andre kan bruke trådløst nett og 3G, og at DX'en er noe større enn de to første.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...