AnonymBruker Skrevet 4. januar 2011 #1 Skrevet 4. januar 2011 Hei. Har et litt dumt spørsmål og stille.. Men hva skjer med kroppen om den ikke får i seg mat? ..Kun væske? Vil man gå ned i vekt da?
Gwen Skrevet 4. januar 2011 #2 Skrevet 4. januar 2011 Du blir svimmel, dårlig, svak, fungerer ikke skikkelig på jobb eller skole, får tåkete syn, du kan besvime, kaste opp, ha vondt i magen, får svakere imunnforsvar, og lettere syk. Å kutte ned på menge med mat kan virke slankende, men ikke å kutte ut all mat, da dauer du. 5
Gjest Nanne70 Skrevet 4. januar 2011 #3 Skrevet 4. januar 2011 Ja, man går ned i vekt, og på sikt mister man muskelmasse og kan utvikle div. mangelsykdommer og benskjørhet pga vitamin- og mineralmangel, miste menstruasjonen osv.
Gjest navnelapp Skrevet 4. januar 2011 #4 Skrevet 4. januar 2011 Pluss at forbrenninga går på sparebluss, slik at maten ein et etter at ein er ferdig med sveltekuren (forutsatt at ein overlever)umiddelbart blir omdanna til feitt fordi kroppen tenker at "no får eg næring, det er lenge sidan sist, og eg veit ikkje når det kjem noko neste gong, dette må eg ta godt vare på". Dustete, med andre ord. 1
Ethereal Skrevet 4. januar 2011 #5 Skrevet 4. januar 2011 Hvis man slutter å spise og bare drikker vil man vel til slutt dø.
Ueland Skrevet 13. januar 2011 #6 Skrevet 13. januar 2011 Til slutt ja Det finnes personer som er sterkt overvektige som i samråd med lege har blitt satt på dietter hvor fast føde faktisk kuttes helt ut. De personene drikker kun vann og piller som gir nødvendige mineraler/vitaminer etc. De lengste jeg har hørt om har holdt på med det i 1 år før fast føde igjen ble introdusert.
Gjest navnelapp Skrevet 13. januar 2011 #7 Skrevet 13. januar 2011 Kva type diett er det, og med kva formål?
Independent_ Skrevet 13. januar 2011 #8 Skrevet 13. januar 2011 Det kan faktisk resultere i to ting: enten at vannet du drikker går rett igjennom og du må pisse heletiden. Eller så begynner kroppen å samle på vannet (siden den ikke får noen andre næringsstoffer) og da ser du akkurat lik ut som hvis du skulle spist.
Ueland Skrevet 13. januar 2011 #9 Skrevet 13. januar 2011 Kva type diett er det, og med kva formål? Om du tenker på mitt innlegg så var formålet å overleve, om dietten hadde et navn vet jeg ikke siden jeg ikke husker link til saken lengre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå